Norbert van Dijk Geplaatst 5 Juli, 2010 Geplaatst 5 Juli, 2010 Ik rijd vanaf maart een Ceed 7 met nu 7.500 op de teller en mijn mat is ook door op exact dezelfde plek...... Quote
patten Geplaatst 5 Juli, 2010 Geplaatst 5 Juli, 2010 Ze hebben er dus nog niet van geleerd..... Ik had verwacht dat ze er bij de 2010 serie toch betere matten in zouden leggen.... Ik rijd vanaf maart een Ceed 7 met nu 7.500 op de teller en mijn mat is ook door op exact dezelfde plek...... Quote
Gast Jantje Geplaatst 5 Juli, 2010 Geplaatst 5 Juli, 2010 doe eens een wilde gok wat ik vandaag ontdekt heb (een kleine 5000km na vervanging van de matten)? Quote
Smart Geplaatst 5 Juli, 2010 Geplaatst 5 Juli, 2010 doe eens een wilde gok wat ik vandaag ontdekt heb (een kleine 5000km na vervanging van de matten)? Een gat in de ma(rk)t? Quote
Gast Jantje Geplaatst 5 Juli, 2010 Geplaatst 5 Juli, 2010 nee het is NOG geen gat, maar de pluisjes liggen alweer over de hele vloer, dus het zit er weer aan te komen. Quote
patten Geplaatst 5 Juli, 2010 Geplaatst 5 Juli, 2010 Ik zal mijn nieuwe matje ook eens goed in de gaten houden..... Anders zal ik Kia.NL eens mailen. Dit blijft gewoon een slechte zaak. Ik denk ook niet dat de dealers er blij mee zijn om bij elke beurt een nieuwe mattenset gratis te moeten weggeven.... Zouden de dealers zelf dan niet klagen bij Kia.NL??? Lijkt me dat een dealer wat meer kan behalen dan de doorsnee consument. Of kent Kia het probleem, en wisselt ze de mattensetten telkens gratis in? Quote
Gast Jantje Geplaatst 5 Juli, 2010 Geplaatst 5 Juli, 2010 kia kent/erkent het probleem, mijn dealer wou ze laten betalen de vorige keer en toen via kia nederland werd meteen kontakt opgenomen met de dealer en kreeg ik een credit nota. Ik denk alleen dat ik dit keer toch zelf maar ergens een goed setje ga halen en de rekening naar kia stuur Quote
bigwade Geplaatst 5 Juli, 2010 Geplaatst 5 Juli, 2010 kia kent/erkent het probleem, mijn dealer wou ze laten betalen de vorige keer en toen via kia nederland werd meteen kontakt opgenomen met de dealer en kreeg ik een credit nota.Ik denk alleen dat ik dit keer toch zelf maar ergens een goed setje ga halen en de rekening naar kia stuur Dat werkt niet. Je moet leverancier gelegenheid geven het probleem op te lossen. Doen ze dat herhaaldelijk niet, dan kan je pas verder. Het is een SCHANDE dat zoiets over matten (3-7 eu inkoop) moet gaan. Je auto ziet er van binnen na 5000 km brak uit.. Zal je maar een gast in je auto hebben, die denk meteen, zoals die mat is is de kwaliteit van de hele auto....... shame Kia ! Quote
Gast Jantje Geplaatst 6 Juli, 2010 Geplaatst 6 Juli, 2010 Die kans hebben ze gehad mijn inziens en dat ik die kosten van een betere mat eventueel zelf moet betalen is het voor mij wel waard aangezien ik me er toch aan zit te ergeren Quote
rednAS77 Geplaatst 6 Juli, 2010 Topic Starter Geplaatst 6 Juli, 2010 De problemen zullen blijven zolang ze deze matten gebruiken. Ik heb 2 weken geleden een nieuw setje matten opgehaald. Zijn gewoon dezelfde matten als bij de aflevering in februari 2010. Dus, zonder extra verstevigingsstuk in de mat, zijn ze gewoon weer van inferieure kwaliteit. Quote
RobinL Geplaatst 6 Juli, 2010 Geplaatst 6 Juli, 2010 Kwaliteit van de matten is dramatisch. Bij mijn vader waren ze ook binnen een paar maanden kapot. Gelukkig werk ik zelf ook in de automobielbranche en heb hem een set matten van onze leverancier kado gegeven Quote
koolmees Geplaatst 21 Juli, 2010 Geplaatst 21 Juli, 2010 Helaas, hier hetzelfde verhaal. Na 8000 kilometer een gat in de mat, op de plaats van de hak van mijn linkervoet. Voor de volledigheid: ik draag geen spikes en de meeste kilometers maak ik op de rijkswegen met gebruikmaking van cruise control, dus dan heb ik mijn voet niet eens op die plaats. Laat staan hoe die mat eruit ziet als je continue in de stad zit. Maar ik ga ervan uit, dat dit door de dealer netjes wordt opgelost. Quote
bigwade Geplaatst 21 Juli, 2010 Geplaatst 21 Juli, 2010 We hebben het ruim 35 dagen zonder matten-mopperen gered, vlag uit Er wordt na de zomer aan gewerkt, matten en meer..... Maar ik ga ervan uit, dat dit door de dealer netjes wordt opgelost. Quote
patten Geplaatst 21 Juli, 2010 Geplaatst 21 Juli, 2010 Ik mag hopen dat een "Kia-Official" dit topic ook eens doorleest en er lering uit trekt.... Quote
Peterrrrr Geplaatst 25 Juli, 2010 Geplaatst 25 Juli, 2010 Denk dat ze dat ondertussen wel weten.... Je krijgt gewoon netjes een nieuw setje matten als je naar je dealer gaat, deze worden uiteraard vergoedt door KIA. Quote
kiakeproceedke Geplaatst 16 Augustus, 2010 Geplaatst 16 Augustus, 2010 Denk dat ze dat ondertussen wel weten....Je krijgt gewoon netjes een nieuw setje matten als je naar je dealer gaat, deze worden uiteraard vergoedt door KIA. Hier in Belgi Quote
Kia Fan Geplaatst 16 Augustus, 2010 Geplaatst 16 Augustus, 2010 In NL leveren ze andere matten dan in Belgie.... dus vandaar dat dealer ook van niets weet.... Quote
kiakeproceedke Geplaatst 17 Augustus, 2010 Geplaatst 17 Augustus, 2010 In NL leveren ze andere matten dan in Belgie.... dus vandaar dat dealer ook van niets weet.... Maar ik was wel vandaag de 2de die kwam klagen bij de dealer vandaag!Morgen komt er iemand van Kia B tot bij de dealer en gaat het probleem onder zijne neus duwen.Afwachten wat dat wordt. Quote
Alf68 Geplaatst 17 September, 2010 Geplaatst 17 September, 2010 Mijn C'eed SW is van aug '08 en na 15.000 km was de mat al doorgesleten. Heb de mat recent laten vervangen. Hoe e.e.a. geregeld is weet ik niet aangezien het een leaseauto betreft. Wel valt de kwaliteit me zwaar tegen aangezien ik dit probleem met de voorgaande auto's (2x Mazda en 2x Honda) zelfs met 140.000 km niet heb ervaren. Tja het prijsverschil moet ergens in zitten. De auto bevalt goed maar over het geheel genomen merk je dat de kwaliteit (meer rammeltjes, kleine storingen e.d.) minder is dan de eerder genoemde merken. Quote
kristofke8 Geplaatst 17 September, 2010 Geplaatst 17 September, 2010 Waarom koop je gewoon geen rubberen matten in plaats van die stoffen matten, makkelijker in onderhoud(gewoon spoelen met water) en slijtvast. Quote
Jantje.2 Geplaatst 17 September, 2010 Geplaatst 17 September, 2010 Het wordt nog leuker trouwens. Auto nog steeds geen jaar oud en aan de bestuurderkant laten de stiksels van de stoelbekleding los Quote
gstar Geplaatst 17 September, 2010 Geplaatst 17 September, 2010 Ik heb er nu 16000 opzitten maar kan nog niet echt slijtage ontdekken, heb ik goeie matten of zachte zolen ? @kristofke8: rubbermatten slijten ook! Ik had deze in mijn vorige auto (scenic), waren originele van de renault en deze vertoonden na verloop van tijd slijtage plekken en op het laatst was ik er totaal doorheen. Weet alleen niet meer hoeveel km dat precies geduurd heeft. Grtz.Gstar. Quote
Jantje.2 Geplaatst 17 September, 2010 Geplaatst 17 September, 2010 Misschien heb jij de nieuwere matten? die zitten er bij mij nu 20dkm in zonder problemen! Quote
rednAS77 Geplaatst 21 September, 2010 Topic Starter Geplaatst 21 September, 2010 Ik heb nu ook 8500 km een nieuw setje erin. Nu heb ik nog geen problemen. Bij de vorige 8500 km zat ik er helemaal doorheen. Auto is nu 7 maanden. Quote
bigwade Geplaatst 23 Oktober, 2010 Geplaatst 23 Oktober, 2010 http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5608 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.