Rcee'd SW Posted May 22, 2011 Share Posted May 22, 2011 Beste Cee'd rijders, Ik heb op het forum gezocht naar eerdere meldingen, maar of ik ben de eerste met deze problemen of ik heb mijn zoekcriteria niet goed gedefinieerd. Ik heb sinds een paar weken een tweetal "eigen" aardige problemen met mijn Cee'd SW 7 van april vorig jaar, 1. Na het stoppen van de auto, contactsleutel uit het slot en uitstappen blijven alle display's op het dasboard branden! Tevens kan ik op dat moment de auto niet meer in, want valle deuren zijn vergrendelt. De afstandbediening werkt op dat moment niet en ik moet de sleutel fysiek in de deur steken om de deur open te krijgen. Nadat ik de auto weer herstart heb en gestopt gaan de display's uit en kan ik weer wel met de afstandbediening vergrendelen. Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt en wat kan de oorzaak zijn? De auto is al terug geweest naar de dealer en die heeft de "computer" uitgelezen maar geen foutmeldingen op waarschuwingen geconstateerd. 2. Al twee keer heb ik meegemaakt dat de auto vanuit stilstand (afgesloten op oprit) spontaan achteruit reed. Ik zet bij het parkeren altijd de versnelling in z'n 1. De handrem gebruik ik niet. Toch rolt de auto een kleine 50-75cm naar achteren (pad loopt iets hellend naar achteren af. Gelukkig maar want anders reed hij tegen de garagedeur). Ook hier iemand een zelfde ervaring? Groeten, Rcee'd SW Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treespotter (aka Birdy) Posted May 22, 2011 Share Posted May 22, 2011 Ik heb niet dezelfde ervaringen, maar probeer om de oorzaak van het eerste probleem te achterhalen eerst eens om de reservesleutel te gebruiken. Wij hebben de afgelopen weken af en toe een kleine 'starthik'. Onze dealer stelde voor om de andere sleutel te gebruiken om te achterhalen of het geen transponderprobleem is. Wat ik heb gemerkt met onze Cee'd is dat de wagen ongelofelijk lang uitrijdt wanneer het gas losgelaten wordt. In drukker snelwegverkeer komt het toch regelmatig voor dat er moet worden bijgeremd om niet te dicht op de voorligger te komen. Het lijkt erop alsof de techneuten de kleppen van de motor hebben laten lichten om minder af te remmen. Bij ons heeft de oprit ook een kleine helling en ik heb ook een beetje het gevoel dat de inwendige weerstand van de motor minder is dan bij al onze vorige auto's. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OutOfFocus Posted May 22, 2011 Share Posted May 22, 2011 Beste Cee'd rijders, Ik heb op het forum gezocht naar eerdere meldingen, maar of ik ben de eerste met deze problemen of ik heb mijn zoekcriteria niet goed gedefinieerd. Ik heb sinds een paar weken een tweetal "eigen" aardige problemen met mijn Cee'd SW 7 van april vorig jaar, 1. Na het stoppen van de auto, contactsleutel uit het slot en uitstappen blijven alle display's op het dasboard branden! Tevens kan ik op dat moment de auto niet meer in, want valle deuren zijn vergrendelt. De afstandbediening werkt op dat moment niet en ik moet de sleutel fysiek in de deur steken om de deur open te krijgen. Nadat ik de auto weer herstart heb en gestopt gaan de display's uit en kan ik weer wel met de afstandbediening vergrendelen. Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt en wat kan de oorzaak zijn? De auto is al terug geweest naar de dealer en die heeft de "computer" uitgelezen maar geen foutmeldingen op waarschuwingen geconstateerd. 2. Al twee keer heb ik meegemaakt dat de auto vanuit stilstand (afgesloten op oprit) spontaan achteruit reed. Ik zet bij het parkeren altijd de versnelling in z'n 1. De handrem gebruik ik niet. Toch rolt de auto een kleine 50-75cm naar achteren (pad loopt iets hellend naar achteren af. Gelukkig maar want anders reed hij tegen de garagedeur). Ook hier iemand een zelfde ervaring? Groeten, Rcee'd SW Het eerste punt klinkt als een probleem met de Body Control Module. Is het EPS lampje al eens gaan branden ? En het tweede punt, tja daar is toch echt de handrem voor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rcee'd SW Posted May 26, 2011 Author Share Posted May 26, 2011 Birdfeedertje en