Peterrrrr Posted July 16, 2010 Posted July 16, 2010 Iemand ervaring met een skibox op de Cee'd SW ? Heb vandaag een klant gehad die met een groite skibox zijn klep niet open krijgt. Iemand hier een oplossing voor ? Quote
Alex VB Posted July 16, 2010 Posted July 16, 2010 Dit wordt helaas een kleiner formaat. Euvel is dat het scharnierpunt van de koffer van de SW redelijk ver naar voren ligt. Dit zorgt voor een van de pluspunten van de sw de koffer bijna altijd open kunnen maken als er eng geparkeerd is.. Ik houd ervan.. Quote
vince! Posted July 17, 2010 Posted July 17, 2010 Box maximaal naar voren schuiven ?? Als dit niet lukt moet het wel een echt grote box zijn. Quote
Richard Limburg Posted July 18, 2010 Posted July 18, 2010 Ik ben hier zelf ook naar aan het kijken, maar een beetje skibox een 2,1m lang. meet deze maar een van de klep af naar voren dan steekt hij een heel eind voor de voorruit uit. Ik ga zo niet rijden. Dus ik moet ook nog een andere oplossing zoeken. Quote
Smart Posted July 18, 2010 Posted July 18, 2010 Iemand ervaring met een skibox op de Cee'd SW?Heb vandaag een klant gehad die met een groite skibox zijn klep niet open krijgt. Iemand hier een oplossing voor ? Schoonmoeder thuislaten.....! Quote
Richard Limburg Posted July 18, 2010 Posted July 18, 2010 Schoonmoeder thuislaten.....! :clap::clap::clap: Quote
gstar Posted July 18, 2010 Posted July 18, 2010 (edited) Vandaag een bagagebox gepast van 1.90 lang deze komt tot de voorruit en net iets over het schanier punt van de achterklep waardoor deze niet meer helemaal open kan. De box is dan al maximaal naar voren geschoven en dit is dus de enige mogelijkheid. Even een proef ritje gemaakt maar rijd gewoon en hij komt tot de voorruit dus je ziet hem niet tijdens het rijden. Tja het is dan een keuze die je moet maken. Ik ga eerst de auto inladen dan de koffer op het dak. Onderweg kan de klep ver genoeg open om wat te pakken uit bijvoorbeeld een koelbox en bij het vakantie adres gaat de koffer van het dak en kan ik daar gewoon rondrijden (en de parkeergarages in) en de terugweg is hetzelfde verhaal. Ik weet het het is omslachtig maar ja deze box kan ik lenen en anders moet ik dus kopen of huren. Nu nog 4 weken wachten tot we op vakantie gaan, het aftellen is begonnen Grtz. Gstar. Edited July 18, 2010 by gstar Quote
scorpioshuma Posted July 18, 2010 Posted July 18, 2010 Als ik de afbeeldingen zo zie vraag ik me af of het verplaatsen van de koffer naar voren\achteren simpel is. Ik zou toch zeker proberen dan met de koffer naar achteren te rijden ivm aerodynamica. Als de koffer makkelijk los kan dan kun je zelfs de achterklep helemaal openen door de koffer iets verder naar voren te tillen. Quote
Smart Posted July 18, 2010 Posted July 18, 2010 Als je dakkoffer volgeplempt is met vakantiestuff, kun je deze niet zomaar even losmaken en opschuiven. De dakkoffer staat ook al maximaal naar voren geplaatst. Gewoon de Thule Ranger 90, opvouwbare dakkoffer, aanschaffen. Geweldig ding. Na gebruik in de zak en opbergen op zolder. Zo doen wij dat! Quote
OutOfFocus Posted July 20, 2010 Posted July 20, 2010 Vandaag een bagagebox gepast van 1.90 lang deze komt tot de voorruit en net iets over het schanier punt van de achterklep waardoor deze niet meer helemaal open kan. De box is dan al maximaal naar voren geschoven en dit is dus de enige mogelijkheid. Even een proef ritje gemaakt maar rijd gewoon en hij komt tot de voorruit dus je ziet hem niet tijdens het rijden. Tja het is dan een keuze die je moet maken. Ik ga eerst de auto inladen dan de koffer op het dak. Onderweg kan de klep ver genoeg open om wat te pakken uit bijvoorbeeld een koelbox en bij het vakantie adres gaat de koffer van het dak en kan ik daar gewoon rondrijden (en de parkeergarages in) en de terugweg is hetzelfde verhaal. Ik weet het het is omslachtig maar ja deze box kan ik lenen en anders moet ik dus kopen of huren. Nu nog 4 weken wachten tot we op vakantie gaan, het aftellen is begonnen Grtz. Gstar. Mooie plaatjes. Wel zorgen dat je niet te zware dingen voorin de box stopt. En niet meer dan 75 Kg op het dak... Quote
brrrtje Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 waar laat jij je radio antenne die staat er toch achter op ?? bij mij vouwt hij alle kanten op als ik de box erop heb en de klep open doe Quote
gstar Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 waar laat jij je radio antenne die staat er toch achter op ??bij mij vouwt hij alle kanten op als ik de box erop heb en de klep open doe Dat klopt dat gaat niet passen met die lange antenne, deze heb ik er van te voren af gedraaid. Ik heb een stukje gereden en de radio deed het nog prima en zodra ik in het buitenland rij zet ik toch de muziek via de usb op. Quote
gstar Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Mooie plaatjes.Wel zorgen dat je niet te zware dingen voorin de box stopt. En niet meer dan 75 Kg op het dak... Heb je goed gezien, de iets zwaardere spullen achterin de box anders knikt de neus van de box nog om omdat daar geen ondersteuning meer is. Als ik het goed gezien heb mag er max. 50kg in de box. Er zullen dan ook vooral lichtere spullen zoals handdoeken e.d. ingaan maaruh... veel lichte dingen worden samen ook zwaar Grtz. Gstar Quote
gstar Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Als ik de afbeeldingen zo zie vraag ik me af of het verplaatsen van de koffer naar voren\achteren simpel is.Ik zou toch zeker proberen dan met de koffer naar achteren te rijden ivm aerodynamica. Als de koffer makkelijk los kan dan kun je zelfs de achterklep helemaal openen door de koffer iets verder naar voren te tillen. Zoals smart al aangaf kun je de koffer niet meer verstellen zodra er spullen inzitten en wat de aerodynamica betreft in deze opstelling.... volgens mij is de aerodynamica al verdwenen zodra je iets op je dak zet Grtz. Gstar Quote
gstar Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Volgens mij is dat geen Kia Cee'd, dus dat kun je niet vergelijken Quote
Alex VB Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 Sorry dat ik het vraag, maar wat nemen jullie mee? Al jullie servies, ijskast inhoud enz? Je hebt een joekel van een kofferbak. De grootste in zijn klasse en dan nog een dakkoffer.. Ik begrijp sommige mensen niet.. Een paar dagen geleden zag ik hier bij de grens tussen Nederland en Belgi Quote
scorpioshuma Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 Sorry dat ik het vraag, maar wat nemen jullie mee? Al jullie servies, ijskast inhoud enz? Je hebt een joekel van een kofferbak. De grootste in zijn klasse en dan nog een dakkoffer.. Ik begrijp sommige mensen niet.. Een paar dagen geleden zag ik hier bij de grens tussen Nederland en Belgi Quote
Richard Limburg Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 Sorry .........Nogmaals: WAT neem je allemaal mee? Met 4 volwassenen en onze zoon dan is ook de grote kofferbak van de SW een keer vol! Vind het jammer dat er geen bagagenet in kan. Ik had hier Voor een astra sw. daar zat echt de bagage ruimte vierkant vol en ja ook een box op het dak. In de zomer een bagage box (zo'n 4kante) en in de winter skibox Want de latten moeten ook mee. Maar dit jaar hebben we in de zomer het voornemen om alleen de bagage ruimte vol te maken en in de zomer geen box op het dak. Kijken of dit wil lukken..... wordt vervolgt (weliswaar over 4weken...) Quote
bigwade Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 Nogmaals: WAT neem je allemaal mee? Wat neem je mee....... Ah jaaaaaaa dat is ook een kwestie van wat KAN er mee. Onze zoon (nu 19) hebben we meegenomen naar Cadzand in 1991. Het kereltje (nu 1.93m) was toen ruim 1 maand. Met de Chrysler Voyager type 1 ging het net...... Toen kwam kind 2.. Met de Pontiac Transsport (stukkie langer) ging het weer net. Kinderstoeltjes en dat soort meuk ging idd gewoon mee. Niet kamperen maar appartement.. Heb/ben (door) diverse stationcars/sedans ingehaald en die kwam je ahw als buren weer tegen en hadden echt geen mindere vakantie dan wij. Hoe kan dat toch ?????? Later kwam de Chevy Van van 5.5 meter met 1.90m laadruimte. (en ruim 1.60m hoog) Eerst naar ren-a-tent achtige locaties daarna mobile homes op vergelijkbare campings Bus stond bol van de reut....... Daarna met eigen tent in zelfde auto, bus stond nog boller. En naast ons stonden nog steeds die gelukkige mensen met een Astra met 3 kids. Waar gaat het fout denk je dan, HAHAHA! Quote
Smart Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 Ik heb net ingepakt voor drie personen met dakkoffer. Zelfs de vouwfiets gaat achterop mee, op de fietsdrager. Elk jaar weer een verrassing wat er nu weer wordt ingepakt en meegenomen.........hahahaha! Maar we kunnen riant zitten, onze zoon kan zijn filmpjes op de DVD-speler zien. Wij komen er wel! Ik zal wat foto's maken als resultaat. Wordt vervolgd! Quote
bigwade Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 Maar we kunnen riant zitten, onze zoon kan zijn filmpjes op de DVD-speler zien. Wij komen er wel! Laat die jongen naar buiten kijken en bij elke met zijn mobiel gekiekte Kia Soul krijgt hij een euro, dat werk. Komttie aan met zeker 6 eurie en heeft hij wat van het landschap gezien. Mochten er teveel Souls rijden kan je natuurlijk selecteren op kleur, HAHA! Ik zal wat foto's maken als resultaat. Wordt vervolgd! Als die fiets er nog op zit morgen ochtend, haha ! Bon Voyage !! Quote
Alex VB Posted July 23, 2010 Posted July 23, 2010 @Twinky, Begagenet nodig? Je kunt die van mij lenen.. Nog in de verpakking.. Quote
Richard Limburg Posted July 23, 2010 Posted July 23, 2010 @Twinky,Begagenet nodig? Je kunt die van mij lenen.. Nog in de verpakking.. Maar er zitten geen bevestiging punten in. Ik bedoel dat een net tussen de rugleuning en het dak! Dat je als je remt niks om de oren komt vliegen Quote
Recommended Posts