Jump to content

Automaat ervaringen ( Pro)Ceed

Recommended Posts

Posted

Hallo forumleden,

Ik rijd nu alweer haast een jaar de 1.4 proceed fifteen ISG en tot nu toe na 10000 km en hoofdzakelijk stadrijden nog geen problemen!

Toch denk ik eraan om over 2 jaar deze auto in te ruilen voor een ProCeed automaat.

Zijn er forumleden die een automaat rijden en hun ervaringen qua schakelgedrag enz,enz en het rijden op zich met de Kia automaat willen delen op dit forum??

Graag uw reactie!

Guest GreyGriffin
Posted (edited)

Hallo JJWW810,

Sinds twee maanden rijd ik in een Picanto automaat, maar daarvoor had ik een Cee'd automaat en daar wil ik best iets over kwijt. Eerst moet je weten dat ik al meer dan 30 jaar in allerlei automaten heb gereden, dus best een beetje vergelijkingsmateriaal heb. Daarbij komt de Cee'd er bepaald niet slecht van af. Soepele bak, schakelt zonder ook maar het kleinste 'huppeltje' te voelen en zelfs de kick-down deugt.

Is er dan helemaal niks op aan te merken? Jawel, maar weinig ernstigs. Ik vond altijd dat in stadsverkeer, bij een constante snelheid van 50 kilometer, de bak eigenlijk ten onrechte overschakelde naar de vierde versnelling. De 2.0-motor draaide dan erg weinig toeren en klonk soms een beetje 'brommerig'. Als het me ergerde, zette ik de selectiehandel gewoon in zijn 'drie' en was het euvel verholpen.

Als je me dus vraagt 'doen of niet doen', kan ik je zonder enige reserve de Cee'd automaat aanbevelen. Het zou natuurlijk nog mooier zijn als Kia in plaats van de inmiddels in autoland wat bejaard aandoende viertraps-automaat eens zou gaan komen met een DSG-achtige automaat. Die dual-clutch schijnt wel in ontwikkeling te zijn, maar heeft zijn weg naar de consument nog niet gevonden. In 2011 zou-ie op het programma staan, aldus de geruchten. Dus wie weet....

Groet van

GreyGriffin

Edited by GreyGriffin
Posted

Hoi JJWW810,

Ik rij sinds 24 december een Pro_cee'd (1.6) automaat. Dit bevalt mij erg goed. Mijn ervaringen zijn positief, ik vind m lekker schakelen. Schakelt vrij snel op, waardoor je minder toeren maakt en rustiger rijdt. Maar als je wilt inhalen en je geeft ff flink gas bij dan schakelt ie soepel terug en geeft gelijk meer trekkracht. Heb je concrete vragen dan hoor ik t wel. Bedenk wel dat de automaat wel een wat hoger verbruik heeft dan een schakelbak. De 2010 versie is al wel weer iets zuiniger afgesteld dan de versie 2009 trouwens.

• 1 year later...
Posted

Hoi JJWW810,

Ik rij sinds 24 december een Pro_cee'd (1.6) automaat. Dit bevalt mij erg goed. Mijn ervaringen zijn positief, ik vind m lekker schakelen. Schakelt vrij snel op, waardoor je minder toeren maakt en rustiger rijdt. Maar als je wilt inhalen en je geeft ff flink gas bij dan schakelt ie soepel terug en geeft gelijk meer trekkracht. Heb je concrete vragen dan hoor ik t wel. Bedenk wel dat de automaat wel een wat hoger verbruik heeft dan een schakelbak. De 2010 versie is al wel weer iets zuiniger afgesteld dan de versie 2009 trouwens.

Kan je eens vermelden wat het toerental is bij 100 tot +- 130 km/h , wij hebben ook een pro ceed automaat besteld en doen 200 km per dag autostrade. Kan je misschien in de bebouwde kom de automaat niet in 3 versnelling zetten , dit zou beter zijn naar het schijnt.

• 4 weeks later...
Posted

Kan je eens vermelden wat het toerental is bij 100 tot +- 130 km/h , wij hebben ook een pro ceed automaat besteld en doen 200 km per dag autostrade. Kan je misschien in de bebouwde kom de automaat niet in 3 versnelling zetten , dit zou beter zijn naar het schijnt.

Niemand die zijn ervaringen wil meedelen ???????????? :(

Posted

Halo,ik heb een Veng automaat en ja, als je niet wil dat hij naar de 4 gaat met ongeveer 45/50 km/u. dan kan je beter de bak in 3 zetten, ik weet dat, maar doe ik toch niet.....hahaha,

je hebt niet voor niks een automaat, niet aan de pook komen tijdens het rijden........

Met een automaat rijdt je automatisch ook rustiger.

115km/u=3000 RPM, dus 6000 RPM zal 230km/u moeten zijn hahahahaha