Ceed 1
2006->2012
Alles over de Kia Ceed 1 vind je hier
770 topics in dit forum
-
handhendel koffer
door dwguido- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, rij met een ceed sw nu 3 jaar oud handgreep kofferdeksel komt los volgens dealer kan dit niet en zou dit de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd, zijn er nog mensen waarvan bij het openen van achterdeur deze handgreep los komt. Bedankt alvast voor reacties
Laatste antwoord door dwguido, -
- 34 antwoorden
- 8k weergaven
Zag dat de Venga er ook last van heeft. Tijdens de rit naar Italie is me opgevallen dat de CC bij een snelheid van 120 km en hoger een schokkend gevoel heeft. Het lijkt of de CC steeds aan het corrigeren is. Schokkend gevoel is dusdanig dat mijn vriendin er kotsmisselijk van wordt. Zijn er meer Cee'd rijders met hetzelfde probleem? Volgende week gaat de auto voor de 15.000 km beurt, zal het dan bij de garage voorleggen. P.S. Ik heb het dan over rechte stukken weg, dus niet over rijden in "bergachtig" gebied.
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 3k weergaven
Was te verwachten....een Kia Cee'd GTI met 200 pk! http://www.autoweek.nl/autonieuws/16700/kia-heeft-golf-gti-in-t-vizier
Laatste antwoord door Alex VB, -
garantie vraagje
door suusie- 9 antwoorden
- 3,6k weergaven
hai hai, kon dit zo gauw niet ergens vinden dus excusses als het toch al ergens vermeldt is. wij hebben sinds vorig jaar juni een kia c`eed SW zijn er erg blij mee echt een super auto. maar nu naderen wij bijna de 60000 en moet dus de ditributie riem vervangen worden ook moet ie dan dus weer een beurt. kunnen we dit ook bij een algemene garage doen? of vervalt dan toch onze garantie? wij hebben vorig jaar ook een beurt gedaan en vond toen de prijs nogal tegenvallen dit ook omdat de dealer mij toen vooraf vertelde dat het ong 150 euro was en eenmaal bij het ophalen kreeg ik een rek van 220 vond dit nogal lastig. wij wonen trouwens in duitsland en dus ook duitse deal…
Laatste antwoord door paul64, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo forumleden, Vorig jaar rond deze tijd heb ik een Kia Cee’d Sporty Wagon gekocht. Op het moment van aflevering waren er nog geen onderhoudsboekjes bij de dealer aanwezig. Hij heeft mij beloofd om dit na te sturen, maar tot heden heb ik nog niets ontvangen. Uiteraard heb ik hier contact over opgenomen met mijn dealer, maar deze weigert mij een onderhoudsboekje op te sturen omdat ik de auto niet bij hem in onderhoud heb. Hij vertelde mij dat ik geen garantie meer heb als ik naar een andere garage ga. Er zitten hier vast ook mensen die werkzaam zijn bij Kia, die mij dit haarfijn kunnen uitleggen Alvast bedankt voor de antwoorden! Groetjes van Blackpearl (die o…
Laatste antwoord door BlackPearl, -
keuzeprobleem
door KaDo- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, Ik ben net lid geworden van dit forum. Wij willen een kia ceed aanschaffen ivm met de nieuwe woon-werkafstand van mijn man. Hij gaat 160 km per dag rijden,wij hebben een ceed 5deurs op diesel 1.6 gezien en een 1.6 station op LPG 3. Volgens mijn gegoogle zou de lpg3 voordeliger zijn maar volgens de garage waar de diesel staat is de lpg3 in de ceed heel slecht en is daarom ook afgeschaft. Wie kan mij helpen uit ervaring. Karin
Laatste antwoord door JATO, -
- 5 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo forumleden, Ik rijd nu alweer haast een jaar de 1.4 proceed fifteen ISG en tot nu toe na 10000 km en hoofdzakelijk stadrijden nog geen problemen! Toch denk ik eraan om over 2 jaar deze auto in te ruilen voor een ProCeed automaat. Zijn er forumleden die een automaat rijden en hun ervaringen qua schakelgedrag enz,enz en het rijden op zich met de Kia automaat willen delen op dit forum?? Graag uw reactie!
