lampje Posted June 8, 2011 Posted June 8, 2011 Dag Allemaal, sinds 13 mei 2011 zijn wij in het bezit van een nieuwe ceed sw. Tot op heden een hele fijne auto. Maar bij het laatste keer oliepeilen viel mij op dat er totaal geen bescherming zit onder de motor. Je kijkt zo van bovenaf op de klinkers onder de auto. Is dit bij alle cee'ds of zijn ze bij mij "iets" vergeten terug te zetten? Ook de afwezige motorkap isolatie viel op. Ik ben erg benieuwd of ik de enige ben. M.vr.gr. Emiel Quote
OutOfFocus Posted June 9, 2011 Posted June 9, 2011 Dag Allemaal, sinds 13 mei 2011 zijn wij in het bezit van een nieuwe ceed sw. Tot op heden een hele fijne auto. Maar bij het laatste keer oliepeilen viel mij op dat er totaal geen bescherming zit onder de motor. Je kijkt zo van bovenaf op de klinkers onder de auto. Is dit bij alle cee'ds of zijn ze bij mij "iets" vergeten terug te zetten? Ook de afwezige motorkap isolatie viel op. Ik ben erg benieuwd of ik de enige ben. M.vr.gr. Emiel Die 'carterbescherming' zie je wel bij Peugeots en Golfs maar die dient alleen voor geluidsisolatie bij dieseluitvoeringen Ze laten ook regelmatig los dus is niet echt handig. Verder remt het de koeling bij een benzine-auto. Bij een benzine-uitvoering zit af fabriek geen motorkap isolatie. Ik heb die er zelf aan geplakt (met Bison Tix) en dat scheelt wel wat in het motorgeluid. Van dat brandvrije schuim van de Gamma wat je zelf op maat kan knippen. Kreeg eerst commentaar van de garage dat het brandgevaarlijk was. Ik heb toen een stukje meegenomen en aan de monteur gevraagd of hij het 30 seconden kon laten branden. Dat lukte niet want het schuim is behandeld. Als je het aansteekt dooft het vrijwel meteen weer uit. Je kunt ook de originele motorkap isolatie (van de Diesel) bestellen maar die is weer een heel stuk duurder. Quote
lampje Posted June 9, 2011 Author Posted June 9, 2011 Ik had de gedachte dat een beschermplaat onder de motor, de motor beschermd tegen stenen e.d. , en door de plaat er minder luchtweerstand is. Een vlakke onderzijde = minder weerstand = een lager verbruik. Het viel me op , er ligt toch al zo weinig onder de kap. Mijn alfa 156 1.8 ts (benzine) van 12 jaar oud had dit wel. En getuige de vele putjes en krassen heeft die toch aardig wat tegen gehouden de afgelopen 12 jaar.Toch maar eens wat gaan hobbyen.In ieder geval bedankt voor de reactie. Gr. Emiel Quote
HobbyRobby Posted June 9, 2011 Posted June 9, 2011 Die 'carterbescherming' zie je wel bij Peugeots en Golfs maar die dient alleen voor geluidsisolatie bij dieseluitvoeringen Ze laten ook regelmatig los dus is niet echt handig Ik verbaas me inderdaad regelmatig over VW's, Peugeots (Partner) en Renaults (Kangoo vooral) (en andere merken) met van die loshangende flappen onder de vooras... Quote
Jantje.2 Posted June 10, 2011 Posted June 10, 2011 Mijn ceed heeft er ook nooit eentje gehad, dus ik neem aan dat het normaal is. Quote
OutOfFocus Posted June 14, 2011 Posted June 14, 2011 Ik verbaas me inderdaad regelmatig over VW's, Peugeots (Partner) en Renaults (Kangoo vooral) (en andere merken) met van die loshangende flappen onder de vooras... ik heb zo'n 'loshangende' flap nog wel eens moeten ontwijken op de A6. Die was van een Golf afgevallen. En bij mijn eigen 307 ging de flap klapperen na een beurt. Waren ze vergeten een klip vast te zetten. Quote
OutOfFocus Posted June 14, 2011 Posted June 14, 2011 Ik had de gedachte dat een beschermplaat onder de motor, de motor beschermd tegen stenen e.d. , en door de plaat er minder luchtweerstand is. Een vlakke onderzijde = minder weerstand = een lager verbruik. Het viel me op , er ligt toch al zo weinig onder de kap. Mijn alfa 156 1.8 ts (benzine) van 12 jaar oud had dit wel. En getuige de vele putjes en krassen heeft die toch aardig wat tegen gehouden de afgelopen 12 jaar.Toch maar eens wat gaan hobbyen.In ieder geval bedankt voor de reactie. Gr. Emiel Een beschermplaat kost geld en gewicht (en dat wil de fabrikant liever niet) en wordt meestal toegepast in landen met hele slechte wegen. Quote
Alex VB Posted June 14, 2011 Posted June 14, 2011 De diesel uitvoeringen hebben een bodemplaat. Tenminste die van mij heeft er 1 en dan mag je aannemen dat de andere diesels deze ook hebben. Qua geld en gewicht is zo'n plaat niet de moeite voor de fabrikant. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.