Guest Jantje Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 Een stuk van me airco condensor.. Kia dealer riep meteen dat ik een drempel had geraakt, terwijl me radiator die lager hangt en er direct achter zit geen schade heeft en de balk ervoor die NOG lager hangt ook geen krasje heeft.. Ow ja, de auto is er nog niet eens geweest en ze roepen dat al.. We zullen maar weer zien.. Quote
ger.w. Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 Dealer zal wel gedacht hebben: de aanval is de beste verdediging Volkomen onterecht is hij/zij dus gelijk maar iets gaan schreeuwen over drempels enzo. Slechte beurt van deze dealer. Ik vind het wel prettig (en dat is al meer gezegd) om in dit soort gevallen naam en woonplaats van de dealer even te melden. Omdat ik niet al te ver van je vandaan woon ben ik benieuwd welke Kia grootheid dat door de telefoon kan beoordelen. Altijd fijn als je een dealer kent die paragnostische gaven heeft...... Wat een slechte zaak is dit weer. Quote
Guest Jantje Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 Naam laat ik in dit geval even in het midden om dat dit indirecte collega's van mij zijn en hier het laatste woord nog niet over gesproken is! De auto gaat morgen even naar kia dealer van voorden in almere, daar werd ik een stuk vriendelijker behandeld met de vraag of ik vandaag of morgen even langs kon rijden. Quote
scorpioshuma Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 De auto gaat morgen even naar kia dealer van voorden in almere, daar werd ik een stuk vriendelijker behandeld met de vraag of ik vandaag of morgen even langs kon rijden. En dan te bedenken dat dit van oorsprong een O.el dealer is Quote
Guest Jantje Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 Ze hebben de opel en de kia gedeeltes nu apart zitten scorpio. De opel zit daar nog bij autoradam en de kia zit nu op de markerkant vlakbij de volkswagen. Quote
ger.w. Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 Andere echt heel grote general motors dealer van Kouwen (doet niet alleen opel maar ook de amerikaanse exoten van GM en Chevrolet etc) heeft in een aantal vestigingen in en rond Amsterdam Kia vertegenwoordiging gekregen. Ben benieuw of daar al ervaringen van bekend zijn Quote
Guest Jantje Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 Ik niet, ik heb alleen ervaring met een dealer richting het oosten van nederland en vanaf morgen met eentje in almere.. ben toch bang dat het ook daar weinig voorgaat stellen omdat ik met het opel filiaal een slechte ervaring heb opgelopen.. maar aan de telefoon klonk het goed dus we gaan er positief heen, ze gaan morgen toch alleen kijken en niks repareren.. Quote
scorpioshuma Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 Ze hebben de opel en de kia gedeeltes nu apart zitten scorpio.De opel zit daar nog bij autoradam en de kia zit nu op de markerkant vlakbij de volkswagen. weet ik, ging toen kijken voor de venga bij autoradam en toen hadden ze net kia verhuist naar het opel pand BTW Je zult het vast wel weten, maar de tussenring is afgesloten en de politie stond vanochend weer eens te controleren bij de moskee Quote
Guest Jantje Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 Ja ik rij gewoon binnen door lang mafait enzo. Dan ben je er ook zo bij markerkant. En ja ze staan er vrij vaak te controleren daar nu ze daar bezig zijn met de weg. terecht ook want ze rijden daar nog steeds als mongolen Quote
Rio-man Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 Even iets off-topic: Wat is dat toch met de haat tegen Opel op dit forum? Ik ben opgegroeid met Opel en onze vorige auto was een Opel.. En als ze niet zo achtelijk duur waren geworden, had de volgende auto een nieuwe Astra geworden... Quote
patten Posted August 26, 2010 Posted August 26, 2010 Tja, de ervaring zal voor iedereen anders zijn. Vroeger woonde ik bijvoorbeeld tegenover een pleintje waar altijd van die lui met hun Opel Manta stonden.... Mijn vader reed een Opel Record station met heel veel pech. Ook al eens in noodweer langs de snelweg gestaan omdat een Kadet station niet verder wilde. Ik ben daar persoonlijk dus helemaal op afgeknapt en zal ook nooit een (sl)Opel rijden. Maar ik zal ze normaliter ook niet zomaar afkraken. Ik heb gewoon de "klik" niet met Opel, ondanks dat de nieuwe Astra en Insignia er erg mooi uit zien. Dan liever een Kia of Skoda. Just my 2 cents... Even iets off-topic: Wat is dat toch met de haat tegen Opel op dit forum? Ik ben opgegroeid met Opel en onze vorige auto was een Opel.. En als ze niet zo achtelijk duur waren geworden, had de volgende auto een nieuwe Astra geworden... Quote
Guest Jantje Posted August 26, 2010 Posted August 26, 2010 Auto is vandaag bij van Voorden geweest. Prima service tot nu toe! Om 13:00 neer daar neer gezet en rond 16:00 kreeg ik een telefoontje dat ze een nieuwe condensor gingen bestellen, maar dat de airco verder op dit moment geen gevaar liep. Op mijn eigen verzoek wordt de reparatie uitgesteld tot oktober als ik op vakantie ben, dat was geen enkel probleem. Morgen trouwens ook maar is de diverse roestplekjes onder de auto aanpakken, oftewel de hele bodem gaat in de tectyl Quote