Laatste antwoord door tonisaez, -
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ik ben een nieuwkomer op dit Forum. De aanleiding vormde de recente bestelling van een Sportage die over ca 4 maanden zal worden afgeleverd. Maar ik rijd al Kia sedert september 2007 met een Cee’d 1.6 CRDi X-clusive. Ik ben een controlefreak (meten is weten) en heb sinds de aanschaf mijn dieselverbruik en kilometers nauwgezet bijgehouden (over totaal 103.000km). Graag wil ik de forumleden hiervan deelgenoot maken. Rijstijl: Rustig (Het Nieuwe Rijden), ik houd me aan de maximum snelheden en rijd niet harder dan 100 km op de autoweg. (Ik ben met pensioen en heb geen haast.) Omstandigheden: Gunstig: ca 85 % van de kilometers buiten de bebouwde kom, ca 50/50 provinciale …
Laatste antwoord door Opa, -
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
Na het lezen van meerdere topics over chiptuning , enkele vragen Ik heb een CRDI 90 pk versie van 2011, kan men die naar de originele 115 pk versie brengen door aanpassing van de originele software ? (Behoud van garantie ?) Volgens mij zijn beide modellen qua motor ,overbrenging, remmen verder identiek ? Of zijn er verschillen ? Op tuningsites kan je zowel de 90 pk / 235NM en de 115 pk / 255 NM pk versie upgraden Denk dat er toch nog een verschil in (veiligheids)marge zit tussen het tunen van een versie met een laagste vermogen naar een hoger tov het tunen van de zwaardere versie naar een nog zwaardere versie (140 pk/ 300Nm ) De motor kan dit vermogen en ko…
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 9 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik ben dit topic gestart om inzicht te krijgen in de ISG 'stand der techniek' van de verschillende Cee'd bouwjaren. Het lijkt erop dat alleen gebruikers van 'oudere' Cee'd ISG modellen problemen ondervinden met de techniek. Ik zou met deze poll graag zien of deze veronderstelling klopt of dat dat het zo is dat er ook bij de meer recente afleveringen problemen zijn.
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 41 antwoorden
- 18,8k weergaven
Ik heb afgelopen vrijdag uitgebreid gesproken met een vertegenwoordiger van Kia Hoofdkantoor, omdat mijn aantal opmerkingen/klachten inmiddels de 20 ging naderen en mijn dealer er eigenlijk ook geen raad mee wist. Ik moest het steeds doen met antwoorden als "Men weet het gewoon niet". Onderstaand mijn lijstje en cursief het antwoord van de vertegenwoordiger: PROBLEMEN TELEFOON Geen oproepsignaal via speakers. Na 10-15 seconden met andere toon dan telefoon zelf. Bewuste keuze van Navteq. Is hooguit met je eigen telefoon te regelen. Telefoonboek synchroniseert niet. Geen naam in beeld als iemand belt uit adressenboek. Regelmatig geen Bluetooth-verbinding. Me…
Laatste antwoord door koolmees, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Goeie avond allemaal.. 3500km geleden heeft de Ceed een beurt gehad.. 1500km geleden zag ik toevallig dat de koelvloeistof op minimum stond dus heb ik hem bij gevuld tot max. Nu 2000km verder was het reservoir helemaal leeg... Heb hem weer bijgevuld en donderdag gaat hij maar weer is naar de dealer..
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb vandaag een kia Ceed sportwagon 1.6 X-tra gekocht uit januari 2010. Deze is ingevoerd uit Duitsland en heeft een navigatiesysteem in de binnenspiegel. Echter deze navigatie werkt niet in Nederland daar dit alleen dit de Duitse, Franse en Zwitsterse versie is. Weet iemand hoe ik hier een Nederlandse versie op kan installeren?
