Pollux1972 Geplaatst 7 Juni, 2011 Geplaatst 7 Juni, 2011 Hallo, Mijn naam is Paul en ben net geregistreerd op dit forum. Mijn vriendin en ik zijn van plan een Cee'd SW 1.6 benzine uit 2008 aan te schaffen (businessline) Heeft iemand misschien een tip waar wij op moeten letten bij aanschaf van een gebruikte Cee'd? Wellicht dat er een veel voorkomend mankementje op de auto's uit die periode voorkomt. Verder is er nog onduidelijkheid of er nu een distributieriem of ketting in de motor zit (dealer wist het niet direct). Bij hoeveel km moet een riem vervangen worden in de 1.6 benzine motoren? Ik hoor het graag. Groeten, Paul Quote
patten Geplaatst 7 Juni, 2011 Geplaatst 7 Juni, 2011 Welkom op dit altijd gezellige forum. De Cee'd (benzine uitvoeringen) zijn voorzien van een ketting. Deze info is uit de prijslijst voor onderhoud te halen. Hier staan bij de distributieriem vervangen namelijk geen prijzen. Voor de rest kan ik je niet verder helpen. Van alle auto's rijdt wel een maandag-ochtend-model rond. Controleer in elk geval de onderhoudshistorie. De garantie is uiteraard overdraagbaar. Voor de rest, ik rij een 2009 SW (1.4 109 PK) exemplaar naar volle tevredenheid. Auto is lekker ruim en de hele familie past er altijd goed in. Ook bij hogere snelheden en lange ritten (bv. vakantieritten) is de auto lekker stil, en blijven de stoelen confortabel zitten. Ik kan zo snel geen echte minpunten noemen. Misschien de afwerking van binnen. Iets teveel "plastic". Maar ik persoonlijk geef daar niets om en wil gewoon goedkoop en confortabel auto rijden. Kortom: als de proefrit(ten) bevallen, lekker kopen die Cee'd! Veel auto voor weinig geld! /EDIT: sommige mensen hebben problemen met slechte mattensetten (ook ik, wel vervangen onder garantie) en er komen klachten voor over slechte achtervering (schoot me net te binnen). Quote
Peterrrrr Geplaatst 8 Juni, 2011 Geplaatst 8 Juni, 2011 Ik zou om eerlijk te zijn iets meer uit geven en voor een nieuw model (2009) gaan, deze zijn echt beter (lees, mooier) afgewerkt en rijden echt super goed. Ik zou sowieso bij een dealer kopen. Quote
Pollux1972 Geplaatst 8 Juni, 2011 Topic Starter Geplaatst 8 Juni, 2011 Beste Patten, Bedankt voor je reactie, toch zeker een paar nuttige tips We gaan met de proefrit eens een paar drempeltjes in de straat nemen om de achtervering uit te testen (eerst een paar zakken aardappelen halen...) Die mattensets had ik gezien ja, ook een aandachtspunt dus. Groeten, Paul Welkom op dit altijd gezellige forum. De Cee'd (benzine uitvoeringen) zijn voorzien van een ketting. Deze info is uit de prijslijst voor onderhoud te halen. Hier staan bij de distributieriem vervangen namelijk geen prijzen. Voor de rest kan ik je niet verder helpen. Van alle auto's rijdt wel een maandag-ochtend-model rond. Controleer in elk geval de onderhoudshistorie. De garantie is uiteraard overdraagbaar. Voor de rest, ik rij een 2009 SW (1.4 109 PK) exemplaar naar volle tevredenheid. Auto is lekker ruim en de hele familie past er altijd goed in. Ook bij hogere snelheden en lange ritten (bv. vakantieritten) is de auto lekker stil, en blijven de stoelen confortabel zitten. Ik kan zo snel geen echte minpunten noemen. Misschien de afwerking van binnen. Iets teveel "plastic". Maar ik persoonlijk geef daar niets om en wil gewoon goedkoop en confortabel auto rijden. Kortom: als de proefrit(ten) bevallen, lekker kopen die Cee'd! Veel auto voor weinig geld! /EDIT: sommige mensen hebben problemen met slechte mattensetten (ook ik, wel vervangen onder garantie) en er komen klachten voor over slechte achtervering (schoot me net te binnen). Quote
