Jump to content

Eigenaardigheden Cee'd SW 7


Rcee'd SW

Recommended Posts

Beste Cee'd rijders,

Ik heb op het forum gezocht naar eerdere meldingen, maar of ik ben de eerste met deze problemen of ik heb mijn zoekcriteria niet goed gedefinieerd. Ik heb sinds een paar weken een tweetal "eigen" aardige problemen met mijn Cee'd SW 7 van april vorig jaar,

1. Na het stoppen van de auto, contactsleutel uit het slot en uitstappen blijven alle display's op het dasboard branden! Tevens kan ik op dat moment de auto niet meer in, want valle deuren zijn vergrendelt. De afstandbediening werkt op dat moment niet en ik moet de sleutel fysiek in de deur steken om de deur open te krijgen.

Nadat ik de auto weer herstart heb en gestopt gaan de display's uit en kan ik weer wel met de afstandbediening vergrendelen.

Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt en wat kan de oorzaak zijn? De auto is al terug geweest naar de dealer en die heeft de "computer" uitgelezen maar geen foutmeldingen op waarschuwingen geconstateerd.

2. Al twee keer heb ik meegemaakt dat de auto vanuit stilstand (afgesloten op oprit) spontaan achteruit reed. Ik zet bij het parkeren altijd de versnelling in z'n 1. De handrem gebruik ik niet. Toch rolt de auto een kleine 50-75cm naar achteren (pad loopt iets hellend naar achteren af. Gelukkig maar want anders reed hij tegen de garagedeur).

Ook hier iemand een zelfde ervaring?

Groeten,

Rcee'd SW

Link to comment
Share on other sites


Ik heb niet dezelfde ervaringen, maar probeer om de oorzaak van het eerste probleem te achterhalen eerst eens om de reservesleutel te gebruiken. Wij hebben de afgelopen weken af en toe een kleine 'starthik'. Onze dealer stelde voor om de andere sleutel te gebruiken om te achterhalen of het geen transponderprobleem is.

Wat ik heb gemerkt met onze Cee'd is dat de wagen ongelofelijk lang uitrijdt wanneer het gas losgelaten wordt. In drukker snelwegverkeer komt het toch regelmatig voor dat er moet worden bijgeremd om niet te dicht op de voorligger te komen. Het lijkt erop alsof de techneuten de kleppen van de motor hebben laten lichten om minder af te remmen.

Bij ons heeft de oprit ook een kleine helling en ik heb ook een beetje het gevoel dat de inwendige weerstand van de motor minder is dan bij al onze vorige auto's.

Link to comment
Share on other sites


Beste Cee'd rijders,

Ik heb op het forum gezocht naar eerdere meldingen, maar of ik ben de eerste met deze problemen of ik heb mijn zoekcriteria niet goed gedefinieerd. Ik heb sinds een paar weken een tweetal "eigen" aardige problemen met mijn Cee'd SW 7 van april vorig jaar,

1. Na het stoppen van de auto, contactsleutel uit het slot en uitstappen blijven alle display's op het dasboard branden! Tevens kan ik op dat moment de auto niet meer in, want valle deuren zijn vergrendelt. De afstandbediening werkt op dat moment niet en ik moet de sleutel fysiek in de deur steken om de deur open te krijgen.

Nadat ik de auto weer herstart heb en gestopt gaan de display's uit en kan ik weer wel met de afstandbediening vergrendelen.

Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt en wat kan de oorzaak zijn? De auto is al terug geweest naar de dealer en die heeft de "computer" uitgelezen maar geen foutmeldingen op waarschuwingen geconstateerd.

2. Al twee keer heb ik meegemaakt dat de auto vanuit stilstand (afgesloten op oprit) spontaan achteruit reed. Ik zet bij het parkeren altijd de versnelling in z'n 1. De handrem gebruik ik niet. Toch rolt de auto een kleine 50-75cm naar achteren (pad loopt iets hellend naar achteren af. Gelukkig maar want anders reed hij tegen de garagedeur).

Ook hier iemand een zelfde ervaring?

