Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste ervaringsdeskundigen

Ik ben sinds een half jaar in het gelukkige bezit van een Kia ceed sw 1.4. Ik heb de auto gekocht als gezinsauto maar ik heb de afgelopen vakantie ervaren dat bij een gemiddelde belading (50 kg dakkoffer, 50 kg achterbank, 50 kg bagageruimte) de Kia zo laag op de weg komt te liggen dat bij het passeren van een drempel de elektriciteitsaansluiting van de trekhaak - die het laagste punt vormt aan de achterzijde - regelmatig de grond raakt en inmiddels is beschadigd en in de achterbumper is gedrukt. Volgens de dealer is de vering in orde. Hij adviseert mij om te hulpveren aan te schaffen. Dat kan toch niet waar zijn? Zo zwaar is de auto niet beladen.

post-3555-1297853212,1_thumb.jpg

Posted

Het lijkt mij niet extreem de gewichten die jij noemt. Vrijdag ga ik de auto ook op deze manier beladen en hoop toch echt niet dat ik dan zo dooor de vering heen zit, dat lijkt me me niet lekker helemaal naar frankrijk toe. Ik heb ook rond gereden met 4 en 5 volwassenen in de auto, dan is de gewichts verdeling wel anders maar ik heb er toen niets van gemerkt maar oo niet naar gekeken dat hij toen zo laag over de banden heen ging. Ik zal er vrijdag ff opletten bij het beladen van de auto. ik herinner me overigens ook een draadje van iemand met een kia ceed sw die deze als auto van de zaak rijd met een constante belading van 400kg o.i.d. weet zo niet of hij andere vering heeft.

Wat betreft je skibox die lijkt me redelijk groot en ver naar achter staan hoe heb je dat gedaan met het openen van de achterklepp?

i.v.m. deze discussie: http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=4913

Grtz. Gstar

Posted
Beste ervaringsdeskundigen

Ik ben sinds een half jaar in het gelukkige bezit van een Kia ceed sw 1.4. Ik heb de auto gekocht als gezinsauto maar ik heb de afgelopen vakantie ervaren dat bij een gemiddelde belading (50 kg dakkoffer, 50 kg achterbank, 50 kg bagageruimte) de Kia zo laag op de weg komt te liggen dat bij het passeren van een drempel de elektriciteitsaansluiting van de trekhaak - die het laagste punt vormt aan de achterzijde - regelmatig de grond raakt en inmiddels is beschadigd en in de achterbumper is gedrukt. Volgens de dealer is de vering in orde. Hij adviseert mij om te hulpveren aan te schaffen. Dat kan toch niet waar zijn? Zo zwaar is de auto niet beladen.

hij ligt aardig op zijn reed. kan volgens mij niet goed zijn

Posted

Vouwwagen erachter met 55kg kogeldruk, kilootje of 50 in de achterbak en twee grote tieners op de achterbank.

Over de zeer slechte binnenwegen van Tsjechi

Posted
Vouwwagen erachter met 55kg kogeldruk, kilootje of 50 in de achterbak en twee grote tieners op de achterbank.

Over de zeer slechte binnenwegen van Tsjechi

  • 2 weeks later...
Posted

Ik heb er gister nog ff opgelet. Voor de bepakking kon er een vuist tussen de band en de auto en volgebakt kan er nog net een vlakke hand tussen. Hij hing gelukkig niet zo ver over de band zoals op de foto van Jeroen K. Het rijden zelf ging gewoon goed, je voelde wel dat hij wat kortere vering over had maar dit gaf verder geen problemen.

Grtz.Gstar

Posted (edited)
Ik heb er gister nog ff opgelet. Voor de bepakking kon er een vuist tussen de band en de auto en volgebakt kan er nog net een vlakke hand tussen. Hij hing gelukkig niet zo ver over de band zoals op de foto van Jeroen K. Het rijden zelf ging gewoon goed, je voelde wel dat hij wat kortere vering over had maar dit gaf verder geen problemen.

Grtz.Gstar

Hulpveren!?

ik heb in m'n SW in de achterveren Niveau-plus hulpveren van Autovision gemoteerd.

Zie : http://www.autovision.nl/autovision/merken/av-accessoires/av-spring-adjusters/

Werkt progressief. Ben net tereg van vakantie naar Z-Fr. met vouwwagen en veel bagage en twee kids achterin en geen centje pijn.

