Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heb van de zoekfunctie gebruik gemaakt en kan alleen klachten over de Venga matten vinden.

Ik heb sinds 25-02-2010 en 7 SW en heb nu 3400 km gereden. De automat aan de bestuurderskant is op de plek waar je rechtervoet staat bijna helemaal doorgesleten. Ik denk nog een paar mm en dat is hij helemaal door.

Hebben hier meer mensen last van?

• Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Ik heb nergens last van, maar ja ook pas 750 km gereden. Ik hou het in de gaten. Is ook vreemd, zit geen verstevigingsstuk in voor je voet.

Posted

Daar heb ik ook last van. Ik heb nu 13500km op de teller staan, maar toch.

Die mat gaat er wel heel snel doorheen. Het viel me een week terug op tijdens het auto uitzuigen.

Mischien ligt het aan het schoeisel?

Ik draag bijna altijd een "nette veterschoen" zoals dat dacht ik heet. Daar zit wel een harde hak onder.

In andere auto's had ik hier ook wel last van, maar pas met een veel hogere tellerstand.

Posted

In principe draag in naar mijn werk ook nette schoenen met een hardere hak. Dat de automatten geen 4 jaar meegaan kan ik nog begrijpen. Maar ik heb de auto pas 1.5 maand.

Zal binnenkort een contact opnemen met de dealer.

Guest Jantje
Posted

ja zoals ik in het venga topic al aangegeven heb, ik heb een pro ceed met 18dkm op de teller en de mat is al compleet door gesleten. bij linkervoet een gat van een paar centimeter bij rechtervoet een klein gaatje en een grote kale plek.

Overigens begint de mat ook al uit te scheuren op de plek waar het montage oog zit.

Post straks wel even een fotootje

Posted

Bij mijn Cee'd van februari 2009 geen enkel probleem, ziet er nog perfect uit! :-D

Belgische mattten van betere kwaliteit misschien? :roll:

Posted

Lijk wel of Kia heel erg aan het bezuinigen is op deze matten lol..

Bij de Venga bezitter zie je een nieuwe mat.. maar ook hier is geen slijtageplek meegenomen voor de rechter gaspedaal.......... daar krijg je dus weer hetzelfde euvel.

Guest Jantje
Posted

Ja helaas krijg ik van me dealer geen bevredigend antwoord, te weten; wij moeten bij kia nederland informeren of dit garantie is of niet.

En na 3x zelf telefonisch contact gehad te hebben met kia nederland en te horen te krijgen dat de dealer hier het antwoord kan geven ben ik het wel een beetje zat.

Posted
Hierbij de foto:

Die matten zien er iig anders uit dan de mijne, bij mij zijn ze niet velours.

In NL zitten de matten altijd in je afleveringskosten, dus vandaar dat KIA NL misschien voor een goedkoop matje kiest?

In Belgi

Guest Jantje
Posted
Hebben jullie niet dat nu ook je "mat" onder de matten door gaan slijten?

die begint wel al aardig vies te worden maar nog niet echt te slijten. Ik heb de foto's nu ook naar kia nederland en mijn dealer gemaild en een antwoord geeist

Posted

In NL zitten de matten inderdaad in de kosten rijklaar maken maar daar betaal je dus ook voor. Kia betrekt deze matten bij een lokale leverancier en zijn van een 'goedkopere' kwaliteit....

Maar als klant heb je daar toch niets mee te maken waar kia ze weg haalt..... ze moeten gewoon in de KIA 7 jaar garantie erbij vallen! Als je stoel doorslijt door het in en uitstappen is dat toch ook garantie? Zou niet weten waar staat dat het geen garantie is..... of vind KIA dat het een slijtageonderdeel is...... slijten doet het namelijk heel snel....

Posted

Ik heb er nu 7500 km op zitten in mijn ceed se7en, en bij mij begint inderdaad ook de mat te slijten.

Telkens wanneer ik de matten schoonmaak zie je van die stof pluizen liggen.

Ze zijn nog niet zo kaal als op de foto, maar toch.

Posted

Dat de stof pluist heb ik bij al mijn bekleding als ik deze stofzuig, jammer, want zo krijg je het niet echt netjes.

Ook het matje aan bestuurders kant begint aardig door te slijten, vooral door de hakken van mijn vrouw, die er het meeste in rijd.

Mocht ik het vervelend gaan vinden, of echt kapot zijn, dan bestel ik gewoon een nieuwe, vindt dit niet echt een garantie dingetje...

Jeroen

Posted

Jij wil hem, zeg maar, op het matje roepen?:mrgreen:

Posted
Jij wil hem, zeg maar, op het matje roepen?:mrgreen:

Ja Toch ?

Het gaat om Klein Geld - Grote Ergenissen...

en dat lijkt me vanuit marketing oogpunt een slechte.

Ik heb er niet voor doorgeleerd, hij misschien wel, HAHA !

Posted (edited)

Ik heb in mijn pro cee'd nu 45000 km gereden. Matten zijn als nieuw. Ook altijd m`n nette schoenen aan. Maar ik heb wel matten met een verstevigings stuk bij de pedalen en in wit stiksel PRO CEE'D er in staan.

-edit: net gecontroleerd. Geen verstevigingsstuk, maar m`n matten zijn echt nog als nieuw. Misschien heeft de Pro Cee'd andere matten...-

Edited by dinges1981
Posted

Onze mat aan bestuurderskant heeft een gat daar waar de hak van de rechtervoet op het gaspedaal rust. De dealer wilde € 25,00 voor een nieuwe gelijkwaardige (=slechte)set. Inmiddels bij automatten.nl kwalitatief betere matten gekocht voor 29,00.

auto (ceed wagon) is van juli 2009, 12.500 km gereden.

Guest Jantje
Posted
Onze mat aan bestuurderskant heeft een gat daar waar de hak van de rechtervoet op het gaspedaal rust. De dealer wilde
Posted (edited)

Ik heb ook gemerkt dat de matten nogal ''pluizen'', niet wat ik gewend ben van KIA (heb meerdere auto's gehad). Heb nu zo'n 5000km gereden, nog geen echte slijtagebeschadigingen maar houd het toch in de gaten.:!:

Update november 2010:

Net 15000km beurt gehad, mat bestuurderszijde was door, matten bekend euvel bij KIA. Door dealer nu gratis vervangen door nieuwe, aan bestuurderszijde zelfs met rubber inzetstuk !

Edited by Martin