Jump to content

Gratis Wintercheck

rednAS77

Recommended Posts

• Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Maaruh... ik neem aan dat je geen check hoeft te laten doen als je auto nog geen jaar oud is en je net vorige maand een beurt hebt laten doen.

Grtz. Gstar.

Ga ik ook niet vanuit. Die van mij, lease, is nu 8 maanden met 20.000 op de teller. beurt is 2 maanden geleden geweest. Ik heb voor de zomer ook ff een zomercheck laten doen.

Een gratis check kan in principe geen kwaad, toch :-)

Kan ik die slee lekker mee nemen naar de wintersport.

• 3 weeks later...
Het ging om het soort......

Idee was gewekt dat het om die originele houten dingen ging, nee dus.

Veel bezoek gehad, gezellig en meer?

Vertel eens, zelf had ik geen tijd.

grtz!

Ik ben ook geweest hoor... goede aanbieding gehad ;)

Wintercheck niet gedaan :P ook geen slee gehad dus.. maar ik denk dat Peter met alle genoegen een slee opgevouwen wilt opsturen, zodat je deze winter heerlijk kunt slee

Daar zullen ze het toch wel van moeten hebben neem ik aan???

Ik was namelijk ook nieuwsgierig wie al die werkplaatsuren gaat betalen.

Ik heb ruim een uur bij de dealer gezeten, enkele bakken koffie geleut en ben zonder een cent te betalen weer vertrokken.

Heb wel een lakstift aangeschaft

@patten

Je moet het meer zien als invenstering in de klant.... en bij de meeste bedrijven krijgen de monteurs de uren niet betaald!!! Soms mogen ze de uren andere dag opnemen maar het word zeker niet als overuur uitbetaald. Maar als er bij Peterrrr 90 winterbeurten gedaan zijn hebben ze zeker daaruit weer een fiks aantal werkplaatsuren verkocht! Niet op de jongere auto's maar vooral bij de oudere auto's komt er nog wel wat uit..... bijv. distributieriem die eigenlijk vervangen dient te worden of auto die aan onderhoud toe is, accu matig enz.... En de verkoper probeert de klanten tijdens het wachten uiteraard lekker te maken voor een nieuwe auto...... 90 klanten in je showroom op een zaterdag dat is lekker in deze tijd.....

Idd, helemaal mee eens. Ik hoop ook nog steeds op een reactie van Peterrr. (echt alle respect voor Kia Fan hoor!). Ik snap ook wel wat erachter zit, maar ben wel benieuwd wat de echte dealer er over te melden heeft.

Dus Peterrr graag een reactie.

Jouw verhaal had ik nou eens graag van Peterrrrrrrrr gehoord :wink:

ieder bedrijf moet zijn winst maken..

hoe dat hij/zij dat doet dat zal wel duidelijk zijn.

ik denk niet dat peterrr hier antwoord op zal geven, dat is zijn goed recht.

ik denk dat door de wintercheck meer mensen komen, dus meer dingen gevonden worden, dus meer inkomsten, etc.

Waarom zou Peterrrrr hier geen antwoord op willen geven ?

Uiteraard hoop je tijdens een wintercheck wat KIA's in te kunnen ruilen, ondanks dat dat niet het uitgangspunt moet zijn. Het is ook een beetje de klant verwennen, wat volgens mij wel gelukt is.

Wat mij heel erg opvalt is dat als we 90 aanmeldingen zouden hebben van NISSAN klanten, dat we meer zouden verkopen dan bij een KIA klant. Dan heb ik het niet eens over de auto's zelf maar ook de onderdelen zoals winterbanden e.d.

Wat dat betreft houdt de KIA klant zijn hand op de knip, heeft er misschien ook wel mee te maken dat we nog maar 1.5 jaar KIA dealer zijn.

• 3 weeks later...

Mijn ervaring was dat het op deze zaterdag echt te druk was bij mijn KIA dealer, niet leuk voor de klant en niet leuk voor de dealer (wil graag goede service verlenen).

Heb zelf direct mijn 15000 beurt op andere datum afgesproken, heb KIA getipt deze test te spreiden over enkele zaterdagen :idea:

PS Heb onlangs ook een wintercheck gehad bij onze Ford dealer......, daar was het minder druk, deze had ook voor snert-worstebrood-gluhwein gezorgd, als klap op vuurpijl ook nog een gratis wasstraatbeurt gekregen, prima !