Jump to content

Onderhoudsboekje

BlackPearl

Recommended Posts

Hallo forumleden,

Vorig jaar rond deze tijd heb ik een Kia Cee’d Sporty Wagon gekocht.

Op het moment van aflevering waren er nog geen onderhoudsboekjes bij de dealer aanwezig.

Hij heeft mij beloofd om dit na te sturen, maar tot heden heb ik nog niets ontvangen.

Uiteraard heb ik hier contact over opgenomen met mijn dealer, maar deze weigert mij een onderhoudsboekje op te sturen omdat ik de auto niet bij hem in onderhoud heb.

Hij vertelde mij dat ik geen garantie meer heb als ik naar een andere garage ga.

Er zitten hier vast ook mensen die werkzaam zijn bij Kia, die mij dit haarfijn kunnen uitleggen :D

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groetjes van Blackpearl (die overigens erg tevreden is over zijn ceed'je ;) )

Deze discussie is er geen eigenlijk. Je blijft je garantie behouden ongeacht naar welk KIA dealer je gaat. Ik heb door omstandigheden ( 2 keer beeindigen dealerschap) ook moeten wisselen van dealer, maar ik heb altijd mijn garantie behouden.

Deze dealer is misschien niet blij omdat je het onderhoud bij een ander laat doen. Maar daar hoeft je onderhoud en garantie niet onder te lijden.

Als je wilt kan je mij je verhaal op mail zetten en dan neem ik voor je contact op met KMNL en leg hun het verhaal uit. Ik ben 100% zeker dat zij hetzelfde als ik net zullen meedelen.

Hoi Alex,

Bedankt voor je antwoord!

Ik heb de auto echter niet in onderhoud bij een andere KIA dealer, maar bij een "universele" garage.

De Kiadealer waar ik de auto kocht, vertelde bij het verkoopgesprek dat dat absoluut geen probleem is... yeah.. <_<

Nu moet ik zeggen dat ik nooit een probleem heb gehad bij andere merken (ik reed hiervoor o.a. Volkswagen, Renault, Peugeot, Seat, Daihatsu) en altijd bij deze zelfde garage in onderhoud.

Niet één dealer heeft daar ooit woorden over vuil gemaakt met betrekking tot garantie of dergelijke.

Ook bedankt voor je aanbod om het voor te leggen aan KMNL, maar ik ga eerst zelf proberen om het alsnog opgelost te krijgen (sorry, ben beetje eigenwijs :P )

Mocht het niet lukken dan accepteer ik je aanbod graag!