Pollux1972 Geplaatst 8 Juni, 2011 Topic Starter Geplaatst 8 Juni, 2011 Hoi Peter, 2009 is inderdaad nieuwer, en minder slijtage natuurlijk. De 2008 is wel heel compleet. Maar ja, het budget moet het ook toelaten natuurlijk. Overigens hebben we deze bij een Kia dealer gezien. En hij is nog niet gekocht hè... Note, leuk om een antwoord uit Breda te krijgen, kom ik ook vandaan Ik zou om eerlijk te zijn iets meer uit geven en voor een nieuw model (2009) gaan, deze zijn echt beter (lees, mooier) afgewerkt en rijden echt super goed. Ik zou sowieso bij een dealer kopen. Quote
OutOfFocus Geplaatst 9 Juni, 2011 Geplaatst 9 Juni, 2011 Hoi Peter, 2009 is inderdaad nieuwer, en minder slijtage natuurlijk. De 2008 is wel heel compleet. Maar ja, het budget moet het ook toelaten natuurlijk. Overigens hebben we deze bij een Kia dealer gezien. En hij is nog niet gekocht hè... Note, leuk om een antwoord uit Breda te krijgen, kom ik ook vandaan Natuurlijk moet het budget het toelaten. En ook als je hem niet bij een dealer koopt heb je nog garantie mits je evt. problemen bij een dealer laat repareren. En voor de achtervering is al een betaalbare oplossing beschreven. Verder was er in 2008 nog geen ISG dus ellende met de accu zul je niet snel krijgen. Quote
Peterrrrr Geplaatst 9 Juni, 2011 Geplaatst 9 Juni, 2011 Ok, grappig ! Heb je al iets bij Leendert van den Born zien staan ? Daar werk ik nml. dus mocht ik iets voor je kunnen betekenen hoor ik het graag Quote
Pollux1972 Geplaatst 15 Juni, 2011 Topic Starter Geplaatst 15 Juni, 2011 Peter, Ik had moeten zeggen: ik kom oorspronkelijk uit Breda, woon nu in Houten. We zijn geslaagd, toch een 2008 model, komt eind van de week als 't ff meezit. Bedankt in ieder geval voor de tips, zeker wat aan gehad. Zal het forum regelmatig bezoeken om bij te blijven. Groeten, Paul Ok, grappig ! Heb je al iets bij Leendert van den Born zien staan ? Daar werk ik nml. dus mocht ik iets voor je kunnen betekenen hoor ik het graag Quote
patten Geplaatst 15 Juni, 2011 Geplaatst 15 Juni, 2011 Heel veel plezier met je aankoop, en uiteraard vele veilige km's toegewenst! Quote
Alex VB Geplaatst 16 Juni, 2011 Geplaatst 16 Juni, 2011 model 2008 is een goede keuze. Deze SW uitvoeringen hebben iets minder "ziektes" dan de meeste denken.. Veel plezier met de nieuwe aanwinst. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 16 Juni, 2011 Geplaatst 16 Juni, 2011 woon nu in Houten. Waar woon je nu? Dan komt de wagen vast bij Jan vandaan. Quote
Pollux1972 Geplaatst 24 Juni, 2011 Topic Starter Geplaatst 24 Juni, 2011 Hey Alex, bedankt! Wij rijden nu ook zo'n fraaie zwarte "Black Mamba" In de business uitvoering erg fraai van binnen. Maar het kan altijd mooier natuurlijk. Groete, Paul model 2008 is een goede keuze. Deze SW uitvoeringen hebben iets minder "ziektes" dan de meeste denken.. Veel plezier met de nieuwe aanwinst. Quote
Alex VB Geplaatst 25 Juni, 2011 Geplaatst 25 Juni, 2011 Schoonheid creëer jezelf. Je kan deze SW heel erg mooi maken, maar ook heel erg lelijk.. Ik wens je veel plezier en vooral kilometers met een lach.. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.