Ik rij er al jaren mee rond in diverse auto's en ze werken prima.

1 hulpveer per veer bovenin gedraaid is genoeg.

Edited by OutOfFocus
Posted

Naar frankrijk geweest met cee'd 1.4 sw cvvt, vouwwagen erachter met 55 kg op de kogel, koffer tot bovenkant achterbank volgeladen en 2 kinderen achterin. zoals je op de foto ziet wel een beetje achterover hangend, maar nergens de grond geraakt of maar enigszins het idee/gevoel gehad dat het niet lekker reed.

[ATTACH]1784[/ATTACH]

post-2216-1297853216,8_thumb.jpg

  • 2 weeks later...
Posted

Idem. Naar Spanje, achter vol tot rolhoes, een bankdeel neergeklapt tbv koelkast en aanhanger vol met 3 fietsen erop. Geen probleem. (vwb vering dan, bergop is een ander verhaal met een 1.4...)

Posted
Idem. Naar Spanje, achter vol tot rolhoes, een bankdeel neergeklapt tbv koelkast en aanhanger vol met 3 fietsen erop. Geen probleem. (vwb vering dan, bergop is een ander verhaal met een 1.4...)

Net terug van Oostenrijk, 5 man in de wagen en bagageruimte vol tot het dak.

Wagen zakt wel maar had nog een vinger ruimte tussen de banden en de wielkast (recht vanaf de buitenkant.) Bij de weg ik heb daar ook flink in de beregen rond gereden en ik zal je zeggen dat ik echt tevreden ben hoe deze 1,4 zich naar boven heeft gewerkt. Er is geen Oostenrijker geweest die op mijn bumper zat te drukken.

Posted

heb ook probleem met slappe vering, 3 volwassen achterin zonder bagage, drempel met slakkegang en trekhaak electrische aansluiting is in de achter bumper gedrukt.

Niet goed is eerste auto waar ik dit probeem me heb, dit jaar mijn caravan nog niet gebruikt, maar dit gaat zeker niet goed.

Posted

Hoi,

Weekje terug van vakantie in Kroatie en italie.

Ook ik heb het gevoel gehad dat de auto nogal door zijn vering hing,ik heb overigens geen problemen gehad met drempels e.d.

We zijn op vakantie geweest met 4 personen: 2 volwassenen en 2 tieners.

Wel een dakkoffer op het dak, maar geen fieetsendrager of aanhanger.

Ik moet wel zeggen dat ik wat gewicht had ik mijn kofferbak: een gasfles en skottelbraai.

Ook was mijn navigatie in Kroatie af en toe in de war, maar in het algemeen toch tevreden hierover.

Ook de auto is goed bevallen, ondanks de 1.4 geen problemen met inhalen en ook niet in de bergen . De cruise control is goed bevallen en de climat control kon de warmte goed beheersen ( gemiddeld 35 graden).

De stoelen ondanks de harde zitting zeer fijn. ( kwam na tig uren rijden minder vermoeid uit de auto dan mijn vorige auto opel zaaifira).

Al met al : uitstekende reis auto..............

Bijgevoegd heb ik een foto van mijn "vering".

post-2878-1297853243,75_thumb.jpg

Posted

Als ik jou foto zo bekijk zie ik al een ding wat je verkeerd doet en het e.e.a. kan verklaren.

Je hebt je dakkoffer namelijk te ver naar achteren gemonteerd, De dakkoffer moet precies in het midden van de auto gemonteerd worden zodat het zwaartepunt in het midden komt te liggen en de gewochtsverdeling van de auto goed blijft. Zoals jij je dakkoffer gemonteerd hebt is je zwaartepunt naar achteren verschoven en drukt het gehele gewicht op je achteras wat resulteerd in jou ervaring en foto.

Grtz Dink_@work

Posted
Als ik jou foto zo bekijk zie ik al een ding wat je verkeerd doet en het e.e.a. kan verklaren.

Je hebt je dakkoffer namelijk te ver naar achteren gemonteerd, De dakkoffer moet precies in het midden van de auto gemonteerd worden zodat het zwaartepunt in het midden komt te liggen en de gewochtsverdeling van de auto goed blijft. Zoals jij je dakkoffer gemonteerd hebt is je zwaartepunt naar achteren verschoven en drukt het gehele gewicht op je achteras wat resulteerd in jou ervaring en foto.

