Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wie weet ongeveer wat de levertijd is van een nieuwe auto als deze niet in voorraad is? Welke ervaringen zijn er al over? Wij hebben de Ceed SW CRD besteld. Hebben nu 4 weken wachten erop zitten, maar moesten van ca. 8 weken uit gaan, dus nog 4 weken ongeduldig wachten? :?

Groetjes A&A

Posted

Bij ons hadden ze gezegd 6 t/m10 weken levertijd bij onze Kia Venga, maar werd binnen +/- 3 weken aan ons afgeleverd. :), maar de 8 weken is op zich nog netjes en ik weet het, wachten duurt zo lang en je heb je nieuwe auto liever nu dan morgen. :-D:wink:

Posted

haha, ja idd wachten duurt lang. Waren gewoon benieuwd wat ongeveer het gemiddelde wachttijd was, zou wel verrassend zijn als de SW eerder dan 8 weken zou komen. Week levertijd is supersnel ja, maarja dan hebben ze de wagen natuurlijk ook in voorraad.

Posted

Ik wacht nog steeds voor mijn venga automaat, besteld 20-02-2010, instruktieboekje al heeeelemaal gestudeert hahaahha, garage al schoongemaakt en geschilderd, sleutelhanger heb ik al, nu de outo nog :cry:

Posted

haha, goed voorbereid al dus. wou de instructieboekje ook wel alvast doornemen, maar ze hadden geen boekje voor me liggen bij de dealer. Wil wel alvast mijn usb-stick inrichten met muziek, haha. Maar je wacht ca. 4 weken langer als wij, zou haast zeggen dat de foon zo moet gaat rinkelen dat ie er is.

Posted

Ik heb exact 10 weken gewacht op mijn Pro Ceed. Maar dat had de dealer ook gezegd. 8 tot 10 weken. Maar hij is er en elke dag is het een feest om in te rijden.

Posted
Ik heb exact 10 weken gewacht op mijn Pro Ceed. Maar dat had de dealer ook gezegd. 8 tot 10 weken. Maar hij is er en elke dag is het een feest om in te rijden.

Haha geloof ik gelijk, nou wachten we nog 5 weken. Zitten we nu op de helft dus, waren we ook vanuit gegaan. Maar mag dan ook echt niet langer gaan duren hoor.:(

Posted

De 4 weken wachttijd zijn er 5 geworden voor onze SW (crdi)

Zeer tevreden en positief over de wagen. Op alle gebied. Comfort, wegligging, ruimte, motor, prestaties, ...

1 minpunt ; het verbruik ... dit lees je bij alle Kia-reviews zowel bij benzine als diesel. Ik slaag er niet in het normverbruik te halen.

Posted
Wie weet ongeveer wat de levertijd is van een nieuwe auto als deze niet in voorraad is? Welke ervaringen zijn er al over? Wij hebben de Ceed SW CRD besteld. Hebben nu 4 weken wachten erop zitten, maar moesten van ca. 8 weken uit gaan, dus nog 4 weken ongeduldig wachten? :?

Groetjes A&A

Ik heb op een Venga precies 2mnd zitten wachten de 16 April afgeleverd met panorama dak en stoel verwarming ,ben dik tevreden met de aflevering,alleen het start stop systeem wil nog al eens weigeren ,oorzaak wordt gegeven als je da airco aan heb gebruik hij te veel stroom en dan werkt het niet.

Groetejs FRED

Posted

Door omstandigheden 4 maanden moeten wachten. Maar 8 tot 10 weken is heel normaal. Meestal nemen de dealers een ruime tijd en heb je de wagen meestal sneller.

Houdt er inderdaad rekening mee dat het normverbruik niet gehaald (kan) worden. De CRDI 1.6 zou gemiddeld 4.9l/100 kunnen halen, maar dat is helaas een utopia. Rond de 6.0l/100 is meer het gemiddelde verbruik. Ik heb nu bijna 63k gereden en lager dan dat is mij nog niet gelukt.

Posted

Gelukkig wel positieve dingen wat ik zoal hoor, de garantie was voor mij ook mede de doorslag. Verbruik heb ik altijd wel al mijn twijfels over gehad uit de boekjes , ongeacht merk. Nu is het ook een feit dat nieuwe motors meer verbruiken in begin. Misschien dat het wat dichterbij komt wat er uit de boekjes opgegeven wordt als er wat km's op staan. al las ik dat dat ik weer niet benaderd. Maar hoe dan ook, we moeten nog een poosje wachten, haha.

Posted

[quote name=Alex VB

Houdt er inderdaad rekening mee dat het normverbruik niet gehaald (kan) worden. De CRDI 1.6 zou gemiddeld 4.9l/100 kunnen halen, maar dat is helaas een utopia. Rond de 6.0l/100 is meer het gemiddelde verbruik. Ik heb nu bijna 63k gereden en lager dan dat is mij nog niet gelukt.[/quote]

Wat dit betreft, ben na 8000 km's nog niet onder gemiddeld 6,9 geraakt en aanstaande dinsdag ter gelegenheid van het bezoek van een verzekeringsexpert (ongeval) zal dit in de garage nagekeken worden...

Posted

Met mijn vorige 3 wagens steeds het normverbruik gehaald. De laatste was een 1.6hdi (110pk), normverbruik was 4.8 liter. Over 105.000km was mijn gemiddelde verbruik 4.8 liter, net hetzelfde. De Kia zou 0.3 liter minder verbruiken en het meerverbruik tov van de fabrieksopgave is ruim 1 liter.