Jump to content

Stotteren bij langzaam rijden

Guest fpieters

Recommended Posts

Guest fpieters

Beste medeleden,

Onze KIA c'eed SW 1.4 stottert als je langzaam rijd en vaak ook bij het langzaam optrekken. Soms zelfs zo erg dat hij afslaat.

Nu heb ik na overleg met de KIA dealer een test gedaan door eens andere benzine te gaan tanken.

Normaal tankten we altijd BP maar we zijn nu een aantal keren overgestapt naar Shell benzine (gewoon de euro95, geen speciale power-benzine of hoe het tegenwoordig allemaal mag heten..). Het probleem lijkt zich veel minder te openbaren. De auto rijdt gewoon soepeler.

Hebben anderen dit euvel ook. De dealer zegt niets te kunnen bijstellen aan de auto omdat het allemaal electronisch wordt geregeld. Kan ik me voorstellen maar je zou toch zeggen dat de huidige benzine's op de markt allemaal goed genoeg moeten zijn? Ik heb van iemand gehoord dat het venieuwe van de bougies door een duurder type wellicht verschil zou kunnen uitmaken.

Iemand ook ervaringen met dit euvel en een goede oplossing gevonden.

Gr,

Frank

nee dit probleem heb ik nog nooit van gehoord en de oplossing van je dealer vind ik maar kul wat een onzin verhaal

hebben ze de auto ook uitgelezen op fouten ???

hebben ze het injectie systeem gereinigd ???

allemaal dingen die ze simpel kunnen uitvoeren

de benziene komt tenslotte allemaal uit een gat met hier en daar een klein verschil miet meer en niet minder

ik heb ook wel eens zo een klacht gehad (wel bij een diesel) en daar was de afstand tussen krukas en sensor te groot ???

Helemaal eens! Verwijzen naar een ander merk benzine als de motor slecht loopt is een zoethoudertje. Het enige van belang is het minimale octaangetal en voor oudere auto's of er bijgelengt mag zijn met biobrandstof (ethanol) vanwege de afdichtingen. Maar elke moderne auto heeft van dat laatste geen last.

en toch, eigen ervaring, benzine maakt duidelijk wel het verschil!

ik kocht een poos geleden en oudere 2de hands auto (automaatje), had soms het probleem om bij afremmen stil te vallen/niet stationair blijven te draaien. Het enige wat ik heb gedaan is een goede brandstof gaan tanken, de eerste 2 tanken een volle tank premium brandstof (BP ultimate, shel v-power ect), het probleem is nooit meer terug gekomen.

en toch, eigen ervaring, benzine maakt duidelijk wel het verschil!

ik kocht een poos geleden en oudere 2de hands auto (automaatje), had soms het probleem om bij afremmen stil te vallen/niet stationair blijven te draaien. Het enige wat ik heb gedaan is een goede brandstof gaan tanken, de eerste 2 tanken een volle tank premium brandstof (BP ultimate, shel v-power ect), het probleem is nooit meer terug gekomen.

Kan natuurlijk ook zo zijn dat dat oude beestje een tijdje stil had gestaan en nu weer de sporen krijgt

waardoor alles is schoon gebrand.

• Like 1

t ouwe beestje had niet lang stilgestaan, eigenlijk totaal niet..maar toch zulke problemen...

tegenwoordig zit bij de meeste kia benzine modellen het brandstoffilter in de tank, bij het vervangen wil je niet weten wat voor stank er af en toe uit die tank komt..niet bepaalt benzine te noemen..

• 4 years later...
Op 2012-8-19 om 10:18 zei fpieters:

Beste medeleden,

Onze KIA c'eed SW 1.4 stottert als je langzaam rijd en vaak ook bij het langzaam optrekken. Soms zelfs zo erg dat hij afslaat.

Nu heb ik na overleg met de KIA dealer een test gedaan door eens andere benzine te gaan tanken.

Normaal tankten we altijd BP maar we zijn nu een aantal keren overgestapt naar Shell benzine (gewoon de euro95, geen speciale power-benzine of hoe het tegenwoordig allemaal mag heten..). Het probleem lijkt zich veel minder te openbaren. De auto rijdt gewoon soepeler.

Hebben anderen dit euvel ook. De dealer zegt niets te kunnen bijstellen aan de auto omdat het allemaal electronisch wordt geregeld. Kan ik me voorstellen maar je zou toch zeggen dat de huidige benzine's op de markt allemaal goed genoeg moeten zijn? Ik heb van iemand gehoord dat het venieuwe van de bougies door een duurder type wellicht verschil zou kunnen uitmaken.

Iemand ook ervaringen met dit euvel en een goede oplossing gevonden.

Gr,

Frank

Ik herken het probleem. Ook mijn sw 1.4 wil nog weleens stoterig rijden. Dealer zegt dat alles ok is. Ik vind het raar, maar heb er verder niet zo heel veel last van.

• 2 weeks later...

Onze Cee'd deed dat ook, het gasklephuis is goed schoongemaakt (dat was nog nooit gebeurd) en sinds die tijd loopt de motor weer prima.

• 1 year later...