Jump to content

Veel klachten op een rij

koolmees

Recommended Posts

Ik heb afgelopen vrijdag uitgebreid gesproken met een vertegenwoordiger van Kia Hoofdkantoor, omdat mijn aantal opmerkingen/klachten inmiddels de 20 ging naderen en mijn dealer er eigenlijk ook geen raad mee wist. Ik moest het steeds doen met antwoorden als "Men weet het gewoon niet".

Onderstaand mijn lijstje en cursief het antwoord van de vertegenwoordiger:

PROBLEMEN TELEFOON

• Geen oproepsignaal via speakers. Na 10-15 seconden met andere toon dan telefoon zelf.

Bewuste keuze van Navteq. Is hooguit met je eigen telefoon te regelen.

• Telefoonboek synchroniseert niet.
  • Geen naam in beeld als iemand belt uit adressenboek.
  • Regelmatig geen Bluetooth-verbinding.

Men zal een volgende keer waarschijnlijk niet kiezen voor een carkit, maar het de klant zelf laten regelen, want er zijn wel tien soorten Bluetooth en dus levert het altijd klachten op. Hij is er echter van overtuigd, dat mijn Nokia 6303 gewoon moet werken, dus de dealer heeft een klusje.

PROBLEMEN NAVIGATIE

• Iemand in auto met “zoekende” Bluetooth-verbinding: geheugen loopt vol.

Er zit maar 2 GB geheugen in en als je dan naast een lange route ook nog mensen in de auto hebt, die een telefoon bij zich hebben, die Bluetooth loopt te zoeken, dan slaat de boel op tilt. Het enige, dat je kunt doen, is vragen aan je passagiers om die instelling uit te zetten. Om de boel weer aan de gang te zetten zette ik altijd de motor een tijdje uit, maar er zijn onder Systeem een instelling te zitten "Bestemmingen wissen", maar die instelling heb ik naderhand niet kunnen ontdekken.

• Scherm Verkeersinfo blijft niet stilstaan, maar schiet steeds naar boven. Lezen is dus vrijwel onmogelijk. Dus bij een gemiddelde dag kwam ik niet verder dan de A2 en dan schoot die weer naar boven. En ik wil graag de A13 weten.

Dit was nieuw voor de vertegenwoordiger en dat zal bij Navteq gemeld worden.

• Update heeft alleen de taal gewijzigd en niet de fouten opgelost.

Er zijn wat meer zaken opgelost dan de taal, maar hij kon mij niet noemen welke zaken.

• Kaarten zijn volstrekt onjuist. Lloydstraat 35, Rotterdam wordt aangeduid als “Celebesloods”(in 1992 afgebroken), straten met alleen even nummers, regelmatig komt een adres in de zoekfunctie niet voor en als je ter bestemming bent wel op de kaart etc.

Men is afhankelijk van hoe gemeenten dergelijke zaken afleveren, dus oude straten zijn niet te voorkomen. De rest is iets van Navteq en daar heeft Kia geen invloed op.

• Stem kan uitgeschakeld worden, maar bij opnieuw starten wordt deze steeds weer ingeschakeld.

Niets aan te doen, is Navteq.

AUDIO

[*]USB schakelt niet direct uit, blijft vaak nog een paar minuten doorlopen tot zelfs een keer vier uren. Schijnt alleen op te lossen te zijn als je v

Edited by koolmees

Hallo Koolmees, bedankt voor je uitvoerige verslag. Het helpt ons en geeft anderen met dezelfde problemen inzicht in een mogelijke oplossing. Helaas vaak ook niet.

Een aantal van ons hebben vorige week een gesprek gehad met de directie van Kia NL. Wij hebben een aantal van die problemen op tafel gelegd. Tevens als voorbeeld een matrix overgelegd met de vele geconstateerde problemen bij de Venga.

Door de importeur wordt aangegeven dat veel problemen kunnen worden opgelost door de dealer zelf. Heel veel bronnen met geconstateerde problemen/oplossingen zijn namelijk gewoon te raadplegen. Iedere Kia-dealer beschikt ook over deze databanken.

