Jump to content

Luchtfilter van K&N

paul64

Recommended Posts

Goedemiddag forum genoten,

Ik ga mijn luchtfilter van mijn Yamaha TDM vervangen voor een van K&N .

Deze zijn van katoen en gaan bijna levens lang mee!

10 jaar garantie en je kunt er mee door rijden tot er wel 2mm vuil op zit

Met een speciale reiniging set kun je hem net zo vaak schoon maken als je wil en rijden maar!

Bij de TDM/TRX club is er veel ervaring mee!

En nu wil ik dit in de toekomst ook bij mijn Kia Cee

Beste Jantje.2 :-D

Je heb gelijk als je voor een open luchtfilter kiest van K&N!

Dan vervald ook je luchtfilter huis.

Maar ik heb het over de kassette luchtfilter gelijk aan het orginele als dat van Kia, zie foto!

Voordelen,

Het filter gaat net zo lang mee als de levensduur van uw motor / auto. Hiermee bespaart u aanzienlijk op de luchtfilterkosten, voorraadkosten en onderhoud. Het enige filtermedium dat de levensduur van uw motor verlengd en optimaal beschermd tegen stof, zand enz. Met minimaal onderhoud kunt u dit filter telkens weer gebruiken, zonder aan filterwerking of luchtdoorlaat in te leveren. De constante hoge luchtdoorlaat leidt in alle gevallen tot een daling van het benzine verbruik.

Daarentegen gaat het verbruik omhoog bij vervuilde papieren filters. Bovendien zijn K&N filters bestand tegen water ( het geoliede oppervlak stoot water af).

Nadelen Geen, aangezien men de hogere aanschafprijs terugverdient.

Waarom is K&N milieuvriendelijk?

Als men uitgaat van een gemiddelde levensduur van een motor van 250 000 km en het huidige wagenbestand in Nederland van 6 000 000 betekent dit dat ieder jaar 6 000 000 filters worden weggegooid. Als men dit getal vermenigvuldigt met 12,5 (zoveel filters verbruikt een auto gedurende zijn levensduur) komt met op een aantal van 75 000 000 luchtfilters die in een periode van 13 jaar ons milieu aantasten. Als nu alle auto

Ik heb zelf in mijn Kia Rio ook een K&N luchtfiltertje gezet. Werkt prima en geen omkijken meer na, behalve dat ik em komen voorjaar maar eens ga reinigen. Heb de nog nagenoeg nieuwe filter van Kia als reserve liggen, dus kan gewoon door blijven rijden, zodra ik het K&N filter er tijdelijk uit heb.

Nog nooit problemen gehad met zand in het luchtsysteem, maar ik doe dan ook niets bijzonders met de auto en rijd relatief braaf..

Groeten,

Peter

• 4 weeks later...