Jump to content
Onderdelenshop24.com

Luidsprekers (achter) uitgevallen

Recommended Posts

Posted

In mijn nieuwe (2 weken) oude Kia Cee'd zijn gisteren plotseling de achterluidsprekers uitgevallen.

Ik heb niets aan de instelling veranderd, ook niet te hard gezet.

Ging even boodschappen doen, kwam daarna terug bij de auto startte de motor en het geluid van de installatie klonk ineens heel iel.

Daarna heb ik met de fader en de balans wat geprobeerd en merkte dat de beide achterdeur luidsprekers geen geluid meer gaven.

Ik heb een bluetoothradio (Kia) zonder navigatie.

Is iemand bekend met deze storing?

Nu dus een afspraak maken bij de dealer om het na te laten kijken, ik was net zo in m'n nopjes met het "volle" geluid.

Posted
In mijn nieuwe (2 weken) oude Kia Cee'd zijn gisteren plotseling de achterluidsprekers uitgevallen.

Ik heb niets aan de instelling veranderd, ook niet te hard gezet.

Ging even boodschappen doen, kwam daarna terug bij de auto startte de motor en het geluid van de installatie klonk ineens heel iel.

Daarna heb ik met de fader en de balans wat geprobeerd en merkte dat de beide achterdeur luidsprekers geen geluid meer gaven.

Ik heb een bluetoothradio (Kia) zonder navigatie.

Is iemand bekend met deze storing?

Nu dus een afspraak maken bij de dealer om het na te laten kijken, ik was net zo in m'n nopjes met het "volle" geluid.

Is dit met elke input ?

Heb het hier eerder voorbij zien komen, maar toen was het alleen bij FM, niet bij AM, CD of USB

Posted

Ja ik heb ook de andere ingangen geprobeerd. De uitval van de achterspeakers is bij alle ingangen.

Posted
lijkt mij van een losse connector ofso....gewoon ff terug naar de dealer ;)
Ik heb woensdagmiddag een afspraak. Zal het resultaat hier bekendmaken.
Posted
Ik had ook dat probleem, geen achterspeakers. De dealer heeft de radio gereset, daarna alles weer ok
Posted

Ik ben zojuist terug van de dealer met het luidspreker probleem.

Ze zijn ongeveer 45 minuten bezig geweest en hebben ook de stroom van de accu eraf gehad. Het euvel bleek niet in de bekabeling of de luidsprekers te zitten, maar in de radio.

Ook bij mij deden na de stroomonderbreking de achterluidsprekers (lees radiouitgangen) het weer.

Ze hebben desondanks toch een nieuwe radio voor me besteld, omdat dit niet hoort.

Volgende week verwachten ze het nieuwe exemplaar binnen en zullen 'm dan inbouwen.

• 1 month later...
Posted

Een week gelden een nieuwe radio in de auto laten zetten.

In eerste instantie was ik blij, de achterspeakers deden het prima.

De vreugde was van korte duur, want toen ik de telefoon aan wilde melden via de bluetooth, bleek dat de bluetooth van de radio het niet deed.

M'n "oude" radio is voorlopig weer teruggeplaatst, binnen een week vielen de achterspeakers opnieuw uit.

Nu rustig afwachten tot er een goed werkend exemplaar binnenkomt.

Het euvel van wegvallende achterspeakers heeft verder blijkbaar (bijna) niemand?

• 2 weeks later...
Posted

Hallo Rob,

Vervelende van de speakers.

Ikzelf heb veel problemen gehad met de radio, zoals omschreven in dit stukje. http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5780

Ik hoop dat de levering van je autoradio in ieder geval vlotter gaat dan bij mij. Volgens mijn dealer, waar ik inmiddels afscheid van heb genomen moeten de radio's uit Frankrijk komen. Daar worden de defecte radio's ingenomen, nagekeken en opnieuw geprogrammeerd en volgens op de plank gelegd in afwachting van een bestelling.

Ben heel erg benieuwd hoe lang het bij jou duurt.

Overigens bleek dat na 3x een radio vervangen zonder resultaat het stekkertje van de linkerachterspeaker niet goed te zijn.:wacko:

Succes!!

Posted
Hallo Rob,

Vervelende van de speakers.

Ikzelf heb veel problemen gehad met de radio, zoals omschreven in dit stukje. http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5780

Ik hoop dat de levering van je autoradio in ieder geval vlotter gaat dan bij mij. Volgens mijn dealer, waar ik inmiddels afscheid van heb genomen moeten de radio's uit Frankrijk komen. Daar worden de defecte radio's ingenomen, nagekeken en opnieuw geprogrammeerd en volgens op de plank gelegd in afwachting van een bestelling.

Ben heel erg benieuwd hoe lang het bij jou duurt.

Overigens bleek dat na 3x een radio vervangen zonder resultaat het stekkertje van de linkerachterspeaker niet goed te zijn.:wacko:

Succes!!

Bij mij duurde het de eerste keer een kleine drie weken, maar van dat toestel werkte de bluetooth niet. Nu wacht ik alweer meer dan een maand.

Tegen mij werd gisteren gezegd dat er een onderdeel van de radio niet op voorraad was en dat daar op gewacht werd.

Opvallend vond ik dat de dealer nog twee radio's van het type voor andere klanten in bestelling had staan.

Buiten jouw reactie zie ik, dat er klaarblijkelijk weinig mensen last hebben van deze storende fout.

Inmiddels is m'n radio ook al weer 2x gereset, waarna de achterspeakers het spontaan weer doen.

Posted

Zojuist bij mijn nieuwe dealer geweest, over mijn ervaringen hierover schrijf ik een ander topic. Zoals ik eerder geschreven heb werken na eerdere problemen met de radio(s) werkte na het opnieuw bekabelen van de linker achter speaker de radio eindelijk na behoren. Sinds 2 weken zijn nu de voor speakers uitgevallen, ik dacht aan een los getrilde stekker die na de laatste reparatie niet goed vastgezet zou zijn. Niet dus het blijkt nu toch de radio te zijn. De dealer neemt contact op met Kia, de radio zal vervangen moeten worden. Dus ook voor mij ff wachten.

• 5 weeks later...
Posted

Eindelijk na lang (veel te lang) wachten kwam er gisteren vrijdag 18 december de vervangende radio binnen voor mijn Kia. Ik kon gelukkig direct komen om 'm te laten ombouwen.

Nu doet alles naar behoren en ik hoop dat dat zo blijft.

Posted

Hallo Rob,

Tja wachten duurt lang bij Kia met dergelijke gevallen, maar jij kan weer genieten van geluid "rondom". Ik zelf ben aangewezen op de achter speakers en in afwachting van een telefoontje van de dealer.

Vorige keer heb ik ook ruim een halfjaar moeten wachten (andere dealer overigens) binnen kort ga ik er weer eens een telefoontje aan wagen.

Zeker omdat ze gelijk naar het ratelgeluid zouden kijken (ander draadje)

Fijne feestdagen alvast!