timbo917 Posted August 19, 2017 Posted August 19, 2017 Hallo, Mijn naam is Tim en nieuw op het forum. Ik ben automechanieker van opleiding maar werk al 17 jaar aan scheepsdiesels. Mijn vrouw heeft een Kia Ceed van 2009 en deze maakt sinds kort een kloppend geluid bij het rijden. Het maakt niet uit of het een vlakke baan of een met putten is en het geluid word harder als je draait. Mijn vrouw wil dat ik er eerst eens naar kijk voor ze naar de garage gaat want ze heeft niet zo een goede ervaringen met de KIA garages hier in de buurt. Ik ben er daarstraks is onder gekropen en ben er vrij zeker van dat er speling zit op de cardan rechtsvoor (de langste). Nu viel mij iets op bij het controleren van de cardanassen waar ik hier toch wat meer zekerheid over wou zoeken. Er zit namelijk redelijk veel op en neer gaande speling op de flenzen die uit de versnellingsbak komen en waar de cardanassen op gemonteerd zitten. Is dit normaal voor dit model? De oliekeerringen lekken niet. Ik heb meer ervaring met oudere VW types en daar hoort er op deze flenzen zeker geen speling te zitten. Weet iemand trouwens hoe deze cardanassen op de versnellingsbak gemonteerd zijn? Bij mijn Volkswagen is dit eenvoudig met zes inbusbouten maar hier zie ik geen enkel bout zitten. Ik hoop dat iemand me kan helpen. mvg Tim Vertongen Quote
timbo917 Posted August 19, 2017 Author Posted August 19, 2017 Vergeten te zeggen maar het veel voorkomende probleem met de stabilisatorstang is reeds opgelost in het verleden. Heb deze nog is nagekeken maar geen speling te bekennen dit maal. Quote
Recommended Posts