OutOfFocus, Dank voor jullie reacties. Ik zal nog eens bij de dealer langs gaan voor input over jullie suggesties. @OutOfFocus: Het EPS lampje is mij niet specifiek opgevallen, alle display's waren n.l. verlicht. Zal proberen om bij een eventuele volgende keer foto's te maken. Rcee'd SW Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HobbyRobby Posted May 27, 2011 Share Posted May 27, 2011 Als we het toch over eigenaardigheden hebben: bij mij gaan regelmatig de deuren niet van het slot bij het uitstappen. Leuk als je even je tas van de achterbank wilt pakken. Soms werkt zelfs het slot-knopje op het dashboard niet eens. Ik moet dan echt met de AB van de sleutel de deuren openmaken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lampje Posted May 27, 2011 Share Posted May 27, 2011 Als we het toch over eigenaardigheden hebben: bij mij gaan regelmatig de deuren niet van het slot bij het uitstappen. Leuk als je even je tas van de achterbank wilt pakken. Soms werkt zelfs het slot-knopje op het dashboard niet eens. Ik moet dan echt met de AB van de sleutel de deuren openmaken. Ja dezelfde storing op mijn cee'd van 2 weken oud. Ik dacht eerst dat het met de kindersloten te maken had, maar er zijn er dus meer. Heel irritant als je de deur niet van buiten en binnen open kunt maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rednAS77 Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Als we het toch over eigenaardigheden hebben: bij mij gaan regelmatig de deuren niet van het slot bij het uitstappen. Leuk als je even je tas van de achterbank wilt pakken. Soms werkt zelfs het slot-knopje op het dashboard niet eens. Ik moet dan echt met de AB van de sleutel de deuren openmaken. Zelfde probleem heb ik ook. Ben er intussen zo aangewend dat het bijna een automatisme is de achrtrdeuren te openen met de AB. Snap allen de frequentie ervan niet. De ene keer kan ik weken de deuren gewoon open maken, dan weer weken niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rcee'd SW Posted June 3, 2011 Author Share Posted June 3, 2011 Eh, dit is toch niet het probleem van de "anti diefstal" instelling? Of te wel de automatische vergrendeling boven de 20Km? Deze instelling kan uitgezet worden bij de dealer. Rcee'd SW Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 Het klinkt misschien raar, maar vergeet niet je sleutel uit het contact te halen en als je dat doet doe dit niet meteen zodra je de motor hebt uitgezet. De software heeft dan nl. net niet de tijd om om te schakelen. Ik heb hetzelde "probleem" ook af en toe op mijn sw en dat is tot nu toe altijd te wijten geweest doordat ik de sleutel te snel uit het slot haalde. Nu ik dat weet wacht ik 2 seconden langer met het verwijderen van de sleutel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HobbyRobby Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 Het klinkt misschien raar, maar vergeet niet je sleutel uit het contact te halen en als je dat doet doe dit niet meteen zodra je de motor hebt uitgezet. De software heeft dan nl. net niet de tijd om om te schakelen. Ik heb hetzelde "probleem" ook af en toe op mijn sw en dat is tot nu toe altijd te wijten geweest doordat ik de sleutel te snel uit het slot haalde. Nu ik dat weet wacht ik 2 seconden langer met het verwijderen van de sleutel. Alex, goeie tip, ga ik proberen. Ik heb het probleem ook vaak als ik voor mijn tuinhek heb gewacht. Motor gaat op ISG, ik doe mijn hek open, stap in, rijd een stukje naar binnen, sleutel eruit en hek dicht. Daarna kan ik niet de achterklep en de andere 3 portieren openen. Ik zal wat langer wachten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HobbyRobby Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Alex, goeie tip, ga ik proberen. Ik heb het probleem ook vaak als ik voor mijn tuinhek heb gewacht. Motor gaat op ISG, ik doe mijn hek open, stap in, rijd een stukje naar binnen, sleutel eruit en hek dicht. Daarna kan ik niet de achterklep en de andere 3 portieren openen. Ik zal wat langer wachten. Mag niet baten, zelfde gedrag. Deuren blijven gewoon op slot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts