Jump to content

Juistheid verbruik weergegeven

sklenar

Recommended Posts

Hoe juist is het verbruik weergegeven door de boordcomputer?

Ik zit volgens de computer steeds op een gemiddeld verbruik van rond de 5.2 l / 100 km. Wannneer ik het aantal getankte liters deel door het aantal afgelegde kilometers sinds de vorige tankbeurt kom ik echter een stuk hoger uit, zo rond de 5.8 l / 100 km.

Is dit ook zo bij de andere SW-rijders?

Een afwijking van 10% vind ik toch wel veel.

Ter info : Ik heb mijn Ceed SW 1.6 CRDI (115 pk) nu 3000 kilometers.

• 2 weeks later...

De meter van mijn 1 maand oude Ceed SW diesel, is tot nu redelijk nauwkeurig. Het kan hooguit 1 a 2 tiende liter schelen. Ik tank hem helemaal tot aan het randje vol en kan er ruim 1100 kilometer mee rijden.

Daar ben je een tijdje mee bezig denk ik. Mijn record staat op negen liter bijvullen nadat het pistool de eerste keer afsloeg.

Inderdaad het duurt even, maar je maakt ook meer kilometers, afgelopen vrijdag kon ik er na het afslagpunt nog 11,4 liter bijprutsen, druppel, druppel op het laatst.

Hallo,

Ik heb ook dit voorval maar dan met m'n kia carens 2.0 cdri 136pk,

Boordcomputer zei 7 l / 100 km, maar ik tankte 60,27liter voor 805km,

dus 7,49l / 100KM

Wat een abnormaal hoog verbruik, scheur je er zo mee, dan?

• 2 weeks later...

De boordcomputer geeft niets meer en ook niets minder dan een indicatie van de afstand die je nog kan afleggen, en is afhankelijk van de rijstijl. bv je hebt veel korte ritjes gedaan - hoger verbruik- de Bc geeft een aantal km aan dat je nog kan rijden.vervolgens ga je de snelweg op en je rijd netjes