Jump to content

Toerental problemen en schuddende motor bij ongeveer 3500 toeren

bert-sandra

Recommended Posts

Ik heb sinds kort soms een vreemde storing.

Onze cee'd sporty wagon start ineens slecht en heeft hierna het probleem dat bij ongeveer 3500 toeren in elke versnelling de motor lijkt te gaan shcudden. Ook wil hij niet echt doortrekken. Lijkt wel of hij geen vermogen heeft. Als je de koppeling ingetrapt hebt krijg je het toerental ook niet hoger dan 4000 toeren.

Als ik de auto dan aan de kant zet. De motor af zet en de sleutel eruit haal en bierna start is de storing weg.

Dan is dit weer weken weg. Ook het slechte starten en ineens is het er weer

Iemand een idee.

De garage dacht eerst aan een brandstoffilter maar dit klinkt mij gek. Dat is niet toerental gerelateerd en zou niet weg moeten gaan bij opnieuw starten.

Ook dacht men aan een probleem met de tag in de sleutel en de bijbehorende antenne maar ook deze kan ik zelf niet koppelen aan een toerental probleem.

Zelf denk ik eerder aan een motormanagement storing waardoor er automatische begrensing plaats vindt. Echter dan kan ik dat schudden van de motor/versnellingbak niet beredeneren.

Wie heeft het antwoord

Check de accu. En probeer de foutcodes uit te lezen met een OBD dongle en torque pro.

Verstuurd vanaf mijn E2303 met Tapatalk