Jump to content

Rare bultjes op dashboard!!!!

BL1987

Recommended Posts

Wie o Wie

laatst kwam ik dit tegen op mijn dashboard, rare bultjes.

ik heb er rooie rondjes omheen gezet!

wie o wie heeft dit ook gehad,

heb morgen een afspraak bij de dealer,

tevens zit mijn raamrubber ook dubbel. Iemand dit ook wel eens gehad?

Gr.

Barry

post-2891-1297853256,89_thumb.jpg

post-2891-1297853257,38_thumb.jpg

post-2891-1297853257,93_thumb.jpg

• Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wie o Wie

Gr.

Barry

Toen wij nog Kia Ceed reden hadden we precies het zelfde probleem :mad:, alleen is dit nooit door Kia Nederland opgelost, wij hebben de Kia Ceed toen ingeruild voor de Hyundai i20 nu hebben we een Kia Venga :|.

oke, dus er is niks aan gedaan. Vind wel beetje raar,

hij is van april 2010.

Ik hoor morgen wel wat ze eraan gaan doen, het word zoiezo opgelost en hoe dat is hun probleem.

UPDATE!!!!

Vandaag langs de dealer geweest, foto's gemaakt voor kia nederland, de dealer zegt voor 100% zeker te weten dat ik een nieuw dashboard krijg,hun zelf hebben het nooit gezien, het was nieuw voor ze.

word binnekort gebelt voor de reparatie.

Gr.

Edited by BL1987

Ik heb net ff goed gekeken en ik heb ook een aantal oneffenheden in het dash zitten. Valt me op dat het ook afhankelijk is van de lichtinval.

ben benieuwd wat de reactie van Kia NL is.

ja bij mij lag het ook aan de hoek waarin je keek,

misschien kan jij ook terug naar de dealer zo worden er misschien meerdere problemen bekent en kunnen ze er meer voor doen.

Wie o Wie

Gr.

Barry

Ben net eens gaan kijken, maar dat van de raamrubber heb ik ook, maandag meteen even na laten kijken als ze inde garage garantie gevalletje van de CC afwerken!

als het kuiltjes zijn dan is het invallen van plastic tijdens het spuitgieten van het materiaal,dus geen goed spuitgietwerk./foamen.

als het opbolt is er op bepaalde plekken te veel materiaal in gespoten/foamen.

vandaar bultjes.kan in principe geen kwaad maar het staat gewoon niet mooi.

Bij mij lijkt het meer op deukjes dan bultjes. Ter grootte van een vingertopje... duidelijk te voelen als je eroverheenstrijkt, maar je ziet het bijna niet....

ja dat is bij mij ook zo, maar bij zie je het heel duidelijk, als je de foto bekijkt. ik irriteer me er zwaar aan, zeker omdat de auto pas 5 maanden oud is. achja het word opgelost dus ik ben blij :-P

als het kuiltjes zijn dan is het invallen van plastic tijdens het spuitgieten van het materiaal,dus geen goed spuitgietwerk./foamen.

als het opbolt is er op bepaalde plekken te veel materiaal in gespoten/foamen.

vandaar bultjes.kan in principe geen kwaad maar het staat gewoon niet mooi.

Gaat dit om het harde plastic dashboard, in mijn Pro_cee'd zit dat hele zachte dashboard, misschien is dit iets van vocht/lucht wat eronder is gekomen. Ik ga het zeker even vragen wat de oorzaak is ben wel benieuwd wat de KIA zegt.

Zie net dat ik ook dat probleem heb met het raamrubber. Wel alleen aan de bijrijderskant.

het zijn kleine dingetjes maar het zijn net de dingen waar ik me aan kan irriteren, vooral omdat de auto pas 5 maanden oud is.

Waarom ga ik ook zeggen dat de mijne dit heeft?

Wel niet zo overdreven maar het is aanwezig.Maar ik zwijg erover bij Kia B.

Blijkbaar gebruiken ze in NL andere materialen en optie dan hier in B bij de Kia fabriek.

Want de garantiegevallen die in NL onder garantie worden opgelost krijg je hier in B te horen : Geen garantie.

Maar ja,het ligt weer aan de communicatie juist ;).

Ik heb net ff goed gekeken en ik heb ook een aantal oneffenheden in het dash zitten. Valt me op dat het ook afhankelijk is van de lichtinval.

ben benieuwd wat de reactie van Kia NL is.

Zie net dat ik ook dat probleem heb met het raamrubber. Wel alleen aan de bijrijderskant.

Ben gisteren even geweest voor het raamrubber. Dat is besteld. Men wist blijkbaar dat het regelmatig voorkomt (dealer sinds eind 2009).

Over het dashboard heb ik nog ff niets gezegd. Zag het op dat moment ook niet, maar wacht tot het iets beter zichtbaar is.

Ben gisteren even geweest voor het raamrubber. Dat is besteld.
raam rubber heb ik ook gehad en is inmiddels vervangen. (garantie) duurde wel erg lang voordat de garage het rubber binnen had.

Vandaag al een telefoontje. Rubber wordt woensdag de 20ste vervangen. Ik kan er gewoon op wachten. levertijd is nu dus niet meer zo lang.

Ben gisteren even geweest voor het raamrubber. Dat is besteld. Men wist blijkbaar dat het regelmatig voorkomt (dealer sinds eind 2009).

Over het dashboard heb ik nog ff niets gezegd. Zag het op dat moment ook niet, maar wacht tot het iets beter zichtbaar is.

ja dat vertelde ze mij ook dat het regelmatig voorkomt, bij mij is het ook al besteld alleen wachten ze het met vervangen totdat er uitslag is van mijn dashboard van KIA NL. Dus even wachten nog

UPDATE !!!!

Werd vandaag gebelt door de dealer, volgende week vrijdag 22 oktober word mijn dashboard en raamrubber vervangen. dus voor mensen bij wie het dashboard ook begint te bubbelen, het word gewoon helemaal vervangen.

Gr.

Barry