Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb me een ATH sportgrill aangeschaft voor m'n ceed SW en ze staat perfect. Enige nadeel ; ik ondervind een fluittoon die erger word naarmate de snelheid hoger word en dit komt door de grill. Heeft iemand een gelijkaardig probleem of een oplossing hiervoor ? Anders ben ik genoodzaakt om deze grill terug te verkopen want zo blijven rijden is geen oplossing. Thanks

Guest Jantje
Posted

Ik denk dat je moet proberen om er een plaatje achter te maken waardoor de wind in mindere mate je motorruimte ingaat?

Posted

En waar heb je die grille gekocht, als ik vragen mag?

Ik dacht dat er geen ATH-dealers in Belgi

Posted

Ik heb ze in Duitsland besteld en is probleemloos thuis geleverd. Ik ga nu de komende dagen proberen een oplossing te zoeken , alles nog eens nakijken of toch een plaatje achter maken. Mijn koeling mag hierdoor echter niet in het gedrang komen.

Grill te groot ? Word toch verkocht voor ceed , dan zou het geen probleem mogen zijn , denk ik.

Posted

In het duitse kia forum staat het als probleem vermeld.

Volgens mij heb je de binnen kant verkeerd gemonteerd waardoor er meer herrie is. Na het omdraaien ervan zou het probleem opgelost zijn.

www.kiaboard.de

Guest Jantje
Posted

wat kost die grill en waar heb je hem eigenlijk besteld?

Posted
Grill te groot ? Word toch verkocht voor ceed , dan zou het geen probleem mogen zijn , denk ik.

Ik bedoel niet dat de grille te groot is voor de auto, maar te groot om een fluittoon te verkrijgen.

Een fluittoon krijg je bij wind die door een fijne opening blaast en zo versneld wordt.

De opening van de grille is daar te groot voor, dus het is waarschijnlijk door een kiertje bij de montage.

Misschien een kleine groupbuy organiseren, want die grille interesseert mij ook wel! :mrgreen:

Posted

Je kunt alleen in het duitse kia forum kijken als je je registreert. Ik kan dus geen link geven. In het forum heeft iemand ook zo'n gril. Ik zou kijken als je het midden stuk anders monteert of het fluit geluid weg gaat. Een andere optie is mailen met de fabrikant.

In het forum word het zo omschreven.

Orginele text

Habe seit einer Woche einen Ceed mit Komplettpaket von ATH. Musste feststellen, dass die Ger

Posted
Je kunt alleen in het duitse kia forum kijken als je je registreert. Ik kan dus geen link geven. In het forum heeft iemand ook zo'n gril. Ik zou kijken als je het midden stuk anders monteert of het fluit geluid weg gaat. Een andere optie is mailen met de fabrikant.

In het forum word het zo omschreven.

Orginele text

Habe seit einer Woche einen Ceed mit Komplettpaket von ATH. Musste feststellen, dass die Ger

Posted

De grill op zich kan je niet anders plaatsen , de gaas daarentegen wel (maar is reeds zwaar gelijmd). Heb ook op Duitse forum gezocht , en die persoon heeft zijn gaas omgekeerd , maar zonder resultaat , nog steeds fluiten. Volgens andere gebruiker op Duitse forum ligt het probleem in de spleet tussen grill en motorkap , dat die te groot is en daar de wind te veel vrij spel heeft. Proberen effe af te tapen en testen . Ik test het uit en hou jullie op de hoogte. Alvast bedankt voor de hulp en reacties.

Posted

Heb getest met tape af te plakken en gelukt , gefluit is volledig weg. Ga nu proberen een dichting van rubber of dergelijke te maken tussen grill en motorkap zodat ik terug fluitvrij kan rijden en genieten. Groeten van een gelukkige jongen en spijtig voor diegene die dacht een koopje te kunnen doen.