Jump to content

garantie vraagje

suusie

Recommended Posts

hai hai,

kon dit zo gauw niet ergens vinden dus excusses als het toch al ergens vermeldt is.

wij hebben sinds vorig jaar juni een kia c`eed SW zijn er erg blij mee echt een super auto.

maar nu naderen wij bijna de 60000 en moet dus de ditributie riem vervangen worden ook moet ie dan dus weer een beurt.

kunnen we dit ook bij een algemene garage doen? of vervalt dan toch onze garantie?

wij hebben vorig jaar ook een beurt gedaan en vond toen de prijs nogal tegenvallen dit ook omdat de dealer mij toen vooraf vertelde dat het ong 150 euro was en eenmaal bij het ophalen kreeg ik een rek van 220 vond dit nogal lastig.

wij wonen trouwens in duitsland en dus ook duitse dealer.

gr suus

hoi Suus,

Voor alle Europese landen en alle merken gelden dezelfde regels. Je mag je regulier onderhoud bij iedere erkende - lees universele - garage laten uitvoeren zonder dat je garantie vervalt.

Alleen garantie gevallen moeten bij een officiële KIA dealer uitgevoerd worden.

is dat zo? dat is dan wel super. kunnen dan ook de gewone beurten daar gedaan worden? want dat scheelt namelijk nogal.

ik dacht dus steeds dat ik mijn garantie mis zou lopen als ik naar mijn eigen garage zou gaan.

de KIA dealer is ook nogal een stukkie rijden niet echt om de hoek dus.

zouden dan ook van die kleine roest plekkies aan de binnenkant van de deur vergoed worden? hebben we namelijk laatst gevonden.

ik neem aan dat dan mijn algemene garage wle alles goed moet invullen in de boekies toch? dus wat ze gevonden hebben ed. bijv krassen of steenslag.

gr suus

is dat zo? dat is dan wel super. kunnen dan ook de gewone beurten daar gedaan worden? want dat scheelt namelijk nogal.

ik dacht dus steeds dat ik mijn garantie mis zou lopen als ik naar mijn eigen garage zou gaan.

de KIA dealer is ook nogal een stukkie rijden niet echt om de hoek dus.

zouden dan ook van die kleine roest plekkies aan de binnenkant van de deur vergoed worden? hebben we namelijk laatst gevonden.

ik neem aan dat dan mijn algemene garage wle alles goed moet invullen in de boekies toch? dus wat ze gevonden hebben ed. bijv krassen of steenslag.

gr suus

Zoals AlexVB al opmerkte: Alleen garantie gevallen moeten bij een officiële KIA dealer uitgevoerd worden. En die roestplekjes vallen onder garantie, dus moet je daarvoor bij een Kia Dealer zijn.

ik weet niet welke motor je in de ceed hebt liggen, maar een 1.4 en 1.6 benzine hebben een ketting, een 2.0 benzine heeft een riem die elke 90.000 km of 6 jaar vervangen moet worden.

een 1.6 diesel heeft een ketting die niet vervangen hoeft te worden, een 2.0 diesel heeft een riem die dacht ik elke 150.000 of 8 jaar vervangen moet worden.

voor zover ik weet hoeft bij geen enkele kia de distributieriem bij 60.000 km al vervangen te worden, bij een oude Rio (2000-2005), een joice en shuma moet de riem elke 75.000 km vervangen worden.

Bij 60.000 km moeten bij Benzine motoren van de Cee'd 1.4 en 1.6 de kleppen speling worden gecontroleerd dit kost +- 81 euro excl btw.

Mocht het nodig zijn dat de kleppen gesteld moeten worden dat is zeer kostbaar +- 361 euro excl btw

Het stellen van de kleppen van de Cee'd is complex.

wat ik begrepen heb van mijn Kia dealer moeten de nokassen uitgebouwd worden dan kunnen de kleppen gesteld worden en kan de boel weer inklaar schroeven worden, toch gauw een uurtje of 3 a’4 werk

Deze maand zijn deze werkzaam heden dus aan mijn Cee’d uitgevoerd, de kleppen stonden goed dus hoeft er niet gesteld te worden :clap:

Dit is wel belangrijk ivm je 7 jaar garantie het staan ook op mijn factuur dat de kleppen zijn gecontroleerd en deze in mijn geval goed stonden en geen verderen werkzaamheden nodig waren :cool:

Gr P. :scooter: