Jump to content

En daar sta je dan....

HobbyRobby

Recommended Posts

Even een vraagje over het ISG systeem! Vandaag voor het eerst het ISG systeem kunnen uitproberen: bij thuiskomst even gestopt bij de brievenbus. Auto in vrij, motor gaat keurig uit, even de brievenbus legen, instappen, koppeling in en..... niks! Daar sta je dan.... In een willekeurige volgorde geprobeerd te schakelen, gas geven, koppeling in, uit, etc, en uiteindelijk ging de motor weer aan. Iemand een idee van de juiste volgorde der dingen?

Volgens mij schakelt het systeem uit, als je de deur opent en daarna weer terug komt in je auto en de koppeling intrapt.

Ik heb dat ook gehad en de sleutel toen op de uitstand gedraaid en daarna de motor weer gestart.

Terwijl het systeem wel werkt als je gewoon de deur dichthoudt.

Volgens mij schakelt het systeem uit, als je de deur opent en daarna weer terug komt in je auto en de koppeling intrapt.

Ik heb dat ook gehad en de sleutel toen op de uitstand gedraaid en daarna de motor weer gestart.

Terwijl het systeem wel werkt als je gewoon de deur dichthoudt.

Bovenstaand idee heb ik ook. Het gebeurd trouwens ook als je de deur dicht laat, maar de gordel los maakt. Zal een veiligheidssysteem zijn.

er zit een beveiliging op het systeem. als je de handrem gebruikt zal de motor niet uit gaan als je de koppeling los laat en als de motor uitstaat en je schakelt de handrem in gaat hij ook niet meer vanzelf aan volgens mij.

Ik zal het eens opzoeken. Dat boek is zo dik en staat vol met van die gele waarschuwingen... je zou er bijna bang van worden. Er stond trouwens wel 'auto stop' op mijn display (of iets dergelijks) dus de isg was wel aangegaan (en de motor dus uit).

Het boekje vertelt alleen wanneer de ISG de motor stopt, maar niet onder welke voorwaarden hij weer start (behalve automatisch), maar de gordel zal het inderdaad geweest zijn. Dus voortaan de gordel maar omdoen opde eigen oprit. Bedankt voor de tips!

Edited by HobbyRobby