JSA Posted August 28, 2010 Posted August 28, 2010 update navi naar nederlands bij de dealer gedaan gisteren...was de meest recentie versie volgens hun en dus geen beta.maar nu werkt mijn voice knop aan het stuur niet meer... wie heeft dit ook en weet een oplossing?? Quote
Leon Posted August 28, 2010 Posted August 28, 2010 update navi naar nederlands bij de dealer gedaan gisteren...was de meest recentie versie volgens hun en dus geen beta.maar nu werkt mijn voice knop aan het stuur niet meer... wie heeft dit ook en weet een oplossing?? Oplossing = terug naar de dealer Quote
DeOS Posted August 30, 2010 Posted August 30, 2010 (edited) Dit is een bekend probleem bij de NL versie. De voice commando's werken inderdaad bij deze versie niet. Je kunt op dit moment dus kiezen voor de NL versie zonder voice commando's of de EN versie met. De NL versie met voice commando's zal later verschijnen. Oplossing is dus niet terug naar de dealer, want deze kan er op dit moment niks aan doen. Edited August 30, 2010 by DeOS Quote
Peterrrrr Posted August 30, 2010 Posted August 30, 2010 Denk niet dat hier een update voor komt ! Quote
jeroen1970 Posted August 30, 2010 Posted August 30, 2010 Gaat deze versie net zoals de update van handsfree gewoon aangeboden aan alle se7en rijders? En het probleem van het niet kennen van adressen, zit geloof ik fout in zoekfunctie, is die ook gelijk opgelost met deze update? Jeroen Quote
Smart Posted August 30, 2010 Posted August 30, 2010 Denk niet dat hier een update voor komt ! Heel vreemd.......! Dat lijkt mij dan een punt van bespreking met Kia NL. Het kan niet zo zijn dat een dure optie onmogelijk wordt gemaakt door een update en er verder niets aan wordt gedaan. Daar komen geheid (consumenten)problemen van. Het programma Radar (zie site) kan flink veel stof doen opwaaien en is ongetwijfeld anti-reclame voor Kia. Lijkt mij dan ook geen goede zet van Kia, als het ook daadwerkelijk zo gaat gebeuren. Quote
DeOS Posted August 30, 2010 Posted August 30, 2010 Denk niet dat hier een update voor komt ! Waarom denk je dit? Heb je hier al over gesproken met Kia? Mijn dealer gaf aan dat dit probleem bekend was bij Kia en dat hier later een update voor kwam. Gaat deze versie net zoals de update van handsfree gewoon aangeboden aan alle se7en rijders? En het probleem van het niet kennen van adressen, zit geloof ik fout in zoekfunctie, is die ook gelijk opgelost met deze update?Jeroen De update gaat inderdaad op een vergelijkbare manier als de bluetooth update. Het probleem van het niet kunnen vinden van bepaalde adressen is helaas nog steeds aanwezig. Quote
marbe2220 Posted August 30, 2010 Posted August 30, 2010 de problemen die jullie hebben die is ook aanwezig bij de nieuwe sportage.is eigenlijk wel slordig dat ze auto's uitbrengen waarvan de problemen van ander type nog niet zijn opgelost.de dealer zegt dat kia bij de sportege er wat aan doet als er meer klachten komen van de sportage klanten. dus hopelijk word hier wat aan gedaan Quote
Smart Posted August 30, 2010 Posted August 30, 2010 de problemen die jullie hebben die is ook aanwezig bij de nieuwe sportage.is eigenlijk wel slordig dat ze auto's uitbrengen waarvan de problemen van ander type nog niet zijn opgelost.de dealer zegt dat kia bij de sportege er wat aan doet als er meer klachten komen van de sportage klanten. dus hopelijk word hier wat aan gedaan De omgekeerde wereld. Het lijkt wel een zgn. piepsysteem. Eerst moet er iemand klagen, daarna pas inventariseren of er meerdere klachten zijn en dan pas wat doen aan het probleem. Je bent zo inderdaad een driekwart jaar verder (zie Venga). Quote
JSA Posted August 30, 2010 Author Posted August 30, 2010 ben vandaag gebeld door de dealer. hun hebben contact gehad met kia en dit probleem was bekend idd. er komt tzt een update voor. wanneer is niet gezegd. Quote
