ctheman Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Ik krijg nu geregeld reclame per post betreft korting op onderhoud/ acc van de hoofddealer bij ons in de buurt. Vreemd dat ik dit niet krijg van mijn eigen dealer ( vorig jaar nog hoofddealer). En gelden deze kortingen ook bij sub dealers?? Ja Ja ,ik weet moet dit na vragen bij mijn dealer, maar als jullie iets meer weten hoor ik dit graag. Gr Cor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patten Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Ik had hetzelfde een paar weken terug. Mooie brief er bij van "Wij zijn uw nieuwe Kia dealer blablabla". Dat komt omdat Kia een heleboel dealers van de lijst heeft gekiept tijdens/na het Kroymans debakel. Op de Kia site kun je trouwens gewoon een lijst van dealers zien, en als jouw dealer daar niet tussen staat is het GEEN offici Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ctheman Posted February 27, 2010 Author Share Posted February 27, 2010 Ik had hetzelfde een paar weken terug.Mooie brief er bij van "Wij zijn uw nieuwe Kia dealer blablabla". Dat komt omdat Kia een heleboel dealers van de lijst heeft gekiept tijdens/na het Kroymans debakel. Op de Kia site kun je trouwens gewoon een lijst van dealers zien, en als jouw dealer daar niet tussen staat is het GEEN offici Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kia Fan Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Even een kleine uitleg: Een dealer valt onder de importeur: * Dealer krijgt onderdelen geleverd en gefactureerd uit importeur * Dealer krijgt auto rechtstreeks af importeur * Enz.... Een subdealer valt onder een dealer: * Een subdealer krijgt onderdelen meestal rechtstreeks importeur maar rekening via dealer * enz.... Simpel gezegd is de dealer een contractpartner van de importeur, een sub dealer is een contractpartner van een dealer. Importeur heeft niet zoveel te maken met een subdealer en ziet dus ook alleen in een dealer zijn gesprekspartner. Ook met zo'n kortingsactie is het tussen de dealer en subdealer of ze wel of niet meedoen met deze actie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tester Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 Begrijp ik goed dat er een korting 25% op de advies prijzen gegeven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ctheman Posted March 1, 2010 Author Share Posted March 1, 2010 Begrijp ik goed dat er een korting 25% op de advies prijzen gegeven? Dat neem ik aan van wel , en 15 % korting op accessoires. Bij de volgende onderhouds beurt geldig tot 31 dec 2010 Gr Cor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patten Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 Helemaal correct. 25% korting. En ik moet over 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exsubaru Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 Heb ik iets gemist? Ik weet niet van zo'n brief. Wel een nieuwe deler bij mij in de buurt, maar niks korting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 Wij hebben ook folders liggen op de zaak... denk alle nieuwe dealers wel ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exsubaru Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Is het mogelijk om de tekst van die kortingsbrief hier integraal weer te geven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snackey Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Mijn dealer is/wordt KIA Ede. Auto is besteld. Maar ik heb niets van hen gehoord over kortingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kia Fan Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Kia ede bestaat al even.... tenminste als het nog steeds auto braber is maar dat denk ik wel. Maar 25% korting is wel een hoop zeg..... over totaalprijs?? Das lekker met een Sorento 3.5 v6 je 90.000 km beurt.... die is namelijk dik 1000 euro (is van 1400 geloof ik) en daar 1/4 van af is toch lekker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ctheman Posted March 2, 2010 Author Share Posted March 2, 2010 Is het mogelijk om de tekst van die kortingsbrief hier integraal weer te geven? Zorgeloos genieten? Ga naar uw vertrouwde Kia dealer voor de volgende aanbiedingen Jaar aktie 25 % korting op de eerstvolgende onderhoudsbeurt volgens onderhoudschema fabrikant bij autobedrijf.... periode 1 februari 2010t/m 31 december 2010 Lente aktie 15 % korting op accessiores. periode 1 april 2010 t/m 31 mei 2010 Gr Cor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen1970 Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Klinkt goed, heb hier officieel nog niets van gezien van mijn dealer in Nijmegen, ook niet op de site, maar dit zal dan nog wel komen neem ik aan. Groet, Jeroen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 In Limburg is straks maar 1 autodealer te vinden: Autobedrijven Kerres.. Ze zijn ruim vertegenwoordigd met Citroen, Renault, Dacia, Nissan en Kia. Nog even en ze nemen Hekkert en Smeets over. Aanbiedingen zijn leuk met deze kortingen. Moet ik toch maar eventjes naar NL voor onderhoud. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exsubaru Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Bekruipt mij nu toch een beetje het gevoel dat er met die korting een reactie komt op de talloze kritische noten ten aanzien van onderhoudsintervallen en hoge onderhoudstarieven????????????? Heeft zo'n forum als dit dan uiteindelijk toch ook nog nuttig effect? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kia Fan Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Mij bekruipt iets anders...... qua dit onderwerp dan...... Ik denk dat het een actie van dealer icm met importeur is. En dan alleen een actie voor nieuwe dealers in een rayon waar net een andere dealer is opgezegd! Eigenlijk is het alleen (als mijn gedachte juist is en deze actie alleen bij deze nieuwe dealers is en geldt...) een klantje pik actie. Bijvoorbeeld in Limburg waar Jo ten Oever eerst als dealer zat (en zelfs ook is uitgeroepen tot top dealer van een bepaald jaar...) en nu is het Kerres. Zou zijn er wel meer...... Maar als ik nog een Kia had als particulier zou ik gewoon mijn dealer bellen met de vraag hoe zit het met de kortingsactie is die ook bij jullie..... Als een ieder dat nu doet en het hier meld: Dealernaam: Krijg je de 25% korting op een onderhoudsbeurt?: ja/nee Zo nee hoe komt dat? Lijkt mij een zinvolle actie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 .......Dealernaam:Krijg je de 25% korting op een onderhoudsbeurt?: ja/nee Zo nee hoe komt dat? Lijkt mij een zinvolle actie! Lijkt mij een strak plan. Kom maar op! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patten Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 (edited) Onderstaande is helemaal correct. Mijn dealer staat ook niet meer op de dealerlijst van Kia. Een andere dealer verzend nu allerlei brieven met "Wij als uw nieuwe Kia dealer...". Het is inderdaad klantjepik, maar dat zal ongetwijfeld in samenwerking met Kia.nl gaan. En ook ALLEEN die mensen krijgen een brief voor korting (dus als je "oude" dealer is gewipt, dan krijg je een brief van de nieuwe offici Edited March 2, 2010 by patten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Dat is dan alleen in geval van landjepik buurten, kennelijk.... Mij dealer Kia Houten was en is top 10 dealer maar ik heb werkelijk niets vernomen van 25% aanbiedingen w.b. onderhoud. Ook via mail van "Mijn Kia" wordt er met geen woord over gerept. Rond mei heb ik de 1e gr beurt en die 25% is natuurlijk erg welkom. Scan die brief es even en zet die eens ergens online...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patten Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 (edited) Jouw dealer is ook niet gewipt. Dus is er ook geen gegadigde voor overname. Dus geen brief. Maar ik stuur zo nog even een mailtje aan mezelf dat ik van de week die brief en kortingscoupons even opsnor en scan en plaats. Dan heeft iedereen even inzage in de ultieme vorm van klantjepik. Edit: Mail is verstuurd. Ik ben echter op het moment erg druk met andere zaken, dus ik probeer hem uiterlijk dit weekend te plaatsen. De kortingscoupons zijn heel 2010 gelding, dus daar maakt het niet voor uit.... /Edit: Brief door omstandigheden nog niet gevonden.... Ik denk er echter nog steeds aan, en zodra ik hem heb trek ik hem door de scanner! Dat is dan alleen in geval van landjepik buurten, kennelijk....Mij dealer Kia Houten was en is top 10 dealer maar ik heb werkelijk niets vernomen van 25% aanbiedingen w.b. onderhoud. Ook via mail van "Mijn Kia" wordt er met geen woord over gerept. Rond mei heb ik de 1e gr beurt en die 25% is natuurlijk erg welkom. Scan die brief es even en zet die eens ergens online...... Edited March 11, 2010 by patten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patten Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Het moment voor de afspraak maken voor de beurt was daar. Dus eerst (toch) maar eens gebeld met de oude dealer. En daar ga ik het onderhoud dus ook doen. En de "oude" dealer geeft ook netjes 25% korting, net zoals de echte Kia dealer. Reden: De korting mag geen argument voor zijn klanten zijn om over te stappen naar de "echte" dealer. Hij heeft ook het nodige geleden onder de klantjepikactie van Kia en is ook gewoon gewipt. Aangezien mijn Cee'd bijna 1 jaar is, zit er nog standaard 2 jaar KIW op. En als je KIW verloopt, dan betaald de dealer gratis Bovag pechhulp. Door een telefoontje van 20 minuten zijn al mijn twijfels over garantie etc etc weggenomen door mijn "oude" dealer. En over 3 weken krijgt de auto daar dan ook in mijn volste vertrouwen een beurt. Dit wilde ik even delen. /EDIT: Ik zou nog steeds de kortingsbonnen scannen en plaatsen. Echter.... ons huis staat in de verkoop en ik vrees dat ze tijdens de grote opruiming verdwenen zijn.... Misschien kan iemand anders ze scannen en plaatsen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Dat is goed nieuws ! Zo'n "oude" dealer heeft tenslotte ervaring en je KENT em. Leuk dat je daar kan blijven ! Kia nl kan zich nog eens achter de oren krabben w.b. die actie van vorig jaar. Marketing meneer H maakt zich kennelijk drukker over zijn Hyves dan over dit soort zaken en tevreden klanten, HAHAHAHAHA! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts