Treespotter (aka Birdy) Posted May 8, 2011 Posted May 8, 2011 In het Sportage3 onderdeel van dit forum heeft een Sportagerijder zijn antennespriet ingeruild voor een kleiner model. Ik heb deze antenne ook besteld bij de Peu-dealer en met een kleine toevoeging op mijn Cee'd gezet. Om de antenne netjes te plaatsen heb ik het onderste hulsje van de originele antennemast gesneden om dit samen met een extra plastic busje onder de nieuwe spriet te plaaten. Quote
Alex VB Posted May 8, 2011 Posted May 8, 2011 Dat ziet er goed uit.. Hoe is de ontvangst nu? Is deze gelijk gebleven? Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted May 8, 2011 Author Posted May 8, 2011 Voor zover ik het de afgelopen dagen heb kunnen beoordelen is de ontvangst niet of in ieder geval nauwelijks veranderd. Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted May 8, 2011 Author Posted May 8, 2011 Ja precies, die heeft er ook één op zijn dak. Quote
snackey Posted May 10, 2011 Posted May 10, 2011 Ziet er netjes uit. Mij werd het afgeraden ivm slechte ontvangst. Quote
ger.w. Posted May 10, 2011 Posted May 10, 2011 Ziet er netjes uit. Mij werd het afgeraden ivm slechte ontvangst. Valt wel mee denk ik. Ik rijd regelmatig na een wasstraat bezoek ( ja komt u maar heren...krasstraat...) een paar dagen zonder antenne rond (vergeet ik gewoon weer erop te zetten) en merk daar niets van. Sterker nog: in de wasstraat, zonder antenne, prima ontvangst (en ik woon niet vlak bij een zendmast....). Dus zo'n Nak antennetje moet kunnen lijkt mij. Gezien de regelamtige krasstraat bezoeken overweeg ik ook zo'n kek sprietke te bestellen bij de Peus dealer. Past denkelijk ook wel op een Sorento Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted May 10, 2011 Author Posted May 10, 2011 Past denkelijk ook wel op een Sorento Grote kans dat jouw Sorento hetzelfde voetje heeft als de Sportage. Dan is het bij jou losschroeven en de nieuwe er weer op zonder 'aanpassingen'. Quote
paul64 Posted May 11, 2011 Posted May 11, 2011 Birdfeedertje, Zie er goed uit zo'n klein sprietje, helemaal als je ontvangst er niet onder leid! Mijn vraag aan jou is hoe lang is het sprietje zonder schroefdraad? Je heb hem bij een Peu… vandaan wat is het bestel nummer en wat heeft hij jou gekost? Groetjes P. Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted May 11, 2011 Author Posted May 11, 2011 Birdfeedertje, Zie er goed uit zo'n klein sprietje, helemaal als je ontvangst er niet onder leid! Mijn vraag aan jou is hoe lang is het sprietje zonder schroefdraad? Je heb hem bij een Peu… vandaan wat is het bestel nummer en wat heeft hij jou gekost? Groetjes P. De ontvangst is nog steeds prima, ook al is dat voor ons eigenlijk geen issue. Bij ons zit er permanent een 8 gig usb in de radio met eigen muziek. Wat betreft die lengte van de spriet. Mijn meissie is vanavond met de auto weg dus die maat hou jij van mij tegoed, maar ik schat zo'n 6 à 7 centimeter. Het linkje hieronder is van het originele bericht en voor jou hier alvast het bestelnummer en de prijs. P00006561N3 en voor € 5.74 incl BTW http://www.kiaclub.nl/topic/6831-antenne-sportage-2011-van-origineel-naar-klein/page__view__findpost__p__58667 Jij moet nog we even hobbyen om de vreemde aansluiting op het dak aan te passen door het rubbertje van de originele antennetje te versnijden en een plastic hulsje te plaatsen. Quote
ger.w. Posted May 11, 2011 Posted May 11, 2011 De ontvangst is nog steeds prima, ook al is dat voor ons eigenlijk geen issue. Bij ons zit er permanent een 8 gig usb in de radio met eigen muziek. Wat betreft die lengte van de spriet. Mijn meissie is vanavond met de auto weg dus die maat hou jij van mij tegoed, maar ik schat zo'n 6 à 7 centimeter. Het linkje hieronder is van het originele bericht en voor jou hier alvast het bestelnummer en de prijs. P00006561N3 en voor € 5.74 incl BTW http://www.kiaclub.n...dpost__p__58667 Jij moet nog we even hobbyen om de vreemde aansluiting op het dak aan te passen door het rubbertje van de originele antennetje te versnijden en een plastic hulsje te plaatsen. Vanmiddag bij de plaatselijke peus dealer besteld (was niet op voorraad). Bestelnummer werd niet herkend, maar na enig zoeken zou het 6561N3 moeten zijn (dus zonder P0000) Is van een peugeot 508 werd mij verteld Quote
