Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Gratis Wintercheck

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Deze discussie hebben wij ook met KMNL mogen voeren en zijn daar niet echt uit gekomen.

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

O ja, o ja. Ik weet het. De Nederlanders gaan heel veel op vakantie naar landen met bergen. De motoren van die vakantieauto's hebben het veel zwaarder omdat die heel veel bergop moeten rijden. :unsure: Toch? Zo zit het toch? Toch?

Vandaar dat de Duitse Shell olie uit Pernis dus ook langer mee gaat dan die van ons, toch ? :rolleyes:

Geplaatst

lol..

Ter info.. Ook KMBE en KMDE spreken over een oliewissel elke 15.000km of 30.000km of om de 12 of 24 maanden dat wat het eerst bereikt wordt. KMNL heeft die vrijblijvendheid weggenomen en daar 15.000km van gemaakt..

Geplaatst

bw, Lees dan nu eens op beide pagina's de laatste regels die vetgedrukt zijn:

Pagina 1:

Oelwechselintervall (=Oliewisselinterval):2.0L &1.6L (vor MJ 2012): alle 30.000KM/12 Monate, 1.6L (AB MJ 2012): alle30.000km/24 monate

Dit geldt ALLEEN voor de sportage 3. vanaf MJ 2011

Voor ALLE andere modellen van KIA geldt deze regel NIET en blijft in de rest van EUROPA ook Duitsland de laatste regel op pagina 2 gelden:

Oelwechselintervall: alle 15.000km/12 Monate of alle 30.000km/12 Monate (WAS ZUERST EINTRITT = Wat het eerst bereikt wordt)

DUS: Voor de SP3 heb je gelijk (Vanaf MJ 2012) voor de andere modellen sla je de plank volledig mis.

Geplaatst

Nee hoor, ik sla niks mis, hooguit die Duitsers en die hebben ook nu weer eens gelijk.

Ik kijk aleen even naar bijv. Rio, alleen de 1.25 moet bij 15000km de oliewissel hebben, de rest 30000

En zo heeft elk model op de DE site zijn correcte intervallen.

Bij de SP3 is voor MY2012 ook de jaarlijkse oliebeurt vervallen, dus 2 jaar of 30000 km.

De moderne ceed zoals van birdfeedertje staat op 20000km OH en dus ook geen 15000 km

Goed lezen dus.

Geplaatst

Ja sjonge wat is dit nou allemaal voor gezeur???

Kunnen we niet gewoon een DUIDELIJK overzicht krijgen ipv al die vage Duitse dingen waar ik geen snars van snap.

Ik moet gewoon ieder 15000 km olie verversen en elke 30.000km voor de beurt, thats it toch? Waarom maken we niet even een overzicht voor de Kia Club leden? Of waarom geeft Kia NL niks op hun eigen site aan.

Geplaatst

Ja sjonge wat is dit nou allemaal voor gezeur???

Of waarom geeft Kia NL niks op hun eigen site aan.

En dat Remko, daar pleiten we nu al ruim 1,5 jaar voor.

Er werken helaas andere krachten mee (meer tegen dus)

In jouw geval, oliewissel 15000 of 1 jr.

Mag ook bij de kwikfit.

Het Duitse schema deugt en zo moeilijk is dat niet te lezen..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...