Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben op zoek geweest naar spatlappen voor onze Cee'd. Nou vind ik de originele 'lappen' een mager aanbod van Kia, dus ben ik gaan zoeken in het buitenland.

Het schijnt dat er in de Scandinavische landen nogal veel lakschade ontstaat aan de dorpels door het rijden op gravelwegen en dus is het daar mogelijk om andere (lees langere) spatlappen te monteren.

Nou is mijn vraag hier eigenlijk, of de Kia verkopers/monteurs/magazijnmedewerkers hier op het forum al bericht hebben gehad van Kia NL dat deze lappen ook in Nederland leverbaar worden.

Posted

idd goed tegen steenslag

kijk bij spatlappen eens naar de montage ervan zodat geen schade aan de wielkast ontstaat door de bevestiging ervan (roestvorming), dit is in de winter een verzamelplaats voor zoutresten ea bij mijn vorige wagen werden mijn spatlappen opgegeten tss de wielrollen op de keuring :angry::(

Posted
Nou vind ik de originele 'lappen' een mager aanbod van Kia, dus ben ik gaan zoeken in het buitenland.

De "kleintjes" hebben het op mijn vorige Sportage prima gedaan.

Geen enkele beschadiging aan voordeuren voor-onder.

Het lijkt klein maar ze doen het dus wel.

BTW je gaat toch niet met die Scania flappen rijden :wink:

Ziet er niet uit, haha!

Posted (edited)

Nou is mijn vraag hier eigenlijk, of de Kia verkopers/monteurs/magazijnmedewerkers hier op het forum al bericht hebben gehad van Kia NL dat deze lappen ook in Nederland leverbaar worden.

Niemand???

Zou dat betekenen dat het forum niet bezocht wordt door iemand die werkt bij het Kia dealernetwerk. ;) Of is het omdat niemand in Nederland iets afweet van het bestaan van deze lange 'lappen'. :(

Edited by birdfeedertje
Posted

Niemand???

Zou dat betekenen dat het forum niet bezocht wordt door iemand die werkt bij het Kia dealernetwerk. ;) Of is het omdat niemand in Nederland iets afweet van het bestaan van deze lange 'lappen'. :(

Misschien wordt je wel voor het lapje gehouden.........:blink:

Maar even serieus, ik moet BW gelijk geven. Je gaat toch niet met die Scania-slabbetjes rijden?

Posted

Niemand???

Zoek effe een Zweedse dealert :wink:

Man daar ga je hier toch niet mee rijden in ........Houten, prima asfalt daar, haha!

En voor de rest zoals ik het al zei, de kleintjes doen/deden het prima.

Komen er bij mij ook weer op.

Posted

Wij rijden niet alleen maar Houten-TNT Nieuwegein.

Die Zweedse gravelwegen zijn voor ons ook vrij regelmatig de ondergrond waarover wij 'planken'.

Ik denk dat ik daar maar moet buurten voor die Scania dingen. :blink:

Nogmaals, probeer de kleintjes, je hebt nu immers niks en kijk effe hoe het loopt,

ook over de gravelbaantjes in SW.

Kan je alsnog besluiten Scanialappen te monteren.

Ik zie mevrouw BF er niet echt met veel plezier mee rijden richting TNT 98% van het jaar, maar dat doet

er niet toe

(staat er zo'n MCDonalds-golf-petje naast je bij het stoplicht, nou mevrouw...U heeft grote lappen........HAHAHAHAHAHA!)

Posted

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is voornamelijk het vrouwtje dat wil gaan voor die grote lappen (ziet die Mc Donaldpetjes wel zitten denk ik).

Maarrrrr, je hebt gelijk. Komend weekeind eerst maar eens naar de dealer in Houten. Het gaat tenslotte alleen maar om de voorste lappen die eventueel gewisseld moeten worden wanneer wij niet tevreden zouden zijn.

Posted

Vandaag is het vogelvrouwtje bij de garage langs geweest voor montage en heeft zoonlief even een plaatje geschoten.

Vette lap man..

Effe zonder dollen, het gaat vast helpen.