Private Geplaatst 7 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 7 Januari, 2010 Ik zelf heb een Pro Ceed 1.6 Diesel, Standaart 115 pk en ik heb die bij Ziptuning.com naar 147,6pk pk laten chippen, En ik moet toegeven dat is gewoon zalig om met de rijden. En ja hij is zuiniger geworden (Bij normaal rijgedrag natuurlijk).Een Benzine motor valt niet makkelijk te Chippen, Je zal niet zoveel extra pk's krijgen dus ik zou toch wel voor de Benzine 1.6 motor gaan. Merci voor je reactie, het blijft moeilijk. Ik ben ook al eens gaan rondkijken voor Seat Leon en Audi A3. Vreemd genoeg kosten die maar +- 1.500 meer dan de 115pk versie van de pro_cee'd. De Audi A3 is wel diesel, maar heeft een staatskorting van 15%, waardoor die dus goedkoper komt. Dit maakt mijn keuze alleen maar moeilijker, want die audi a3 verbruikt nog eens minder en diesel is nog een goedkoper ook voor aan het tankstation. En natuurlijk bij verkoop is diesel meer waard... Quote
chefke09 Geplaatst 7 Januari, 2010 Geplaatst 7 Januari, 2010 is het misschien een idee om eerst in beide een testrit te maken en dan te kijken wat je het beste bevalt. natuurlijk zal het een stuk terug nemen tegenover een 2.0 liter maar als je eenmaal gewend bent scheelt dat ook weer een hoop. verder zou ik voor de 1.6 kiezen omdat ik perzoonlijk 1.6 lekker vind op trekken de 1.4 daarintegen ziet der sportiever uit maar trekt langzamer op. dus voor jezelf de afweging leggen wat vind je belangrijker. Quote
Tripzor Geplaatst 8 Januari, 2010 Geplaatst 8 Januari, 2010 Merci voor je reactie, het blijft moeilijk. Ik ben ook al eens gaan rondkijken voor Seat Leon en Audi A3. Vreemd genoeg kosten die maar +- 1.500 meer dan de 115pk versie van de pro_cee'd. De Audi A3 is wel diesel, maar heeft een staatskorting van 15%, waardoor die dus goedkoper komt.Dit maakt mijn keuze alleen maar moeilijker, want die audi a3 verbruikt nog eens minder en diesel is nog een goedkoper ook voor aan het tankstation. En natuurlijk bij verkoop is diesel meer waard... Maar je moet de garantie ook meetellen, Audi en Seat hebben niet deze garanties Quote
jamske Geplaatst 10 Oktober, 2010 Geplaatst 10 Oktober, 2010 Merci voor je reactie, het blijft moeilijk. Ik ben ook al eens gaan rondkijken voor Seat Leon en Audi A3. Vreemd genoeg kosten die maar +- 1.500 meer dan de 115pk versie van de pro_cee'd. De Audi A3 is wel diesel, maar heeft een staatskorting van 15%, waardoor die dus goedkoper komt.Dit maakt mijn keuze alleen maar moeilijker, want die audi a3 verbruikt nog eens minder en diesel is nog een goedkoper ook voor aan het tankstation. En natuurlijk bij verkoop is diesel meer waard... hey, ik heb mij 2weken geleden de kia pro ceed btcs 1.400 benzine versie aangeschaft. ik ben er niet tevreden mee de trek kracht van de wagen is veel te weinig en ook het verbruik is niet volgens boekje die verbruikt wel 10l/100km wat ik persoonlijk heel veel vind...in het boekje staat gemiddeld 5,6 ik heb ervoor gebeld naar mijn garage die zegt dat het is omdat die nieuw is en het nog zal beteren,tuurlijk wel maar zo veel toch niet of zit ik daar zo naast? en van vermogen zou ook nog beteren? ik hoop het want ik voel er mij echt niet goed bij voor mij is dit momenteel een miskoop. Quote
gstar Geplaatst 10 Oktober, 2010 Geplaatst 10 Oktober, 2010 Jamske die opgegeven 5,6 zul je naar mijn mening echt niet gaan halen dit is een uiterst positief gemiddelde. Ik zit mijn ceed sw met een dagelijkse rit door stad, 80km weg en snelweg op een gemiddelde van 7,2/100 dit staat dus ver af van de opgegeven gemiddelde (ik heb er nu ongeveer 18000km opzitten vanaf maart 2010). Dit zal denk ik echter bij elk merk zo zijn, ze geven denk ik allemaal de meest positieve gemiddelde die je in de praktijk niet zult halen. grtz.Gstar. Quote
