Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heeft iemand ervaring in het rijden van een Ceed 1.4 Seven met caravan.

Hoe is het verbruik,rijden,grootte caravan etc.

Ik ga in de zomer uitproberen hoe het is om te rijden met caravan van max 800kg.

Graag jullie ervaringen

Posted

Kijk eens op (uit mijn hoofd) www.caravantrekker.nl

Ik denk persoonlijk dat de 1.4 motorisch (zwaar) onderbemeten is voor dit soort werk. De 1.4 heeft erg weinig koppel.

En natuurlijk erg afhankelijk waar je naar toe gaat. Plat landschap zal veel makkelijker gaan dan steile wegen.

Heeft iemand ervaring in het rijden van een Ceed 1.4 Seven met caravan.

Hoe is het verbruik,rijden,grootte caravan etc.

Ik ga in de zomer uitproberen hoe het is om te rijden met caravan van max 800kg.

Graag jullie ervaringen

Posted

T.o.v. de Baleno ga je er kwa koppel wel op vooruit. Dan zou het in de praktijk alleen maar mee kunnen vallen.

Ik zou het gewoon proberen.

Mijn persoonlijke ervaringen zijn alleen aanhangers achter mijn Ceed.

3 volwassenen en een aanhanger vond ik niet echt een lekkere combinatie. De auto trekt dan slecht naar mijn mening. Ik heb de 1.4 oude versie met 110 PK. Maar het is ook een stukje beleving. Dus gewoon proberen zou ik zeggen. En inderdaad een beetje normaal aan de snelheid houden helpt.

Posted

Ik vind het een nadeel dat het koppel bij een te hoog toerental ligt, om te lekker te trekken zou het koppel tussen de 2800-3500 toeren moeten liggen.