Niek63 Posted June 13, 2011 Posted June 13, 2011 Graag advies over volgende: wij hebben een Cee'd 1.6 benzine van begin 2010. Eerste beurt keurig na 15.000 km gedaan. Nu is interval door KIA opgeschoven naar 1 x per 20.000. Is ons ook keurig gemeld door dealer. Recent vol beladen heen en terug naar Frankrijk geweest. Ging prima! Gaan eind juli weer, echter nu met caravan er achter aan. Vraag: kilometerteller staat nu op 30.000, eind juli op 32.000 km. Beurt moet dus bij 35.000. Vraag mij toch niet af of het niet slim, verstandig en veilig is die beurt voordat wij naar Frankrijk gaan te laten doen? Of is dat niet nodig/'weggegooid geld'? Is een zomer fitness check (waarme KIA adverteert) dan misschien een alternatief? Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted June 13, 2011 Posted June 13, 2011 Ga hier op jou eigen gevoel af. Wanneer jij die beurt eerder laat doen en met een goed gevoel met de sleurhut naar Frankrijk afreist dan is dat ook iets waard. Of 't echt noodzakelijk is betwijfel ik maar een goed onderbuikgevoel is ook wat waard. Wanneer je zelf niet zo handig bent qua techniek en vloeistofpeilen dan is een "vakantiecheck" zeker aan te raden. Quote
OutOfFocus Posted June 14, 2011 Posted June 14, 2011 Graag advies over volgende: wij hebben een Cee'd 1.6 benzine van begin 2010. Eerste beurt keurig na 15.000 km gedaan. Nu is interval door KIA opgeschoven naar 1 x per 20.000. Is ons ook keurig gemeld door dealer. Recent vol beladen heen en terug naar Frankrijk geweest. Ging prima! Gaan eind juli weer, echter nu met caravan er achter aan. Vraag: kilometerteller staat nu op 30.000, eind juli op 32.000 km. Beurt moet dus bij 35.000. Vraag mij toch niet af of het niet slim, verstandig en veilig is die beurt voordat wij naar Frankrijk gaan te laten doen? Of is dat niet nodig/'weggegooid geld'? Is een zomer fitness check (waarme KIA adverteert) dan misschien een alternatief? De Cee'd is nieuw en betrouwbaar genoeg om nét na de 35k die beurt te laten doen. Als je de airco weinig gebruikt zou ik wel de fitness check laten doen. En natuurlijk voor vertrek de olie- en waterpeilen en de banddruk goed controleren. Quote
Recommended Posts