Jump to content

2x terug roep actie voor de ceed

Recommended Posts

Guest Jantje
Posted

Eentje voor controle/vervaning instrumenten paneel (als ik het goed begrepen heb)

en de ander is een software update van het ISG systeem.

Waren geen belangerijke dingen voor zover ik het begrepen heb, dus worden als het goed is uitgevoerd zodra de auto een keertje binnenkomt.

Guest Jantje
Posted

Ik had vandaag contact met de kia dealer voor de 30.000km beurt en toen ik vroeg of ik erop kon blijven wachten zeiden ze dat er nog 2 openstaande campagnes op zaten en dat ze hem waarschijnlijk echt de hele dag nodig hadden.

Prima opgelost door de dealer krijg gratis een leenauto mee, hoef hem alleen even vol te tanken als ik hem terug breng.

Voor welke ceed's dit geldt weet ik verder niet, ik denk sowieso alle ceed's van dezelfde leeftijd als de mijne (half 2009 dus). Makkelijkste is gewoon even de dealer opbellen en navragen.

Posted

Bij mij is deze week de software update voor het ISG systeem uitgevoerd.

Hij moest deze week voor een beurt naar de garage.

Ik had problemen met het ISG systeem, door een te lage accuspanning.

Ze hebben de accu bij geladen en de update uitgevoerd.

Door de update zou de accu iets beter bij geladen worden.

Posted
Bij mij is deze week de software update voor het ISG systeem uitgevoerd. Door de update zou de accu iets beter bij geladen worden.

Ik vraag mij dan altijd af of ik ook zo'n software update nodig heb, of dat deze reeds vanaf fabriek is doorgevoerd! Vanaf welke datum geldt zoiets dan?

• 2 months later...
Posted
Eentje voor controle/vervaning instrumenten paneel (als ik het goed begrepen heb)

en de ander is een software update van het ISG systeem.

Waren geen belangerijke dingen voor zover ik het begrepen heb, dus worden als het goed is uitgevoerd zodra de auto een keertje binnenkomt.

Fraai, mijn Ceed heeft in augustus een onderhoudsbeurt gehad, de dealer heeft nergens over gesproken m.b.t. recall, inmiddels wel een probleem gehad met de startblokkering, is nu opgelost, lees ik net op MijnKia dat er een site is "AutoRecall.nl" waar je via het kenteken kan checken of je auto ook terug moet naar de garage en wat blijkt, ja hoor, de mijne moet dus ook terug, nu blijkt deze reacall al een paar maanden oud te zijn maar ik weet nergens van, geen bericht van Kia laat staan van mijn dealer, ik moet er nu per toeval achter komen dat er een recall is, en al is het niet essentieel, vind ik toch niet netjes dat er niet even berichtje gestuurd wordt, ga dadelijk eerst maar eens met mijn dealer praten.

Posted
Fraai, mijn Ceed heeft in augustus een onderhoudsbeurt gehad, de dealer heeft nergens over gesproken m.b.t. recall, inmiddels wel een probleem gehad met de startblokkering, is nu opgelost, lees ik net op MijnKia dat er een site is "AutoRecall.nl" waar je via het kenteken kan checken of je auto ook terug moet naar de garage en wat blijkt, ja hoor, de mijne moet dus ook terug, nu blijkt deze reacall al een paar maanden oud te zijn maar ik weet nergens van, geen bericht van Kia laat staan van mijn dealer, ik moet er nu per toeval achter komen dat er een recall is, en al is het niet essentieel, vind ik toch niet netjes dat er niet even berichtje gestuurd wordt, ga dadelijk eerst maar eens met mijn dealer praten.

How How die site is toch al een beetje achterhaald gebleken?

De mijne stond er ook tussen voor een probleem met de esp.. mijn auto heeft dat niet.

Posted

Mijn kia heeft vandaag zijn 15000km beurt gehad en hierbij hebben ze ook een e.c.u. update gedaan volgens de werkbon. Dit was een update voor het motormanagement volgens de medewerker.

Wat het verder precies inhoud weet ik ook niet precies.

Gaat de "terugroep" om deze update??

Grtz.Gstar.

Posted (edited)

De mijne stond er ook tussen voor een probleem met de esp.. mijn auto heeft dat niet.

Of die site achterhaald is weet ik niet, wist van het bestaan tot vanmiddag niets eens iets af, in ieder geval klopt het met mijn Ceed dus wel, ben bij de dealer geweest en nu blijkt dat het instrumentarium inmiddels al is ge

Edited by Frans de Wandelaar
Posted

Dat ben ik met je eens, je dealer had je hierover moeten informeren.

Aan de andere kant is de ISG update absoluut geen update die van levens belang is en zijn dit de type updates die bij o.a VW altijd zonder communicatie richting klant plaats vinden.

Posted

Wat betreft het ISG dit is inderdaad niet gevaarlijk of zo, ik heb er trouwens al zo geen problemen mee, alleen, en dat gaf de dealer ook toe, is wijze waarop ik er nu achter ben gekomen niet zo fraai is, dit had beter gekund, maar goed ik weet nu wat er aan hand is en dat er geen reden tot onbezorgdheid is.

Posted

De site recall.nl is volgens Kia NL een site die hun ook aanbevelen. dus zij zullen deze ook langzamerhand gaan vullen.

Posted
recall.nl ook al? Ik dacht alleen autorecall.nl ;).

Je hebt helemaal gelijk, maar ik hou je in de gaten.......!:wink:

Posted

Als ik mijn kenteken invul, geeft de site aan dat ik een 1.6 SW heb. Alleen heb ik een 1.4 se7en. O.b.v. de 1.6 zou ik ook terug moeten.