Peterrrrr Posted May 11, 2011 Posted May 11, 2011 Houdt er rekening mee dat als je bluetooth in de auto hebt, je een andere antenne hebt dan de standaard. Quote
OutOfFocus Posted May 12, 2011 Posted May 12, 2011 Houdt er rekening mee dat als je bluetooth in de auto hebt, je een andere antenne hebt dan de standaard. De bluetooth antenne zit in de radio zelf en niet op het dak. Quote
scorpioshuma Posted May 13, 2011 Posted May 13, 2011 Peterrrrr geeft aan dat de antenne anders is, niet dat de bluetooth in de antenne zit. Als dealer zal Peterrrrr dat wel zeker weten. Quote
Peterrrrr Posted May 14, 2011 Posted May 14, 2011 Ik zal niet zeggen dat ik alles weet natuurlijk maar in dit geval wel. Er zit een extra bereik antenne in de antenne met het draadje erom heen... Quote
Alex VB Posted May 14, 2011 Posted May 14, 2011 Verdere info.. Die aangepaste antenne is niet voor je bluetooth verbinding maar om het bereik van je telefoon te versterken. Op de een of andere manier maakt je telefoon gebruik van je autoradio.. hoe het precies zit zal wel te vinden zijn via Google. Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted May 15, 2011 Author Posted May 15, 2011 Ja maar jongens, ik verplicht jullie niet om de antenne te monteren. Wij luisteren 50/50 radio/mp3 en de telefoon is niet aangesloten via BT. Wij zijn de gelukkige bezitters van een KIA zonder navi en BT radio. Voor eenieder die de Lopikmast op het dak zat is, is dit sprietje met prima radioontvangst van nog geen 6 euro's een aanrader. Quote
Smart Posted May 15, 2011 Posted May 15, 2011 Ik heb origineel bluetooth en een carkit ingebouwd met zo'n kort antenne geplaatst. De radio ontvangst én carkit werken prima. Echter twee keer zoveel betaald! http://www.marktnet....356121.htm#Zoom Quote
Smart Posted May 18, 2011 Posted May 18, 2011 Link werkt blijkbaar niet, dus bij deze wat andere info over deze mini (vervangings)antenne. Links: 1. http://www.vpcautosp...1&formSend=true 2. http://www.colourcor...ew.php?page=229 3. http://www.ozicars.b...p?id_category=6 (België) Quote
paul64 Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 JA jongens ook ik heb een kleintje Hoi , Er is een universele rubber antenne van 80mm te verkrijgen voor je KIA Cee’d. Ik heb onlangs een korte antenne gekocht voor mijn KIA Cee’d. En ik ben er zeer tevreden over, goede ontvangst en past perfect op. Straks geen last met mijn dakkoffer op vakantie en toch goed radio ontvangst. De antenne van mij is van : VMS racing . Dit zit erbij geleverd: 3 verschillende stiftjes, 2 ringen om eventueel te verlengen. Dit is de omschrijving: Vision universele rubber antenne Vision Antenna Patriot Black/Rubber 80mm Universeel Het is via internet en bij een goede autowinkel te koop voor 12,50 € Voorbeeld waar te koop op internet>> http://autostylingenanders.nl/vision-universele-rubber-antenne.html http://wieldoppenenanders.nl/vision-universele-rubber-antenne.html Hier een foto van mijn antenne op de Cee’d Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted July 3, 2011 Author Posted July 3, 2011 Ik heb het Peugeot antennetje alweer ingeruild voor de originele zendmast van Kia. Tijdens een vakantie vorige maand naar Noord-Holland was de ontvangst zo erbarmelijk dat ik het kleintje er toch maar weer afgeschroefd heb. Hij is wel enorm 'handig' om onder de skikoffer te gebruiken, maar voor echt goede ontvangst was het Peu'tje echt onvoldoende. Ik hoop dat jij op de 'blind spots' van Nederland meer geluk hebt met jouw kleintje. Quote
paul64 Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 ik hou je op de hoogte hoe hij zich houd! Ik woon in noordholland en heb NOG geen ontvangst problemen ervaren! Maar wie weet! Later meer! Groetjes Paul Quote
gare aap Posted January 11, 2012 Posted January 11, 2012 ik wilde eigenlijk zon shark vin (bwm antenne) in kleur laten spuiten en erop planten, iemand hier ervaring mee? Quote
Recommended Posts