Jump to content

Schokkende Cruise Control

rednAS77

Recommended Posts

Zag dat de Venga er ook last van heeft.

Wat is ons opgevallen tijdens de vakantie:

1. De cruise control houdt de auto telkens een klein tikje in bij snelheden boven de 100 km/u. Er is blijkbaar binnenkort een update beschikbaar;

!

Tijdens de rit naar Italie is me opgevallen dat de CC bij een snelheid van 120 km en hoger een schokkend gevoel heeft. Het lijkt of de CC steeds aan het corrigeren is. Schokkend gevoel is dusdanig dat mijn vriendin er kotsmisselijk van wordt.

Zijn er meer Cee'd rijders met hetzelfde probleem? Volgende week gaat de auto voor de 15.000 km beurt, zal het dan bij de garage voorleggen.

P.S. Ik heb het dan over rechte stukken weg, dus niet over rijden in "bergachtig" gebied.

Wij zijn met onze sw se7en edition naar de westkust in frankrijk geweest, 1060 km heen en 1060 km weer terug. Achter de auto hing onze vouwwagen en die lag er goed achter.

Heen met de cruise control op 110 en terug op 120. wij hebben geen enkel zweverig of schokkerig gevoel gemerkt. hij bleef heel mooi op de aangegeven snelheid rijden zonder correcties.

ik kan bovenstaande dan ook niet onderschrijven.

Hij blijft ook keurig netjes op de aangegeven snelheid rijden, maar wij voelen een heel licht ingehouden beweging alsof het gas even iets losgelaten wordt. Hij corrigeert ook netjes bij berg af. Het is licht merkbaar en bij lange ritten later zelfs nog voelbaar in je lichaam.

Wij zijn gister naar west frankrijk gereden, +/- 1000km en constant 130/140 op de cruise control en heb dit gevoel niet, heb dit ook niet van de vrouw en kinderen gemerkt dat ze er last van zouden hebben.

Heb op de hele weg trouwens maar 1 andere ceed sw gezien ;)

Grtz. Gstar

Ik heb er trouwens op de heenweg geen last van gehad, maar op de terugweg. Het begon na ca. 150 km. Eerder met het rijden naar de Eifel was het me ook al opgevallen. Het begint ook pas echt vanaf 120 km per uur.

Verder heeft hij super gereden. Ook met 160 op de teller (zonder CC dan wel).

Guest DisplayName

Hier wil ook wel op reageren:

Door duitsland met de cruisecontrol op meer dan 140km/h is de CC continue aan het corrigeren. Heel lichtjes gas bij en dan weer van het gas af. De CC kan hem niet precies op 140 houden, het is dan net alsof ie terug zakt naar 139 en dan weer gas bij geeft tot 141.

In nederland op de afsluitdijk nog even geprobeerd omdat ik eerst dacht dat het kwam omdat de weg niet vlak was. Maar met 120 op te teller heeft ie er geen last van en met 140 op de teller, zet ik dus de cc maar uit omdat het echt niet lekker rijdt.

(ik heb een SW 1.4, met de CC vanaf de fabriek)

Ik heb hier nooit last van.

Mijn cruisecontrol is wel aftermarket (Goldcruise). Destijds was voor het oude model SW nog geen CC af-fabriek mogelijk op de 1.4. Dus via de dealer eentje in laten zetten.

Maar ik heb me door de garage laten uitleggen dat de gevoeligheid van een CC in te stellen is. Misschien kun je zo van het pendelgedrag afkomen.

Ik zou zeggen bel eens met de dealer.

Maar ik heb me door de garage laten uitleggen dat de gevoeligheid van een CC in te stellen is. Misschien kun je zo van het pendelgedrag afkomen.

Ik zou zeggen bel eens met de dealer.

Gaat maandag naar de dealer voor de 1ste beurt. Ga het dan inderdaad aangeven. Maar dacht vraag het hier eerst ff, want de dealer zal natuurlijk zeggen, dat ze nog geen klachten over gehad hebben (dealer sinds eind 2009). Ik was ook de eerste bij hen met vragen over de automatten.

Geen enkele last van gehad bij onze 900 km lange rit naar oostenrijk enkele weken geleden,de CC bleef mooi de ingestelde snelheid aanhouden.

Zelfs redelijk steil bergop geen enkel probleem,je voelt de CC dan echt trekken om de ingestelde snelheid te behouden,ik vond de CC zelfs beter reageren om bergop te rijden dan zelf gas te geven,dat voelde slomer aan,de CC trekt de auto echt naar boven.

Vroeger met onze opel astra van 75 pk moesten we echt het rechterrijvak aanhouden,die zakte zo snel in snelheid bergop,met de Cee'd 115 pk geen snelheidsverlies gehad en geen enkele maal het rechterrijvak moeten opzoeken.