ger.w. Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Auto is vandaag bij van Voorden geweest. Prima service tot nu toe!Om 13:00 neer daar neer gezet en rond 16:00 kreeg ik een telefoontje dat ze een nieuwe condensor gingen bestellen, maar dat de airco verder op dit moment geen gevaar liep. Op mijn eigen verzoek wordt de reparatie uitgesteld tot oktober als ik op vakantie ben, dat was geen enkel probleem. Morgen trouwens ook maar is de diverse roestplekjes onder de auto aanpakken, oftewel de hele bodem gaat in de tectyl Tectyl??? Is dat niet iets uit de jaren 60-70 Ik heb vroeger nog wel eens met pot en kwast onder Quote
Smart Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 (edited) Ik dacht dat auto's tegenwoordig standaard al geconserveerd worden afgeleverd. Vroeguh moest je Tectyl als extra optie bestellen bij je auto, omdat dat niet vanzelfsprekend was. Daarom gingen veel mensen destijds zelf maar met pot+kwast aan de slag. Bij verkoop werd er ook nog weleens een lekkere dikke laag zwartsel op de bodem en in de wielkasten gesmeerd. Kon je de roest niet zien zitten. Volgens mij is dat tegenwoordig een beetje over, dacht ik! Plotseling is daar, jawel, JANTJE! Edited August 27, 2010 by Smart Quote
OutOfFocus Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Ik dacht dat auto's tegenwoordig standaard al geconserveerd worden afgeleverd. Vroeguh moest je Tectyl als extra optie bestellen bij je auto, omdat dat niet vanzelfsprekend was. Daarom gingen veel mensen destijds zelf maar met pot+kwast aan de slag. Bij verkoop werd er ook nog weleens een lekkere dikke laag zwartsel op de bodem en in de wielkasten gesmeerd. Kon je de roest niet zien zitten. Volgens mij is dat tegenwoordig een beetje over, dacht ik! Plotseling is daar, jawel, JANTJE! En wat doet Jantje?? Quote
Smart Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 De bodem in de Tectyl zetten toch? Is volgens mij toch tegenwoordig niet meer nodig? Quote
Leon Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Op nieuwe auto's wordt tectyl idd niet veel meer gebruikt, kijk maar eens onder je Cee'd of Venga, gewoon een grijs gespoten bodem. Uiteraard zijn dit wel verzinkte bodemplaten en zitten er ook als eerste laag een beschermende coating over de hele auto, en daarna nog alle laklagen. Quote
Henk.W Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Ik kan het van Jantje wel voorstellen, bij onze Ceed was de achterbrug en as ook een roestpartij na 2jaar, en kon het koetswerk er mooi uitzien maar onder de wagen leek het wel erg oud. Quote
Guest Jantje Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Kijk maar eens goed naar de foto's de motorsteun is al bruin van de roest en die afsleepbalk zit ook onder de roest plekken. Voordeel is dat ik hier op me werk voor de bedrijfswagen's een hele mooie groot vat tectyl op wax basis heb staan, even in een lucht pistool stoppen en je bent met een 15 minuutjes klaar met de hele auto tectyleren Quote
lausbub Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Kijk maar eens goed naar de foto's de motorsteun is al bruin van de roest en die afsleepbalk zit ook onder de roest plekken.Voordeel is dat ik hier op me werk voor de bedrijfswagen's een hele mooie groot vat tectyl op wax basis heb staan, even in een lucht pistool stoppen en je bent met een 15 minuutjes klaar met de hele auto tectyleren kijk wel uit met tectyleren, bij sommige merken vervalt dan de garantie!!!!!!!!! Quote
Guest Jantje Posted August 29, 2010 Posted August 29, 2010 Dus je helpt hun een handje tegen roest en je wordt daarvoor bestraft? Quote
Kimar Posted September 8, 2010 Posted September 8, 2010 Auto is vandaag bij van Voorden geweest. Prima service tot nu toe!Om 13:00 neer daar neer gezet en rond 16:00 kreeg ik een telefoontje dat ze een nieuwe condensor gingen bestellen, maar dat de airco verder op dit moment geen gevaar liep. Op mijn eigen verzoek wordt de reparatie uitgesteld tot oktober als ik op vakantie ben, dat was geen enkel probleem. Morgen trouwens ook maar is de diverse roestplekjes onder de auto aanpakken, oftewel de hele bodem gaat in de tectyl Toevallig had ik hetzelfde onder de auto hangen. Wordt jou condensor onder garantie vervangen? Gr. Marcel Quote
Venga1 Posted September 8, 2010 Posted September 8, 2010 Andere echt heel grote general motors dealer van Kouwen (doet niet alleen opel maar ook de amerikaanse exoten van GM en Chevrolet etc) heeft in een aantal vestigingen in en rond Amsterdam Kia vertegenwoordiging gekregen. Ben benieuw of daar al ervaringen van bekend zijn Ja ik Ik ben van dealer veranderd. Dit omdat van Kouwen bij ons in de buurt is, en omdat ik niet echt tevreden was over mijn eigen dealer in Haarlem. Ik kocht de auto in Haarlem en ben nu in Aalsmeer. Ze vonden het geen enkel probleem en ben er al een paar keer op een correcte manier geholpen. tot nu toe tevreden over van Kouwen. Quote
Alex VB Posted September 9, 2010 Posted September 9, 2010 @Marcel, Jantje is helaas niet meer aanwezig op ons forum. Maar ik heb begrepen dat de condensator inderdaad onder garantie vervangen wordt. Quote
Recommended Posts