Het probleem ligt mogelijk in de juiste eenduidige communicatie naar de klant. De dealer mag ook de hand in eigen boezem steken. Dat is wat wij de directie ook hebben voorgelegd. Zij zijn bereidt hier heel serieus naar te gaan kijken. Vooral ook omdat de dealer de eerst aangesprokene hoort te zijn bij problemen met de auto. Hij/zij moet dit probleem ook naar tevredenheid van de klant oplossen. Daartoe heeft hij diverse (raadpleeg)instrumenten tot zijn beschikking. Er is zelfs een rechtstreekse hotline naar Kia NL.

Wij denken erover na om voor elk model Kia, met meerdere geconstateerde problemen, een matrix op te stellen.

Wij zullen jullie op de hoogte houden van de vorderingen.

Misschien is dit topic een start om heel clean de geconstateerde problemen en mogelijke oplossingen voor de Cee'd rijders te inventariseren. Hebben de oplossingen ook geleidt tot tevredenheid van de klant of niet? Ik hoop dat dit topic dan niet verzandt in een discussie, maar een waardevolle bijdrage kan leveren aan eenieder die problemen ondervindt met zijn Cee'd.

Edited by Smart

Mooie lijst met problemen. Ik heb zelf alleen problemen met de navigatie zoals deze in se7en zit, te weten:

- Als ik mijn telefoon pair met het systeem hangt het systeem binnen enkele minuten (zonder passagiers). Het systeem reageert nergens meer op, niet op toetsen en niet op schermkliks. Alleen de powerknop doet het nog.

- In Nijmegen maar 7 straten gevonden die met een 'E' beginnen, terwijl het er ruim 20 moeten zijn.

- Nederlandse voice commando's werken niet.

• 3 months later...

Hallo allen,

Sinds gisteren staat er een gloednieuwe cee'd sw voor de deur. Deze is voorzien van het bekende Navteq navigatiesysteem. Bij de eerste keer pairen met mijn Nokia 6303 al meteen problemen (bevriezen va het scherm e.d.).

Gisterenavond heb ik via PC Suite eens rustig gezocht naar contacten die op een vreemde manier in mijn telefoon stonden. Zo kwam ik een aantal contacten tegen waar enkel een bedrijfsnaam was ingevuld. De bedrijfsnaam heb ik gekopieerd naar het veld 'achternaam'. Vervolgens gecontroleerd op dubbele contacten. Deze ook verwijderd. Vanmorgen opnieuw contact gemaakt tussen de cee'd en de 6303. Nu tot op heden nog geen probleem ontdekt. Misschien dat dit dan toch voor mij de truc was. Wellicht dat anderen ook wat aan deze ervaring hebben.

Groeten!

Ik zal binnenkort zelf ook eens contact opnemen met Kia. Vind het belachelijk dat er nog steeds zoveel fouten in de software zitten en dat we nog steeds anno 2011 rondrijden met kaarten uit begin 2009. Dat de website www.navigation.com/kia nog steeds "under construction" is spreekt ook al boekdelen.

Nee, het werkt zo:

Kia koopt een navi systeem in, hardware, daar op staat software, die door

een software leverancier wordt geleverd.

Kia is dus de laatste in de schakel en is afhankelijk van kaart en Nav boer.

Die inbouwtroep wordt al jaren vooruit geboekt om te kunnen werken bij aflevering en zijn per definitie achterhaald, punt.

Je hebt dus altijd een oude doos in je auto zitten hoe kek het ook staat.

Dan kun je gaan jammeren tot je een ons weegt maar dat helpt niet.

VB'tje de topklasse radio van mijn zwager in zijn Audi "weet ik hoeveel maar wel duur", 1,5 jr oud, kan niet overweg met MP3 (ja daaaaaag)

En van iPod heeft het ding nog nooit gehoord.

Wil je een kek systeem, laat bij het bestellen de fabrieks navi voor wat het is en ga op zoek naar iets heel recents wat het wel doet.

VB's op dit forum te over zoals Chrones, GerW en meer.

Het standaard geklaag over de fabrieks navi moet maar eens stoppen.

Het heeft ook niets met Kia te maken maar alle merken hebben er last van.

Heb er hier ook al eens wat over geschreven:

http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5248

Suc6 !

Nee, het werkt zo:

Het standaard geklaag over de fabrieks navi moet maar eens stoppen.

Het heeft ook niets met Kia te maken maar alle merken hebben er last van.

Ik ben het niet met je eens. Kia biedt de navi aan (voor een redelijke som geld overigens) waardoor verwachtingen worden geschept. Die verwachtingen moeten ook waar gemaakt worden.

