HobbyRobby Geplaatst 21 September, 2010 Geplaatst 21 September, 2010 Even een vraagje over het ISG systeem! Vandaag voor het eerst het ISG systeem kunnen uitproberen: bij thuiskomst even gestopt bij de brievenbus. Auto in vrij, motor gaat keurig uit, even de brievenbus legen, instappen, koppeling in en..... niks! Daar sta je dan.... In een willekeurige volgorde geprobeerd te schakelen, gas geven, koppeling in, uit, etc, en uiteindelijk ging de motor weer aan. Iemand een idee van de juiste volgorde der dingen? Quote
Rob D Geplaatst 21 September, 2010 Geplaatst 21 September, 2010 Volgens mij schakelt het systeem uit, als je de deur opent en daarna weer terug komt in je auto en de koppeling intrapt. Ik heb dat ook gehad en de sleutel toen op de uitstand gedraaid en daarna de motor weer gestart. Terwijl het systeem wel werkt als je gewoon de deur dichthoudt. Quote
Rio-man Geplaatst 21 September, 2010 Geplaatst 21 September, 2010 Volgensmij is het Voet van de rem -> koppeling in -> auto in de versnelling en dan zou hij het weer moeten doen.. Quote
rednAS77 Geplaatst 21 September, 2010 Geplaatst 21 September, 2010 Volgens mij schakelt het systeem uit, als je de deur opent en daarna weer terug komt in je auto en de koppeling intrapt. Ik heb dat ook gehad en de sleutel toen op de uitstand gedraaid en daarna de motor weer gestart. Terwijl het systeem wel werkt als je gewoon de deur dichthoudt. Bovenstaand idee heb ik ook. Het gebeurd trouwens ook als je de deur dicht laat, maar de gordel los maakt. Zal een veiligheidssysteem zijn. Quote
HobbyRobby Geplaatst 21 September, 2010 Topic Starter Geplaatst 21 September, 2010 Het zou inderdaad de gordel geweest kunnen zijn... die was ik ook vergeten en heb ik tussendoor weer vastgemaakt. Hij ging uiteindelijk wel zonder de sleutel te draaien weer aan... Quote
Jantje.2 Geplaatst 21 September, 2010 Geplaatst 21 September, 2010 er zit een beveiliging op het systeem. als je de handrem gebruikt zal de motor niet uit gaan als je de koppeling los laat en als de motor uitstaat en je schakelt de handrem in gaat hij ook niet meer vanzelf aan volgens mij. Quote
vince! Geplaatst 21 September, 2010 Geplaatst 21 September, 2010 staat nochthans in het instructiekboekje. Het isg systeem werkt niet bij geopende portieren. Had je eerst de deur geopend en dan ontkoppeld, was de motor blijven draaien. Quote
HobbyRobby Geplaatst 21 September, 2010 Topic Starter Geplaatst 21 September, 2010 (aangepast) Ik zal het eens opzoeken. Dat boek is zo dik en staat vol met van die gele waarschuwingen... je zou er bijna bang van worden. Er stond trouwens wel 'auto stop' op mijn display (of iets dergelijks) dus de isg was wel aangegaan (en de motor dus uit). Het boekje vertelt alleen wanneer de ISG de motor stopt, maar niet onder welke voorwaarden hij weer start (behalve automatisch), maar de gordel zal het inderdaad geweest zijn. Dus voortaan de gordel maar omdoen opde eigen oprit. Bedankt voor de tips! 21 September, 2010 aangepast door HobbyRobby Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.