bluff Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 (edited) Na een dagje Apenheul, geparkeerd tussen twee andere Cee'd's (een rode en een andere zuigergrijze), wilde onze auto nog maar 3 seconden starten waarna hij /zij de pijp aan maarten gaf. Diverse keren geprobeerd met een oorverdovende stilte tot gevolg. Hierop de Kia Internationale Wegenhulp ingeschakeld waarna eerst een monteur kwam die 1,2,3 niets kon vinden. Hierop kwam er een autoambulance die de auto naar Koops in Apeldoorn bracht. Hier stond een Kia Picanto klaar (had een beetje op een nieuwe Sportage gehoopt ), waar me mee naar huis zijn gegaan. Momenteel wachten we nog steeds op een diagnose. Tot nu toe netjes geholpen en maken hopelijk vandaag weer een ritje naar Apeldoorn. Edited October 29, 2010 by bluff Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leeuw Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 helaas dat het jou moet gebeuren, als het maar goed wordt opgelost. Hou je ons op de hoogte, wat het probleem was? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bluff Posted October 29, 2010 Author Share Posted October 29, 2010 Vanmiddag gebeld door Koops dat de auto gereed was. Er was een computer gereset en nadat van de DC-omvormer de stekker was getrokken en geplaatst deed de auto het weer. Maar ja, dat duurde ongeveer drie kwartier waarna ik een uur gratis reclame heb gemaakt voor de Kia Cee'd langs de berm van de A1:twisted:. M.a.w. de motor stopte ermee ik en kon gelukkig uitrollen langs de vluchtstrook van de A1 . Na KIW te hebben gebeld werd ik nu opgehaald door een lepelwagen en afgezet bij de volgende dealer. Deze keer Kia-dealer Marant in Bussum. Daar heel netjes geholpen waar men begon met controle van de massakabel van de accu. Deze corrodeert wat gevolgen kan hebben voor de werking van de elektronika. Misschien een tip voor de volgende beurt ! Echter dit was geen succes, waarna pas maandag de volgende poging wordt gewaagd (monteurs waren al naar huis). Nu met een redelijk nieuwe Kia Rio naar huis. We gaan vooruit . Wordt maandag dus vervolgd. Hopelijk komen we dan weer een stukje dichterbij huis. Nog maar 60 km te gaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leeuw Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 Ik hoop dat dit geen soap wordt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bluff Posted November 1, 2010 Author Share Posted November 1, 2010 Vanmiddag door Marant gebeld, de auto was gerepareerd. Het bleek een stekker bij de zekeringenbox te zijn die niet in orde was. Deze stekker was o.a. verantwoordelijk voor stroom richting de de brandstofpomp. Nadat de draadjes in de stekker goed waren vastgezet liep de motor weer als een zonnetje. Gelukkig was de storing erin blijven zitten tijdens het zoeken en kon het euvel worden verholpen. Hadden we nu toch de auto niet op vrijdag de 13e moeten kopen? Met dank aan Marant voor de service en de hulp staat de Cee'd weer op zijn plek . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leeuw Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Laat dat dan ook niet onder de motorkap Nog heel veel onbezorgde kilometers toegewenst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts