Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Mijn naam is Tim en nieuw op het forum. Ik ben automechanieker van opleiding

maar werk al 17 jaar aan scheepsdiesels. Mijn vrouw heeft een Kia Ceed van 2009 en

deze maakt sinds kort een kloppend geluid bij het rijden. Het maakt niet uit of het een vlakke baan of

een met putten is en het geluid word harder als je draait. Mijn vrouw wil dat ik er eerst eens naar kijk voor ze naar de garage gaat 

want ze heeft niet zo een goede ervaringen met de KIA garages hier in de buurt. Ik ben er daarstraks is onder gekropen en ben er vrij zeker

van dat er speling zit op de cardan rechtsvoor (de langste). Nu viel mij iets op bij het controleren van de cardanassen waar ik hier toch wat meer zekerheid

over wou zoeken. Er zit namelijk redelijk veel op en neer gaande speling op de flenzen die uit de versnellingsbak komen en waar de cardanassen op gemonteerd 

zitten. Is dit normaal voor dit model? De oliekeerringen lekken niet. Ik heb meer ervaring met oudere VW types en daar hoort er op deze flenzen zeker

geen speling te zitten. Weet iemand trouwens hoe deze cardanassen op de versnellingsbak gemonteerd zijn? Bij mijn Volkswagen is dit eenvoudig

met zes inbusbouten maar hier zie ik geen enkel bout zitten.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

mvg

Tim Vertongen

Posted

Vergeten te zeggen maar het veel voorkomende probleem met de stabilisatorstang

is reeds opgelost in het verleden. Heb deze nog is nagekeken maar geen speling te bekennen dit maal.