Grtz Dink_@work

Dinky Toy,

Over welke auto heb je het, want op mijn foto zie je nl niet waar de dakkoffer geplaatst is.....

Posted
Dinky Toy,

Over welke auto heb je het, want op mijn foto zie je nl niet waar de dakkoffer geplaatst is.....

De eerste foto van de topic starter. De dakkoffer staat te ver naar achteren en icm de fietsendrager zorgt dit ervoor dat de auto zo laag staat. Heeft niets met de vering maar met de belading te maken.

Posted

@Dinky Toy volgens mij kan de dakkoffer van Jeroen K niet verder naar voren.

Bij mij was de vering bij het beladen van alleen de kofferruimte al aardig naar beneden gezakt en dat moet toch gewoon kunnen lijkt me. als er daarna nog een dakkoffer en fietsendrager opgaat kan het idd wel veel worden maar ook dat moet kunnen vind ik, deze worden immers ook door de kia dealer zelf verkocht.

Grtz. Gstar

Posted
Beste ervaringsdeskundigen

Ik ben sinds een half jaar in het gelukkige bezit van een Kia ceed sw 1.4. Ik heb de auto gekocht als gezinsauto maar ik heb de afgelopen vakantie ervaren dat bij een gemiddelde belading (50 kg dakkoffer, 50 kg achterbank, 50 kg bagageruimte) de Kia zo laag op de weg komt te liggen dat bij het passeren van een drempel de elektriciteitsaansluiting van de trekhaak - die het laagste punt vormt aan de achterzijde - regelmatig de grond raakt en inmiddels is beschadigd en in de achterbumper is gedrukt. Volgens de dealer is de vering in orde. Hij adviseert mij om te hulpveren aan te schaffen. Dat kan toch niet waar zijn? Zo zwaar is de auto niet beladen.

Volgens het instuctie boek moet je gewoon de bandenspaning verhogen.

Normaal gebruik 2.2 voor 2.2 achter volle belanding bv. ivm. vakantie 2.4 voor 2.6 achter. Staat ook aangegeven binnenkant deur bestuurderskant.

Zelf 2010 op vakantie geweest naar Spanje met 4 pers. en dakkoffer en een volle kofferbak geen enkel probleem.

J Douma

geen enkel probleem

Posted

De bandenspanning heeft natuurlijk niets te maken met het inveren onder gewicht.

Die fietsendragers hangen behoorlijk achter de auto en dat zou de oorzaak kunnen zijn.

idd hulpveren kunnen ook helpen.

Posted
Volgens het instuctie boek moet je gewoon de bandenspaning verhogen.

Normaal gebruik 2.2 voor 2.2 achter volle belanding bv. ivm. vakantie 2.4 voor 2.6 achter. Staat ook aangegeven binnenkant deur bestuurderskant.

Zelf 2010 op vakantie geweest naar Spanje met 4 pers. en dakkoffer en een volle kofferbak geen enkel probleem.

J Douma

geen enkel probleem

Natuurlijk moet je de bandenspanning verhogen als er meer gewicht op de banden komt te staan. Dit is enkel om de banden het juiste contact met de weg te laten behouden hierdoor zullen de veren niet minder inzakken. ik heb verder ook geen problemen gehad met het rijden maar een trekhaak hangt nog onder je bumper en blijkbaar is dat net iets te laag geweest bij sommige forumleden.

Grtz.Gstar

Posted (edited)

Hoi, Auto van 1 november 2008, had ik het zelfde al gemerkt in die tijd. De veren zijn vrij ligt. Met een beetje belading al snel met de trekhaak op de grond. De onderstaande oplossing werkt perfect.

Betreft nieuwe sterke veren van het merk MAD (via profile laten plaatsen) Zie ook mijn foto afbeelding. De oude veren gaan er onderuit en nieuwe eronder. Doorhangen geen probleem meer, stenen vervoer zonder probleem. Type veer MAD progressief.Prijs tussen de 350/400 euro. Kost wat maar het is het waard!

http://www.kiaclub.nl/gallery/showimage.php?i=74&catid=member&orderby=title&direction=ASC&imageuser=1269&cutoffdate=-1

Foto met aanhanger is zonder nieuwe veren die komt redelijk overeen met de overige fotoś die ik heb gezien.

Edited by halbie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...