De discussie als "standaard geklaag" afdoen is niet netjes t.o.v. de kopers van deze systemen.

Overigens betreft het voor mij een lease auto. Ik hoef het navi systeem dus niet direct zelf te betalen.

Daarnaast ben ik zelf erg benieuwd naar mijn ervaringen met dit systeem op de lange termijn. Ten slotte heb ik de auto pas sinds gisteren! :-D

Ik ben het niet met je eens. Kia biedt de navi aan (voor een redelijke som geld overigens) waardoor verwachtingen worden geschept. Die verwachtingen moeten ook waar gemaakt worden.

De discussie als "standaard geklaag" afdoen is niet netjes t.o.v. de kopers van deze systemen.

Leaseauto of niet, je kunt je als koper op elk merkforum inlezen en je zult er w.b navi's exact dezelfde berichten tegen komen.

Fabrieks navi's lopen hoe dan ook ALTIJD achter, updates zijn pere duur en of het te koppelen is aan je telefoon is altijd maar de vraag.

Een losse unit van Pioneer oid is ALTIJD beter bij de tijd dan de fabrieks navi en dat is FEIT.

Daarnaast zijn deze dingen ook nogal GOEDKOPER.

Maar als je je niet in wil lezen in wat je aan gaat schaffen dan heb ik geen medelij.

Klinkt even cru maar zo denk ik er over.

Het standaard geklaag over de fabrieks navi moet maar eens stoppen. Het heeft ook niets met Kia te maken maar alle merken hebben er last van.

Ik ben het ook niet eens met jouw betoog. Die is m.i. veel te

Natuurlijk zou een fabrieks navi moeten werken, maar de ervaring leert anders.

Ook Kia levert andere systemen dan de fabrieks navi en die zijn wel bij de les.

Nogmaals, het is bij een hoop andere merken niet anders.

Klagen omdat je ergens voor betaald hebt.......zo consumentenman.... yak.

Het zal.

Er staan hier inmiddels HONDERDEN berichten over telefoon en navi terreur.

Beetje inlezen VOOR de koop helpt dan en daar is het forum voor.

w.b mijn stuur, ja daar heb ik me dus over ingelezen, verwacht een update en zo niet, ga ik daar NIET over zeuren. (eigen schuld dikke bult)

Het zal.

w.b mijn stuur, ja daar heb ik me dus over ingelezen, verwacht een update en zo niet, ga ik daar NIET over zeuren. (eigen schuld dikke bult)

Mijn post ging over het onterecht afschuiven van klachten richting Navteq. Dat jij hier weer een heel betoog over de kwaliteit van fabrieks navi moet afsteken snap ik ook niet helemaal en voegt ook niet zo veel toe aan deze discussie. Zoals je al zei heb je je betoog al (meer dan) een keer gedaan en is deze duidelijk. Laat degene die wel voor de fabriek navi hebben gekozen (niet iedereen was immers zo alwetend als jij bij aanschaf) gewoon de klachten inventariseren en hier een oplossing voor proberen vinden. Ik wil voorstellen dat we hier een punt achter deze discussie zetten en eventueel verder mee gaan in je eigen topic of via PB. Anders wordt dit ook weer een fabrieks navi vs andere navi discussie.

Edited by DeOS

Het zal toch niet de bedoeling zijn dat een lid hier gaat bepalen waarover geschreven wordt mag ik aannemen. Dat voorrecht is toch voorbehouden aan de moderatoren, meen ik. Deze gaan daar zorgvuldig mee om zo te zien.

Het 'klagen' over een onderdeel van de Kia kun je toch niet bepeken tot datgene waar 'KIA' op staat. Dan zou je het over zoveel zaken niet meer mogen hebben. Want wie levert b.v. de accu, de wissers, de electronica, de radio, de ruiten, de lichtunits en noem maar op...

Edited by KiaVenga12

Het zal.

:-(:shock: wat vreselijk kortzichtig zeg!!

Als je een auto koopt moet je er op kunnen vertrouwen dat je een goed product koopt.

Als je een Navigatie systeem van de fabriek af koopt , moet dit net zo goed zijn als een los ingebouwd navigatie systeem.

mijn inziens is een KIA Navigatie goedkoper, dit omdat de auto fabrikant dit in massa aankoopt.

En niet omdat het pulp moet zijn!

