snackey Posted April 8, 2010 Posted April 8, 2010 Dat is um dan geworden. En nu lekker rijden en alles uitproberen. Quote
mph124 Posted April 8, 2010 Posted April 8, 2010 hee Snackey, eindelijk dan. Gefeliciteerd met deze mooie wagen! Hele mooie kleur!! Veel rijplezier. Vertel later nog eens hoe het comfortpakket je bevalt. Quote
snackey Posted April 8, 2010 Author Posted April 8, 2010 (edited) Vanochtend om 0830 de auto opgehaald. Dealer nam uitgebreid de tijd om alles te vertellen en te laten zien. Natuurlijk had ik al via dit forum de nodige informatie. Na meer dan een uur was het zover en konden we de showroom uitrijden. Wel balen want het regende hard. Door de waxoil laag zag je de druppels er weliswaar vanaf vliegen, maar een zonnetje was beter geweest De eerste indruk is geweldig. Ik kom uit een Mazda 626 van ’98. De pro_ceed rijdt soepel, schakelt lekker maar is in de vering wel wat stugger. De gsm was een makkie. Samsung D900. Gebeld worden geen probleem en het laatste nummer terugbellen ook niet. Maar andere nummers bellen, dat kan niet. Het is dan ook geen Car-kit. Ipod kabeltje er netjes bijgeleverd. Snel mijn Conrad Usb stick aangesloten. Werkt goed. Alles via het stuur, alleen het wisselen van mappen op de stick, dat moet via de knop op het dahboard. Heel fijn is de auto-stand van de ruitenwissers. Ideaal. Zo’n zelfde modus zit ook op het licht. Gaat dus automatisch aan als het donker wordt. Daarna de cruise control en de speedlimiter geprobeerd. Mooi is het feit dat je eenvoudig naar de laatst ingestelde snelheid kan gaan. Dealer gaf aan dat ik bij 1000km even terug moet komen. Kijken ze alles even na, ongeveer 20 min. Pechhulp (hoop dat ik het niet nodig heb) was ook door de dealer geregeld. Zelfs bij een lekke band, kan je gewoon die dienst inschakelen. Inloggen op MijnKia, lukte eerst niet. Via de importeur in Vianen, was alles binnen een tel geregeld. Dus, een fijne dag. Wel vermoeiend. Bijna 300km er op zitten. Meer volgt. Edited April 8, 2010 by snackey Quote
bigwade Posted April 8, 2010 Posted April 8, 2010 Mooi verhaal, mooie auto ! Veel plezier ermee ! Quote
Smart Posted April 8, 2010 Posted April 8, 2010 Nou, je mag er trots op zijn. Ik vind hem mooi sportief ogen. Quote
Guest Jantje Posted April 10, 2010 Posted April 10, 2010 Kijk dat is echt de mooiste kleur voor de pro cee'd (eigenlijk voor bijna alle auto's wel) veel plezier met de auto! Quote
snackey Posted April 11, 2010 Author Posted April 11, 2010 Vandaag weer een rit maken naar het oosten. Snel naar de 1000 km, dan even terug naar de dealer. Kijken ze alles na. Gister de parkeersensoren geprobeerd, werkt goed. Evenals de Hill Assist. Het vereist wel enige oefening, maar het werkt wel. Tot nu toe alleen 1 puntje ontdekt. Zo rond 110-120 km/uur houdt hij af en toe in, of versneld een fractie. Dit zonder cruise control. Als je er naast zit merk je het niet. Maar als je rijdt wel. Iemand dezelfde ervaring??? Voor de rest krijg ik niets dan lof. Quote
snackey Posted April 11, 2010 Author Posted April 11, 2010 (edited) Kijk dat is echt de mooiste kleur voor de pro cee'd (eigenlijk voor bijna alle auto's wel) veel plezier met de auto! Jantje, ik zit net een berichtje te lezen van Roberto en die heeft net een Steel grey Venga en dat vindt jij ook de mooiste kleur, ???????? Edited April 11, 2010 by snackey Quote
Guest Jantje Posted April 11, 2010 Posted April 11, 2010 Jantje, ik zit net een berichtje te lezen van Roberto en die heeft net een Steel grey Venga en dat vindt jij ook de mooiste kleur, ???????? Ik zie weinig verschil tussen die 2 kleuren.. ik vindt dat donkere grijs metallic gewoon heel mooi voor auto's. net als mijn oude volkswagen.. alleen die was nog donkerder grijs Quote
Peterrrrr Posted April 12, 2010 Posted April 12, 2010 Mooie wagen, op de Se7en zitten donkere wielen, dat vind ik persoonlijk de Pro cee'd in het Piston Grey helemaal afmaken ! Quote
snackey Posted April 12, 2010 Author Posted April 12, 2010 Peter, Weet jij iets van dat "inhouden" van de motor??? Zie: http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=4233 Quote
Peterrrrr Posted April 12, 2010 Posted April 12, 2010 Eigenlijk niet... ik merk het wel bij m'n Pro Cee'd en gisteren ook met de 1,4 SW ! Quote
Guest Jantje Posted April 12, 2010 Posted April 12, 2010 dat inhouden heb ik al eens eerder genoemd en toen verklaarde iedereen mij nog half voor gek. Ik had er vanaf het begin af aan al als ik optrok in de 2e versnelling last van. Tegenwoordig eigenlijk niet zo heel erg meer Quote
snackey Posted April 12, 2010 Author Posted April 12, 2010 Heeft het iets met inrijden te maken, gaat het dan vanzelf over. Of is het een kwestie van anders afstellen?? Ik ga morgen een afspraak maken met de dealer voor de 1000km beurt. Quote
Remko .me Posted April 12, 2010 Posted April 12, 2010 Heeft het iets met inrijden te maken, gaat het dan vanzelf over. Of is het een kwestie van anders afstellen??Ik ga morgen een afspraak maken met de dealer voor de 1000km beurt. ?? 1000km beurt? Quote
Guest Jantje Posted April 12, 2010 Posted April 12, 2010 ja chrones die krijgt hij gratis van zijn dealer. En of het met inrijden te maken heeft weet ik niet. Ik heb ook eigenlijk geen idee wanneer het minder begon te worden. Quote
snackey Posted April 13, 2010 Author Posted April 13, 2010 ?? 1000km beurt? Ja dat was de afspraak. Duurt ongeveer een half uur. Lopen ze alles ff na. Volgende week donderdag. Problematiek inhouden en BT/radio staat op de lijst. Quote
Remko .me Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Wat bedel je met BT/radio... ? Je bedoeld dat je geen telefoonboek kan overzetten? heb je navi? Quote
snackey Posted April 13, 2010 Author Posted April 13, 2010 Ik heb geen nav (standaard). Dus alleen BT verbinding GSM-radio. Monteur heeft het ingesteld, maar het werkt gewoon niet goed. Ik heb een samsung D900. Als ik met mijn Garmin Zumo met BT aan in de auto kom, wordt hij direct herkend. Zelfs de Mp3-tjes van de zumo worden moeiteloos via BT afgespeel op de Kia radio. Zal misschien wel aan de BT versie van de samsung liggen. Maar daar is al een ander forum-draadje van opgestart. Over het overzetten van een telboek, daar is ook al over geschreven. Dealer in het westen (Nooteboom) wist te melden dat er wellicht deze maand een update zou komen. Quote
Remko .me Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Ik heb geen nav (standaard). Dus alleen BT verbinding GSM-radio. Monteur heeft het ingesteld, maar het werkt gewoon niet goed. Ik heb een samsung D900. Als ik met mijn Garmin Zumo met BT aan in de auto kom, wordt hij direct herkend. Zelfs de Mp3-tjes van de zumo worden moeiteloos via BT afgespeel op de Kia radio.Zal misschien wel aan de BT versie van de samsung liggen. Maar daar is al een ander forum-draadje van opgestart. Over het overzetten van een telboek, daar is ook al over geschreven. Dealer in het westen (Nooteboom) wist te melden dat er wellicht deze maand een update zou komen. Oke, zou je ons kunnen informeren als je iets meer weet over die update... Ik weet ook niet precies waarom er zoveel verschillen zijn met BT i.c.m. mobiele telefoons.. dat is erg jammer.. Quote
snackey Posted April 13, 2010 Author Posted April 13, 2010 Dit is het genoemde draadje: http://www.kiaclub.nl/showthread.php?p=33229#post33229 Quote
Peterrrrr Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Telefoonboek kan niet overgezet worden op de normale bluetooth radio. Is je bluetooth apparaat al goedgekeurd ? ff naar de instellingen van je telefoon, bluetooth, verbonden apparaten, Cee'd aanklikken, opties en dan apparaat goedkeuren ! Dan verbind ie je D900 altijd ! Quote
snackey Posted April 14, 2010 Author Posted April 14, 2010 Dat dacht ik ook. Ik zal het vanavond nog eens proberen. Quote
snackey Posted April 14, 2010 Author Posted April 14, 2010 Hij paired wel. Bellen gaat,maar na een sec vliegt BT er uit. Ik krijg op de radio ook geen signaalsterkte aanduiding naast BT. Bij een andere samsung zie ik dat wel en gaat bellen gewoon goed. Quote
Recommended Posts