Peterrrrr Posted August 30, 2010 Posted August 30, 2010 Ik heb vandaag ook gebeld, maar niemand die mij kon vertellen of er een update voor komt. Heel stom, had afgelopen week een aflevering van een Sportage X-Clusive en dacht dat er ergens iets verkeerd was gegaan met de voice control. Na de update van m'n cee'd wist ik al snel waar het probleem lag. Erg jammer dit... Quote
Peter75 Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 Is deze update alleen beschikbaar bij de dealer of komt hij ook op mijnkia.nl Quote
corn0057 Posted October 22, 2010 Posted October 22, 2010 Ik heb een aantal weken terug zelf de update er op gezet, geen enkel probleem, maar nu merk ik op dat waar ik voor de update nog op icoontjes in de navigatie (map)modus kon drukken en desbetreffende informatie kreeg, deze functie (lijkt) is nu verdwenen, of moet ik dit ergens instellen. Het was wel makkelijk om er eventueel je route mee aan te passen. hebben meer mensen dit ervaren? Ronald Quote
HobbyRobby Posted October 22, 2010 Posted October 22, 2010 Is deze update alleen beschikbaar bij de dealer of komt hij ook op mijnkia.nl Volgens mij staat hij er al minstens een maand. De update helpt niet tegen het niet kunnen vinden van sommige straten, omdat dat niet in de software, maar in het kaartmateriaal zit. Navteq komt pas volgend jaar, tweede kwartaal met een update (althans, dat beloven ze nu, deze update zou oorspronkelijk al Q3 van dit jaar klaar zijn). Mag het een troost zijn: ook Mercedes heeft er last van .. Quote
Roeland Posted October 25, 2010 Posted October 25, 2010 Volgens mij er er nu al een update beschikbaar bij Navteq voor 2010/2011: http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start?ProductUUID=uPMKCghBQoYAAAEo71pXSvLZ&CatalogCategoryID=WqsKCghBp0QAAAEr04tanXgG&HideCrumb=&JumpTo=OfferList&PersistNavigationMenu=YES Quote
DeOS Posted October 25, 2010 Posted October 25, 2010 Volgens mij er er nu al een update beschikbaar bij Navteq voor 2010/2011:http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start?ProductUUID=uPMKCghBQoYAAAEo71pXSvLZ&CatalogCategoryID=WqsKCghBp0QAAAEr04tanXgG&HideCrumb=&JumpTo=OfferList&PersistNavigationMenu=YES Volgens mij is die alleen voor VDO systemen? Quote
bigwade Posted October 25, 2010 Posted October 25, 2010 En wat een geld...... http://tinyurl.com/33l6sxp Nieuw, vers en ge-update.. Quote
Roeland Posted October 26, 2010 Posted October 26, 2010 Volgens mij is die alleen voor VDO systemen? Ik heb gezocht op de opties: Inbouw, fabrieksinstallatie Kia Ceed Andere mogelijkheden zijn er niet Wat er in onze ceed's is in gebouwd is waarschijnlijk gewoon een custom VDO syteem. Het zou mij niets verbazen igg. Quote
DeOS Posted October 26, 2010 Posted October 26, 2010 Ik heb gezocht op de opties:Inbouw, fabrieksinstallatie Kia Ceed Andere mogelijkheden zijn er niet Wat er in onze ceed's is in gebouwd is waarschijnlijk gewoon een custom VDO syteem. Het zou mij niets verbazen igg. Volgens mij zit er een VDO systeem in de oude modellen. In onze nieuwe Cee'ds zit een LG systeem. Quote
HobbyRobby Posted October 26, 2010 Posted October 26, 2010 Volgens mij komen die updates er nooit. Ik ga vrijdag naar de dealer, kijken wat een alternatief (pioneer) moet kosten en hoeveel coulance daar bij komt. Dit is waardeloos. Navteq belooft eerst halverwege 2010, dan halverwege 2011 en nu zwijgen ze het LG-systeem gewoon dood. Nog even bij Hyundai gekeken, ook daar geen nieuws (meer). En anders wordt het figuurzagen om mijn TomTom in de console te zetten Quote
bigwade Posted October 26, 2010 Posted October 26, 2010 Ik weet niet hoe het met de status van DIT ding is http://tinyurl.com/2dkvlsz maar anders kun je zoiets http://tinyurl.com/y9u9c8z overwegen, haha! Quote
Recommended Posts