Groeten,

Rcee'd SW

Het eerste punt klinkt als een probleem met de Body Control Module. Is het EPS lampje al eens gaan branden ?

En het tweede punt, tja daar is toch echt de handrem voor

Link to comment
Share on other sites


Birdfeedertje en OutOfFocus,

Dank voor jullie reacties. Ik zal nog eens bij de dealer langs gaan voor input over jullie suggesties.

@OutOfFocus:

Het EPS lampje is mij niet specifiek opgevallen, alle display's waren n.l. verlicht.

Zal proberen om bij een eventuele volgende keer foto's te maken.

Rcee'd SW

Link to comment
Share on other sites


Als we het toch over eigenaardigheden hebben: bij mij gaan regelmatig de deuren niet van het slot bij het uitstappen. Leuk als je even je tas van de achterbank wilt pakken. Soms werkt zelfs het slot-knopje op het dashboard niet eens. Ik moet dan echt met de AB van de sleutel de deuren openmaken.

Link to comment
Share on other sites


Als we het toch over eigenaardigheden hebben: bij mij gaan regelmatig de deuren niet van het slot bij het uitstappen. Leuk als je even je tas van de achterbank wilt pakken. Soms werkt zelfs het slot-knopje op het dashboard niet eens. Ik moet dan echt met de AB van de sleutel de deuren openmaken.

Ja dezelfde storing op mijn cee'd van 2 weken oud. Ik dacht eerst dat het met de kindersloten te maken had, maar er zijn er dus meer. Heel irritant als je de deur niet van buiten en binnen open kunt maken.

Link to comment
Share on other sites


Als we het toch over eigenaardigheden hebben: bij mij gaan regelmatig de deuren niet van het slot bij het uitstappen. Leuk als je even je tas van de achterbank wilt pakken. Soms werkt zelfs het slot-knopje op het dashboard niet eens. Ik moet dan echt met de AB van de sleutel de deuren openmaken.

Zelfde probleem heb ik ook. Ben er intussen zo aangewend dat het bijna een automatisme is de achrtrdeuren te openen met de AB. Snap allen de frequentie ervan niet. De ene keer kan ik weken de deuren gewoon open maken, dan weer weken niet.

Link to comment
Share on other sites


Het klinkt misschien raar, maar vergeet niet je sleutel uit het contact te halen en als je dat doet doe dit niet meteen zodra je de motor hebt uitgezet. De software heeft dan nl. net niet de tijd om om te schakelen. Ik heb hetzelde "probleem" ook af en toe op mijn sw en dat is tot nu toe altijd te wijten geweest doordat ik de sleutel te snel uit het slot haalde. Nu ik dat weet wacht ik 2 seconden langer met het verwijderen van de sleutel.

Link to comment
Share on other sites


Het klinkt misschien raar, maar vergeet niet je sleutel uit het contact te halen en als je dat doet doe dit niet meteen zodra je de motor hebt uitgezet. De software heeft dan nl. net niet de tijd om om te schakelen. Ik heb hetzelde "probleem" ook af en toe op mijn sw en dat is tot nu toe altijd te wijten geweest doordat ik de sleutel te snel uit het slot haalde. Nu ik dat weet wacht ik 2 seconden langer met het verwijderen van de sleutel.

Alex, goeie tip, ga ik proberen. Ik heb het probleem ook vaak als ik voor mijn tuinhek heb gewacht. Motor gaat op ISG, ik doe mijn hek open, stap in, rijd een stukje naar binnen, sleutel eruit en hek dicht. Daarna kan ik niet de achterklep en de andere 3 portieren openen. Ik zal wat langer wachten.

Link to comment
Share on other sites


Alex, goeie tip, ga ik proberen. Ik heb het probleem ook vaak als ik voor mijn tuinhek heb gewacht. Motor gaat op ISG, ik doe mijn hek open, stap in, rijd een stukje naar binnen, sleutel eruit en hek dicht. Daarna kan ik niet de achterklep en de andere 3 portieren openen. Ik zal wat langer wachten.

Mag niet baten, zelfde gedrag. Deuren blijven gewoon op slot.

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...