In duitsland vlot korte stukken 170 km gereden met een motor die dan iets meer dan 3000 toeren maakt,soms zelfs geschrokken dat we al zo snel reden,je hoort de motor amper.

Kortom geen enkel negatieve noot over onze bijna 3 maanden oude Cee'd,nog steeds een ZEER tevreden eigenaar.

Geen enkele last van gehad bij onze 900 km lange rit naar oostenrijk enkele weken geleden,de CC bleef mooi de ingestelde snelheid aanhouden.

Zelfs redelijk steil bergop geen enkel probleem,je voelt de CC dan echt trekken om de ingestelde snelheid te behouden,ik vond de CC zelfs beter reageren om bergop te rijden dan zelf gas te geven,dat voelde slomer aan,de CC trekt de auto echt naar boven.

Vroeger met onze opel astra van 75 pk moesten we echt het rechterrijvak aanhouden,die zakte zo snel in snelheid bergop,met de Cee'd 115 pk geen snelheidsverlies gehad en geen enkele maal het rechterrijvak moeten opzoeken.

In duitsland vlot korte stukken 170 km gereden met een motor die dan iets meer dan 3000 toeren maakt,soms zelfs geschrokken dat we al zo snel reden,je hoort de motor amper.

Kortom geen enkel negatieve noot over onze bijna 3 maanden oude Cee'd,nog steeds een ZEER tevreden eigenaar.

Begrijp ik het goed (115pk) dat je een diesel hebt?

Misschien komt het daarom en dat de andere (benzine) varianten er wel last van hebben, wegens te weinig trekkracht?

Ik heb na 75.000 km met mijn 1.6crdi 115pk nergens last van. Persoonlijk vind ik de CC van mijn cee'd 1 van de betere en met mij een familielid die audi A4 rijdt. Zij vindt de cc van haar Audi niet zo lekker rijden als die van mijn SW..

Begrijp ik het goed (115pk) dat je een diesel hebt?

Klopt,we rijden met de 1.6 Crdi 115 pk,en het enige waar we bij deze auto last van hebben is dat zalige gevoel,telkens we instappen,dat ons er aan herinnerd dat we de perfecte auto hebben gekocht.:lol::lol::lol:

.....

Misschien komt het daarom en dat de andere (benzine) varianten er wel last van hebben, wegens te weinig trekkracht?

Volgens mij heb je geen trekkracht meer nodig als je op cruise snelheid bent. Het er naar toe brengen brengen wel.

Ik heb met 120 Km/h nog geen problemen hier meer gehad (snelheid welke ik het meeste rij)

Vorige week in Duitsland een stuk met CC op 140 gereden en kan niet zeggen dat ik dit voelde. En ik heb dan m

• 1 month later...
Ik heb er alleen last van bij gebruik van de CC. Als de CC niet aan staat heb ik geen last van "inhouden".

Correct, ik ook alleen bij ingeschakelde airco.

Zijn er meer die hier last van hebben.

Ik ga het in ieder geval melden bij de wintercheck.

Ik had het laatst ook,, als ik de CC exact op 140 zet lijkt het idd net of de auto gas geeft en weer los laat, gas geeft en weer los laat.

Best wel irritant.

Ik heb een SW 1.6.

Ik had het laatst ook,, als ik de CC exact op 140 zet lijkt het idd net of de auto gas geeft en weer los laat, gas geeft en weer los laat.

Best wel irritant.

Ik heb een SW 1.6.

Dat doet ie ook want zo werkt een cruise control.

Hij meet de gereden snelheid t.o.v. de ingestelde snelheid en als daar verschil in zit geef hij gas bij of neemt gas terug.

Meestal is dit de hoogte verschil in te stellen om te voorkomen dat hij gaat 'pendelen'. Als hij te krap staat geeft ie teveel gas bij en moet daarna meteen weer lossen en dat merk je.

Nee, de CC laat de auto zeer merkbaar gas terugnemen en weer toenemen, waardoor de auto gaat deinen. Bij lange ritten ga je dit merken aan je evenwichtsorgaan. Die deining bleef mij en het gezin nog even lichamelijk ongemakkelijk. Alsof je een slecht beladen caravan achter de auto hebt hangen, die begint te schommelen.

Heb het afgelopen zaterdag even nagevraagd bij de dealer, moest er toch zijn voor de wintercheck. Ze hadden het 1 keer eerder gehoord bij een Venga.

In januari moet de auto voor een beurt, dan kijken ze er meteen even naar.

Ben benieuwd of het opgelost kan worden.

Heb het afgelopen zaterdag even nagevraagd bij de dealer, moest er toch zijn voor de wintercheck. Ze hadden het 1 keer eerder gehoord bij een Venga.

Dat klopt, dat was mijn auto. Ben alleen niet zo galant geholpen, maar daar gaat zeker verandering in komen.