Laatste antwoord door Norman, -
- 10 antwoorden
- 3,1k weergaven
Geen idee of het een echt probleem is, of dat het nu wel opgelost is, maar ben gewoon even benieuwd naar de ervaringen. M'n moeder rijd al een tijdje met een ProCeed rond (tot volle tevredenheid overigens), maar heeft de afgelopen tijd bemerkt dat als zij een telefoontje krijgt deze niet word opgepakt met de knoppen op het stuur. Ik heb vanavond zelf even gekeken, en zag dat de carkit geen automatische verbinding tot stand bracht met de telefoon (Nokia 6500). Door op de carkit of de telefoon bewust de verbinding op te bouwen word deze zonder morren opgebracht, maar het is natuurlijk wel lastig zo. Voeg daarbij dat we hier al eens eerder naar gekeken hebben, en je gaat…
- 53 antwoorden
- 9,7k weergaven
Wie o Wie laatst kwam ik dit tegen op mijn dashboard, rare bultjes. ik heb er rooie rondjes omheen gezet! wie o wie heeft dit ook gehad, heb morgen een afspraak bij de dealer, tevens zit mijn raamrubber ook dubbel. Iemand dit ook wel eens gehad? Gr. Barry
Laatste antwoord door censka, -
Nieuwe velgjes
door Arista- 12 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hey, Nu de eerste zonnestralen er door komen word het tijd om het setje winterbanden inc. stalen velg er af te halen en de zomerschoenen er weer op te leggen. Gisteren ben ik mijn velgen gaan bestellen. Het worden er van het merk Autec Type Ethos. Eind van de week zouden ze er moeten zijn normaal. Ik post wel een foto als ze er onder staan Groeten Nick
Laatste antwoord door Arista, -
- 18 antwoorden
- 6,2k weergaven
Hallo, Zijn er mensen die ervaring hebben met het trekken van een bootje of caravan, wij hebbe een trailer met bootje en weegt ongeveer 1000 kg is dit een beetje te doen wij gaan met de zomer naar Kroatie en moeten door Oostenrijk volgens de dealer kan de auto 1250 trekken en moet dit geen probleem zijn.
Laatste antwoord door kiaruud, -
- 12 antwoorden
- 3,7k weergaven
In een recent bericht (kan het helaas niet meer vinden) kwam zijdelings aan de orde dat de Kia Ceed (nieuw model, 1.6. , benzine) het meest zuinig rijdt rond de 2.000 toeren. Nu schakel ik in de stad altijd vrij snel naar de 5, dus dan zit ik ruim onder de 2.000 (en rij dan zo'n 54 km per uur). Als niet technisch type een vraag: is dat wel slim? Of kan ik bij 50 kmpu beter/goedkoper in de 4 blijven rijden met een toerental rond de 2000? Graag jullie advies
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 23 antwoorden
- 7,7k weergaven
heb nu 1 week men cee'd sw, maar heb er 2 vragen over of iemand dezelfde ervaring heeft. als ik mijn tank klep open doet heb ik schrik dat deze afbreek want deze hangt precies los. terwijl op mijn vorige kia (sportage) dit niet het geval was, toen was dat ook met een mechanisme dat deze niet zo maar kon toewaaien en nu heb ik dat wel. heeft iemand dezelfde ervaring hiermee. bij de dealer zeggen ze dat dit normaal is, maar heb al gemerkt dat die dealer nogal snel zegt dat alles wat ik vraag normaal is. zo is er ook de schalelindicator, die wel werkt voor het opschakelen maar niet voor het terugschakelen. volgens het instructie boekje moet hij dit doen. niet dat ik dat n…
Laatste antwoord door kia driver, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoi, Toevallig op onderstaande site gekomen, eindelijk weer eens positief nieuws uit de media: Kia Motors Nederland ontving de Award vanwege het feit dat de Kia cee'd SW 1.4 CVVT Seven de lijst van auto's aanvoert die in de periode januari 2010 t/m december 2010 door OpMaat Magazine op bruikbaarheid zijn getest. Zie voor kompleet verslag volgende pagina: http://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_archief.php?nk=10461[/b]
