Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dag Allemaal, sinds 13 mei 2011 zijn wij in het bezit van een nieuwe ceed sw. Tot op heden een hele fijne auto. Maar bij het laatste keer oliepeilen viel mij op dat er totaal geen bescherming zit onder de motor. Je kijkt zo van bovenaf op de klinkers onder de auto. Is dit bij alle cee'ds of zijn ze bij mij "iets" vergeten terug te zetten? Ook de afwezige motorkap isolatie viel op. Ik ben erg benieuwd of ik de enige ben.

M.vr.gr. Emiel

Posted

Dag Allemaal, sinds 13 mei 2011 zijn wij in het bezit van een nieuwe ceed sw. Tot op heden een hele fijne auto. Maar bij het laatste keer oliepeilen viel mij op dat er totaal geen bescherming zit onder de motor. Je kijkt zo van bovenaf op de klinkers onder de auto. Is dit bij alle cee'ds of zijn ze bij mij "iets" vergeten terug te zetten? Ook de afwezige motorkap isolatie viel op. Ik ben erg benieuwd of ik de enige ben.

M.vr.gr. Emiel

Die 'carterbescherming' zie je wel bij Peugeots en Golfs maar die dient alleen voor geluidsisolatie bij dieseluitvoeringen

Ze laten ook regelmatig los dus is niet echt handig. Verder remt het de koeling bij een benzine-auto.

Bij een benzine-uitvoering zit af fabriek geen motorkap isolatie.

Ik heb die er zelf aan geplakt (met Bison Tix) en dat scheelt wel wat in het motorgeluid.

Van dat brandvrije schuim van de Gamma wat je zelf op maat kan knippen.

Kreeg eerst commentaar van de garage dat het brandgevaarlijk was.

Ik heb toen een stukje meegenomen en aan de monteur gevraagd of hij het 30 seconden kon laten branden.

Dat lukte niet want het schuim is behandeld. Als je het aansteekt dooft het vrijwel meteen weer uit.

Je kunt ook de originele motorkap isolatie (van de Diesel) bestellen maar die is weer een heel stuk duurder.

Posted

Ik had de gedachte dat een beschermplaat onder de motor, de motor beschermd tegen stenen e.d. , en door de plaat er minder luchtweerstand is. Een vlakke onderzijde = minder weerstand = een lager verbruik. Het viel me op , er ligt toch al zo weinig onder de kap. Mijn alfa 156 1.8 ts (benzine) van 12 jaar oud had dit wel. En getuige de vele putjes en krassen heeft die toch aardig wat tegen gehouden de afgelopen 12 jaar.Toch maar eens wat gaan hobbyen.In ieder geval bedankt voor de reactie. Gr. Emiel

Posted

Die 'carterbescherming' zie je wel bij Peugeots en Golfs maar die dient alleen voor geluidsisolatie bij dieseluitvoeringen

Ze laten ook regelmatig los dus is niet echt handig

Ik verbaas me inderdaad regelmatig over VW's, Peugeots (Partner) en Renaults (Kangoo vooral) (en andere merken) met van die loshangende flappen onder de vooras...

Posted

Ik verbaas me inderdaad regelmatig over VW's, Peugeots (Partner) en Renaults (Kangoo vooral) (en andere merken) met van die loshangende flappen onder de vooras...

ik heb zo'n 'loshangende' flap nog wel eens moeten ontwijken op de A6. Die was van een Golf afgevallen.

En bij mijn eigen 307 ging de flap klapperen na een beurt. Waren ze vergeten een klip vast te zetten.

Posted

Ik had de gedachte dat een beschermplaat onder de motor, de motor beschermd tegen stenen e.d. , en door de plaat er minder luchtweerstand is. Een vlakke onderzijde = minder weerstand = een lager verbruik. Het viel me op , er ligt toch al zo weinig onder de kap. Mijn alfa 156 1.8 ts (benzine) van 12 jaar oud had dit wel. En getuige de vele putjes en krassen heeft die toch aardig wat tegen gehouden de afgelopen 12 jaar.Toch maar eens wat gaan hobbyen.In ieder geval bedankt voor de reactie. Gr. Emiel

Een beschermplaat kost geld en gewicht (en dat wil de fabrikant liever niet) en wordt meestal toegepast in landen met hele slechte wegen.

Posted

De diesel uitvoeringen hebben een bodemplaat. Tenminste die van mij heeft er 1 en dan mag je aannemen dat de andere diesels deze ook hebben. Qua geld en gewicht is zo'n plaat niet de moeite voor de fabrikant.