Wil je nu echt zeggen dat je eerst maar allerlei forums moet gaan aflezen voordat je een auto koopt? :confused:

En omdat een probleem op een forum besproken wordt je niet moet zeuren? :-(

De meeste mensen gebruiken een forum om juist over problemen te praten en om oplossingen voor de geconstateerde problemen te vinden.

Dat hier nu een aantal mensen zijn die dit forum gebruiken als een sociaal en gezellige babbelbox is heel wat anders.

Maar daar is ook b.v Hyves voor!

Ik kan heel goed begrijpen dat er zoveel over het navigatie systeem wordt geschreven.

Ik zou me er ook dood aan irriteren als ik dat soort issues meemaakte.

Als jij wilt dat de mensen dit niet meer opschrijven zou ik haast adviseren om het gewoon niet te lezen.

Helaas komen bij KIA te veel problemen te voorschijn om alleen positieve reacties neer te zetten.

Zelfs het contact wat jullie met KIA Nederland hebben, heeft tot op heden weinig tot niets opgeleverd.

KIA Nederland weet zelf met een aantal vragen geen raad.

Moet men daarom maar beslissen om dan maar geen KIA te kopen?

Je moet dan wel van dit forum afweten.

Edited by Venga1

Dank je wel ;). Mijn topic komt helemaal tot leven! :lol:

Klopt :-)

v.a. bericht 16 t/m 18

Iedereen mag plaatsen wat hij wil, daar ga ik niet over en wil dat ook helemaal niet.

Ik probeer alleen maar uit te leggen hoe het werkt en dat je w.b. die fabrieks navi in een doodlopende straat zit.

En dat je ook andere, al dan niet door Kia aangedragen, oplossingen kunt krijgen.

Inlezen over wat dan ook is inmiddels volstrekt normaal lijkt me anno 2011.

Als ik een nieuwe TV wil kopen kijk ik toch ook even de reviews na voor het geval dat.

Met een navi van 1400 eu zou ik dat dus ook doen.

Vind het knap dat iemand v

De opmerking w.b. de contactgroep is niet aardig.

Het kost ons echt veel moeite en tijd om de zaken die hier spelen gestructureerd op schrift te krijgen vanuit Kia NL

De bal ligt nu even in Vianen, ahw

Bigwade

Ik weet dat jullie er heel veel tijd in steken.

Mijn complimenten daarvoor!

Maar tot op heden heeft KIA totaal geen reacties gegeven/ hebben jullie de reacties niet doorgegeven.

oa, E10 brandstof wordt niet goed op gereageerd

Ik heb KIA Nederland gemaild en daar kreeg ik van te horen dat ik het zonder problemen kan gebruiken

Mijn dealer heeft het aan KIA Nederland gevraagd, en die kreeg als reactie dat E10 absoluut niet gebruikt mag worden.

Volgens mij heeft KIA Nederland nog geen reactie aan dit forum gegeven.

Is KIA Nederland nu aan het testen ofzo?

Ik heb geen goed gevoel hierover.

Wat is de waarde van KIA Nederland voor dit forum?.

Mogen we straks allemaal bij KIA Nederland langs komen?

KIA geeft weinig antwoorden, en het verbaasd me dat er dan gereageerd wordt dat het de forumleden hun eigen schuld is.

Had je maar beter moeten lezen.

Bedenk dat niet iedereen de behoefde heeft om op een forum rond te hangen.

Persoonlijk vind ik het nog steeds een leuk forum, maar het moet niet door een paar forumleden bepaald worden wat de forumleden mogen zeggen.

Dat zou ik heel jammer vinden.

Iedereen heeft een mening, laat het aub zo blijven

Edited by Venga1

Toch mooi om te zien dat ik dit topic weer leven in heb geblazen door een tip te geven over het mogelijk wel werkend krijgen van de BT verbinding tussen telefoon en Kia.

Ik ben nog steeds van mening dat een navi (fabrieks of niet) goed moet werken (tot nu toe overigens nog geen problemen). Dat mag je van elk gerenommeerd bedrijf verwachten, dus ook van Kia. Ten slotte verbindt Kia zijn naam aan het navi systeem.

Maar goed, het lijkt me verstandig om deze discussie te sluiten totdat er een reactie van Kia komt waar we wat mee kunnen.

Off topic: in het instructieboekje staat dat E10 brandstof toepassen geen probleem is.