Jump to content

Klepperende vering/schokbreker

Hammie73

Recommended Posts

Hallo, kent iemand dit probleem? Rechtsvoor heb ik bij mijn Cee'd SW (12-09) last van een klepperende vering/schokbreker bij het rijden over oneffen weggedeelten/klinkerstraatjes. Het begint me nu een beetje storen. Weet iemand of dit makkelijk te verhelpen is. De auto valt nog binnen de garantie (vorige maand gekocht) maar ik moet zeker een uur rijden om het door de garage te laten repareren. Als het een eenvoudige reparatie is laat ik het door de plaatselijke garage doen.

Hallo, kent iemand dit probleem? Rechtsvoor heb ik bij mijn Cee'd SW (12-09) last van een klepperende vering/schokbreker bij het rijden over oneffen weggedeelten/klinkerstraatjes. Het begint me nu een beetje storen. Weet iemand of dit makkelijk te verhelpen is. De auto valt nog binnen de garantie (vorige maand gekocht) maar ik moet zeker een uur rijden om het door de garage te laten repareren. Als het een eenvoudige reparatie is laat ik het door de plaatselijke garage doen.

Ik zou er toch voor kiezen om dan maar een uur te rijden.

Als het tegen gaat vallen ben je bij de garage waar je de wagen gekocht hebt denk ik beter af. En het kan je dan misschien een tank brandstof kosten. en ik zeg maar

Het zal geen eenvoudige reparatie zijn.

Als de schokbreker defect of versleten is moet hij vervangen worden en daar heb je een veer-klem voor nodig. Het kan ook zijn dat de veer zelf gebroken is en ook dat is een lastige reparatie.

Overigens wordt er op een engelstalig forum ook melding gemaakt van versleten stailisatorstangbussen (leuk scrabblewoord) die dit soort klepperende geluiden geven. Laat daar eerst eens naar kijken.

Ik zou wel voor de garantie gaan en naar de verkopende garage teruggaan.

Guest Jantje

Ik zou toch even naar je dealer toe rijden, daar is het garantie.

Bij een andere garage moet je toch eerst zelf betalen en hopen dat je het geld nog weer terug krijgt.

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Nieuwe auto, vrijwel direct na aanschaf kreeg ik soortgelijke geluiden. Is bij mij onder garantie verholpen. Volgens mij schokbreker (of iets in die omgeving) vervangen.

• 2 weeks later...

Ik heb volgende week een afspraak staan. Het is mij 1 maand geleden opgevallen. Inderdaad hoorbaar bij laag toerental. Rond 20/25 km per uur, wanneer je het stuur zowel links als rechtsom beweegt hoor je het nog beter. Kia Ceed SW van September 2008

Edited by halbie
datum auto

• 3 weeks later...
  • 3 months later...
Beide kanten al vervangen. Nu 5000 km weer terug:-x. Ook korsluiting in kia ceed 2008. Is net afgesleept!

Waar zit de kortsluiting?

Kan best gevaarlijk, bij een beetje heftige kortsluiting zou zomaar je auto kunnen affikken :(

• 2 weeks later...

Had ook een steeds heviger klepperende achtervering, schokbreker achter onlangs vervangen (uiteraard garantie), slechts 15.000km erop staan !.

Hoor nu niets, kijken of inderdaad verleden tijd is (gezien mededeling op dit forum dat stab.cups ook vaak voorkomen?)

• 5 months later...

Had ook een steeds heviger klepperende achtervering, schokbreker achter onlangs vervangen (uiteraard garantie), slechts 15.000km erop staan !.

Hoor nu niets, kijken of inderdaad verleden tijd is (gezien mededeling op dit forum dat stab.cups ook vaak voorkomen?)

Dacht dat het rammelen opnieuw de stabilisator stangetjes waren maar dat was niet het geval. Bleek een kruiskoppeling van de stuurstang te zijn. Slimme actie van een monteur van Kia Metz Lelystad. Alles onder garantie vervangen en geen klachten meer! Ze zeggen overigens dat de stabistangen onder de vernieuwde Ceed sterker zijn.