jamske Geplaatst 10 Oktober, 2010 Geplaatst 10 Oktober, 2010 Jamske die opgegeven 5,6 zul je naar mijn mening echt niet gaan halen dit is een uiterst positief gemiddelde. Ik zit mijn ceed sw met een dagelijkse rit door stad, 80km weg en snelweg op een gemiddelde van 7,2/100 dit staat dus ver af van de opgegeven gemiddelde (ik heb er nu ongeveer 18000km opzitten vanaf maart 2010). Dit zal denk ik echter bij elk merk zo zijn, ze geven denk ik allemaal de meest positieve gemiddelde die je in de praktijk niet zult halen.grtz.Gstar. ja dacht ik ook:) maar toch 10/100 is toch wel veel te veel terwijl ik nog op mijn gemak rijd mits ik nog aan het roderen ben:s ik heb nu 800km moet eerste maal binnen op 1500km zou vooral iets willen doen aan het vermogen van de wagen daar erger ik mij erg aan hoop dat dit betert als ik gedaan heb met het roderen...moest ik kunnen wisselen voor een 1600diesel versie direct maarja dat zal niet gaan Quote
Jantje.2 Geplaatst 10 Oktober, 2010 Geplaatst 10 Oktober, 2010 Even mijn mening hierover: ik heb echt wel een zeer pittige rijstijl en ik haal toch ook makkelijk 11,3 op 100. Ga ik gewoon rustig rijden kom ik rond de 13 op 100 uit Quote
jamske Geplaatst 10 Oktober, 2010 Geplaatst 10 Oktober, 2010 Even mijn mening hierover: ik heb echt wel een zeer pittige rijstijl en ik haal toch ook makkelijk 11,3 op 100.Ga ik gewoon rustig rijden kom ik rond de 13 op 100 uit dus mijn verbruik is dan normaal? is het dezelfde versie als mijn ceed? Quote
bigwade Geplaatst 10 Oktober, 2010 Geplaatst 10 Oktober, 2010 Even mijn mening hierover: ik heb echt wel een zeer pittige rijstijl en ik haal toch ook makkelijk 11,3 op 100.Ga ik gewoon rustig rijden kom ik rond de 13 op 100 uit Je bedoeld 1 op 11,3 en 1 op 13 ? Dat maakt nogal uit ipv 11,3 liter per 100km of 13 liter per 100km. Begripsverwarring dus. Quote
Jantje.2 Geplaatst 10 Oktober, 2010 Geplaatst 10 Oktober, 2010 Je bedoeld 1 op 11,3 en 1 op 13 ?Dat maakt nogal uit ipv 11,3 liter per 100km of 13 liter per 100km. Begripsverwarring dus. Ja ik bedoel dus 1 op 11,3 en 1 op 13. Omgerekend zegt hij dat hij 1 op 10 rijdt, dat is wel heel extreem als je nog aan het "inrijden" bent... Quote
jamske Geplaatst 10 Oktober, 2010 Geplaatst 10 Oktober, 2010 Je bedoeld 1 op 11,3 en 1 op 13 ?Dat maakt nogal uit ipv 11,3 liter per 100km of 13 liter per 100km. Begripsverwarring dus. ja begrijp het niet echt meer ik hoop vooral als ik mijn rodage gedaan heb de wagen beter rijd en minder drinkt:) Quote
jamske Geplaatst 11 Oktober, 2010 Geplaatst 11 Oktober, 2010 ja begrijp het niet echt meer ik hoop vooral als ik mijn rodage gedaan heb de wagen beter rijd en minder drinkt:) ik ben naar de garage geweest om hem om te ruilen voor een 1.6diesel maar die diesels worden niet meer gemaakt wist hij mij te vertellen. daar sta ik dan vind dit zeer spijtig. om mijn auto nu te koop te stellen zal ik dan ook veel te veel verlies hebben vrees ik. Quote
bigwade Geplaatst 11 Oktober, 2010 Geplaatst 11 Oktober, 2010 Man, rij dat ding nou eerst eens behoorlijk in. Dan kun je gaan denken over andere luchtfilters en meer. Suc6 Quote
jamske Geplaatst 11 Oktober, 2010 Geplaatst 11 Oktober, 2010 Man, rij dat ding nou eerst eens behoorlijk in.Dan kun je gaan denken over andere luchtfilters en meer. Suc6 mja gaat dat iets uithalen luchtfilter is meer voor een sportiever geluidje he en chip bij benzine haalt ook niet zoveel uit als bij een diesel maar iinderdaad ga zien wat het geeft na mijn rodage toch bedankt allemaal al:p Quote
Peterrrrr Geplaatst 11 Oktober, 2010 Geplaatst 11 Oktober, 2010 Rodage is het inrijden of zo ? Doe ook eens wat fotokes van je voiture ? Mooie wagen volgens mij ! 1 op 13 is makkelijk haalbaar met een pro cee'd ! @jantje.2 wat verbruikt jouw pro cee'd met winterbanden ? Quote
Jantje.2 Geplaatst 11 Oktober, 2010 Geplaatst 11 Oktober, 2010 Als jij mij de winterbanden GRATIS levert dan zal ik je vertellen wat mijn proceed verbruikt met winterbanden En niet huilen als er na de winter geen profiel meer opzit Quote
jamske Geplaatst 12 Oktober, 2010 Geplaatst 12 Oktober, 2010 Rodage is het inrijden of zo ? Doe ook eens wat fotokes van je voiture ? Mooie wagen volgens mij ! 1 op 13 is makkelijk haalbaar met een pro cee'd !@jantje.2 wat verbruikt jouw pro cee'd met winterbanden ? rodage is inderdaad inrijden ik ben namelijk van belgie daarmee.. die berekeningen snap ik hier niet:oops: het is toch gewoon bv 9L op 100km verbruik... Quote
scorpioshuma Geplaatst 12 Oktober, 2010 Geplaatst 12 Oktober, 2010 Verbruik is in hoevelheid liters per 100 kilometer, of hoeveel kilometer per liter brandstof. Dit laatste was in nederland vroeger de standaard, dat eerste hoor/zie je steeds meer. Mooie auto, zou je aanraden om die lelijke logo's er aan de achterkant af te halen, ziet er een stuk mooier en strakker uit. Quote
Jantje.2 Geplaatst 12 Oktober, 2010 Geplaatst 12 Oktober, 2010 Zitten er nou extra stukjes op de achterspoiler of lijkt dat maar zo omdat die hoeken zwart zijn gemaakt? Quote
scorpioshuma Geplaatst 12 Oktober, 2010 Geplaatst 12 Oktober, 2010 Ik geloof dat ze dat de SPORT look achterspoiler noemen. http://www.kia.be/Models/Pro_ceed/Offers/BTCS/ Helaas is de portemonnee meer een echoput, maar dit zorgt er wel voor dat de echo put nu niet meer droog staat maar gevuld is met speeksel Quote
jamske Geplaatst 12 Oktober, 2010 Geplaatst 12 Oktober, 2010 Verbruik is in hoevelheid liters per 100 kilometer, of hoeveel kilometer per liter brandstof. Dit laatste was in nederland vroeger de standaard, dat eerste hoor/zie je steeds meer.Mooie auto, zou je aanraden om die lelijke logo's er aan de achterkant af te halen, ziet er een stuk mooier en strakker uit. ja die ecodynamic moet ik er zeker nog afhalen maar of ik cee'd er ga afhalen weet ik nog niet. ja die spoiler opzij is in carbon net zoals de zijkant vanonder en het randje aan de spiegels... grtz Quote
Jantje.2 Geplaatst 12 Oktober, 2010 Geplaatst 12 Oktober, 2010 Ik moet dan denk ik ook maar is naar een belgische kia dealert toe.. dat btcs pakket is hier niet leverbaar Quote
jamske Geplaatst 12 Oktober, 2010 Geplaatst 12 Oktober, 2010 Ik moet dan denk ik ook maar is naar een belgische kia dealert toe.. dat btcs pakket is hier niet leverbaar haast je dan maar deze versie word niet meer gemaakt er zijn er nog maar enkele te koop gisteren belde ik voor de 1600diesel rond en er was nog maar bij 1 dealer 1beschikbaar... Quote
Jantje.2 Geplaatst 12 Oktober, 2010 Geplaatst 12 Oktober, 2010 Ik bedoelde eigenlijk voor losse onderdeeltjes voor op mijn pro'tje:mrgreen: Quote
jamske Geplaatst 12 Oktober, 2010 Geplaatst 12 Oktober, 2010 Ik bedoelde eigenlijk voor losse onderdeeltjes voor op mijn pro'tje:mrgreen: ahja oeps ik zou mijn ceed mss heel klein beetje lager zetten heb gehoord dat je dat kan doen met veren van kia zelf ga daar eens voor informeren Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.