Jump to content

vraagbaak/werkplaatshandleiding "Cee'd 1 stationwagon 2010" ten behoeve van brandstoffilter vervangen

Recommended Posts

Beste forumleden,

Vorige week de ANWB kunnen bellen omdat de auto uitviel en niet meer wilde starten, Eerst kwamen de duurste dingen aan bod (wat de auto niet meer waard is) maar na wat onderzoek en het starten met remreiniger zijn we bij het brandstofsysteem aangekomen. De ANWB monteur kwam met de conclusie dat of het filter verstop zat of dat mijn brandstofmeter/pomp kapot moest zijn (aangezien de tank nogal leeg klonk.)  5 liter erbij gegooid en hij startte weer, maar liep nog niet soepel. Hij raadde me aan de brandstofpomp te vervangen.

De brandstofpomp heb ik uit de tank gelicht, maar hier leek de tank toch echt halfvol te zitten zoals de meter aangaf en heb hierna het aanzuigfilter aan de pomp schoon geblazen. Waarop de auto weer in een keer vloeiend startte. (met het starten had ik al langer problemen) meestal na de 2e keer maar de laatste tijd moest ik toch 3 a 4x of meer die sleutel omdraaien.

Nu start de auto in een keer maar vloeiend rijdt hij nog niet helemaal. Omdat ik alleen het aanzuigfilter schoon heb geblazen, wilde ik eerst de brandstof filters gaan vervangen maar waar zit deze nu precies?

Ik ben dus opzoek naar een werkplaatshandleiding of een vraagbaak van de kia Cee'd 1 stationwagon 2007-2012 om de filters te kunnen lokaliseren en te vervangen. (maar ook voor toekomstig onderhoud).

Weet iemand deze te vinden of waar ik er een kan aanschaffen? Ik heb gezocht op internet maar kan er zo 1,2,3 niet ene vinden.

Mocht deze niet bestaan, kan iemand mij uitleggen waar het filter zit, welk filter ik moet hebben en of ik toch niet de pomp ook zou moeten vervangen?

Hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Maurice Vertommen