Laatste antwoord door Marillion, -
Levertijd Ceed SW 1 2
door Cootje- 31 antwoorden
- 5,9k weergaven
Hallo Ceed rijders. Ik heb op 28 Augustus mijn Ceed SW besteld. Het was geen standaard uitvoering dus mij werd verteld dat er 8 weken levertijd zou zijn. Prima dacht ik, nu 10 weken verder en enkele telefoontjes naar de dealer is mij verteld dat mijn auto nu nog niet op de boot stond. Ik vind dit wel erg lang gaan duren. Heeft iemand dezelfde ervaring qua levertijd?? Grt Cootje:boat:
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 12 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ik ben op zoek geweest naar spatlappen voor onze Cee'd. Nou vind ik de originele 'lappen' een mager aanbod van Kia, dus ben ik gaan zoeken in het buitenland. Het schijnt dat er in de Scandinavische landen nogal veel lakschade ontstaat aan de dorpels door het rijden op gravelwegen en dus is het daar mogelijk om andere (lees langere) spatlappen te monteren. Nou is mijn vraag hier eigenlijk, of de Kia verkopers/monteurs/magazijnmedewerkers hier op het forum al bericht hebben gehad van Kia NL dat deze lappen ook in Nederland leverbaar worden.
- 5 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hoi Kia rijders , Heb een technische vraag ivm wijzerplaten van een kia ceed . Is het mogelijk om er "supervision wijzerplaten" van te maken ( demonteren daschboard , gesoldeerde leds op printplaat , oranje kleurplaat uithalen .......? ) kortom veel vragen , en helaas nog nergens een deftig antwoord hierover gehad .... Hopelijk kan hier iemand mij verder meehelpen ( zie onderstaade foto's )
Laatste antwoord door bluff, -
- 32 antwoorden
- 6,4k weergaven
Hallo, ik heb sinds november 2010 een nieuwe Kia Ceed SW. Rijdt prima, alleen heb ik op de snelweg snel last van zijwindgevoeligheid. Het hoeft dan nog niet eens hard te waaien. Als ik bijvoorbeeld een vrachtwagen inhaal krijg ik op het moment van voorbijrijden een zijwaartse zwiep. Vorige week zaterdag stond er een behoorlijk harde wind, windkracht 7-8. Ik moest naar Dordrecht en dat was echt heel erg vervelend rijden. Ik durfde op gegeven moment niet meer in te halen. Ik heb het gevoel dat de stuurbekrachtiging veel te licht is op de snelweg. Daardoor voelt het alsof de auto heel erg licht is en op ieder windvlaagje reageert. De dealer zegt dat ze deze klacht nog no…
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
ceed weetjes
door stor- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
In mijn zoektocht naar wat info over de ceed kwam ik toch enkele foto's en weetjes tegen die voor mij nog niet bekend waren maar voor andere wss geen echt nieuws. Bij de beginproductie in eerste instantie denkt men 100.000 exemplaren op jaarbasis te kunnen verkopen, maar als ook de 3-deurs (december) versie en de Wagon (augustus/september) in de showrooms staan, moeten dat er 150.000 zijn. De prijzen: die zijn zondermeer scherp, waarmee Kia de concurrentie structureel onderbiedt. Kia kan dit doen omdat de C’eed in een moderne, zeer efficiente fabriek gebouwd wordt. Weliswaar met goedkoop Slowaaks personeel, maar ook sterk geautomatiseerd waardoor de bouw van een C’ee…
Laatste antwoord door bigwade,