Henny Geplaatst 21 Juli, 2014 Geplaatst 21 Juli, 2014 Oeps, ik moet ook voor de eerste beurt naar de dealer, mij werd verteld dat het ongeveer 200,00 euro ging kosten, hoe kan dat dan? Ik ben er al achter ik heb de 1.2 CVVT kosten 177,00 en daar zal wel interieur filtertje of zo bij komen 21,50 = 198,50. Quote
John Kanon Geplaatst 22 Juli, 2014 Geplaatst 22 Juli, 2014 Oeps, ik moet ook voor de eerste beurt naar de dealer, mij werd verteld dat het ongeveer 200,00 euro ging kosten, hoe kan dat dan? Ik ben er al achter ik heb de 1.2 CVVT kosten 177,00 en daar zal wel interieur filtertje of zo bij komen 21,50 = 198,50. Dat filter en andere bijkomende kosten bepaal je zelf. Ik heb gezegd dat ik alleen de verplichte zaken gedaan wil hebben om de garantie en de KIW te behouden,en dat kost 165.50 voor mijn type. Al twijfel ik nog steeds om voor een mini beurt te gaan. Er staat 8200 km op de teller,dat is meer dan de helft van 15.000,maar dat was volgens de dealer niet zo´n probleem. Ik raak dan de KIW kwijt,maar via mijn verzekering ben ik verzekerd van pechhulp in het buitenland en in Nederland durf ik het risico eigenlijk wel aan. Zal eens vragen of ik de KIW weer terug krijg als ik volgend jaar een volledige grote beurt laat doen,of weet iemand dat? Quote
handyman Geplaatst 22 Juli, 2014 Geplaatst 22 Juli, 2014 KIW kun je sowieso behouden, ook met mini beurt, moet je alleen paar tientjes extra voor betalen, per saldo dan toch nog voordeliger.dan normale beurt worden alleen minder punten gedaan, dus of het wijs is, is een tweede en moet ieder maar voor zich uitmaken. Quote
oude Geplaatst 22 Juli, 2014 Geplaatst 22 Juli, 2014 Bigmac heeft het ook al gezegd, maar de eerste drir jaar blijft kiw zowieso. Quote
Picawhite Geplaatst 22 Juli, 2014 Geplaatst 22 Juli, 2014 heb me tweede beurt zelf gedaan €50 onderdelen , belt gisteren de dealer ; wij zien dat u auto aan een beurt toe is ,zullen w een afspraak maken , ik zeg; nee is al gebeurd ,met originele onderdelenen volgens spec's van Kia, o zegt ze zal ik even vermelden in het systeem , toedeloe. Heb bij de eerste beurt ( 08-2013 ) vermeld dat een velg en achterklep embleem oxidatie hadden , heb inmiddels al denk ik 5 gebeld en langsgeweest, ja we bellen u terug , moeten nog steeds bellen maar wel mail's etc voor actie's etc sturen , nou nogmaals toedeloe Quote
Sander GT Geplaatst 22 Juli, 2014 Geplaatst 22 Juli, 2014 Picawhite heeft een dealerstempel laten maken, zodat hij z'n onderhoudsboekje zelf af kan stempelen. 1 Quote
John Kanon Geplaatst 22 Juli, 2014 Geplaatst 22 Juli, 2014 Bigmac heeft het ook al gezegd, maar de eerste drir jaar blijft kiw zowieso. Volgens de dealer niet en ook op de site van Kia staat dat je de KIW kwijt bent. Waar staat,en dan niet op deze site,dat je de eerste 3 jaar de KIW behoud? Quote
bigmac Geplaatst 23 Juli, 2014 Geplaatst 23 Juli, 2014 Ik geloof dat dat nu aangepast is. Nieuwe voorwaarden. Quote
Picawhite Geplaatst 23 Juli, 2014 Geplaatst 23 Juli, 2014 KIW maakt me eigenlijk ni veel uit ( was toch de eerste 3jaar zeker ) , maar in het boekje staat dat garantie behouden blijft als ie volgens spec's Kia onderhouden wordt en dat mag bij een niet Kia dealer.Wij verkopen ook import's Fiat's en Hyundai's en Suzuki's ,allen nieuw met 0 km , garantie bij desbetreffende dealer's geen probleem is al voorgekomen. Quote
blackie Geplaatst 23 Juli, 2014 Geplaatst 23 Juli, 2014 ik heb 7 jaar KIW mits dealer onderhouden Quote
bigmac Geplaatst 23 Juli, 2014 Geplaatst 23 Juli, 2014 Er is onlangs iets veranderd i.c.m. de Kia Family Card Na aankoop van uw Kia krijgt u 3 jaar gratis K.I.W. indien u elk jaar langs komt bij de kia-dealer of Kia-reparateur om uw K.I.W. te verlengen en een nieuwe MijnKia klantenkaart op te halen. Ook na die 3 jaar kan de K.I.W. jaarlijks verlengd worden bij een onderhoudsbeurt. Gratis Kia internationale Wegenhulpgarantie bij het laten uitvoeren van een onderhoudsbeurt voor KIA Family Card bezitters. Met de Kia Family Card kunt u gedurende 1 jaar kosteloos gebruik maken van de genoemde voordelen. Kia-rijders zonder Kia Family Card kunnen geen aanspraak maken op de gratis APK-keuring, Kia Internationale Wegenhulpgarantie en ViaKia. De Kia Family Card kan alleen met een jaar worden verlengd, indien de Kia Family Card houder aan alle voorwaarden voldoet. Wanneer niet aan de gestelde voorwaarden wordt voldaan, dient de Kia Family Card houder € 39,- te betalen om de kaart met een jaar te verlengen. Quote
John Kanon Geplaatst 23 Juli, 2014 Geplaatst 23 Juli, 2014 Heb onlangs ook die family card besteld,maar daar heb ik nu nog niets aan. Gisteren de afspraak gewijzigd: minibeurt ipv kleine beurt,geen probleem. Komend jaar dan geen KIW,maar volgend jaar na het uitvoeren van de grote beurt wel weer. Via mijn verzekering ben ik verzekerd van pechhulp in het buitenland. Had niet verwacht dat dat er voor die ruim 19 euro per maand (all risk) ook nog bij zat. Alleen hopen dat ik in Nederland niet stil kom te staan komend jaar. Maar hoe groot is die kans?,je moet wat gokken af en toe. Quote
Cerba Geplaatst 24 Juli, 2014 Geplaatst 24 Juli, 2014 Nou. Ik zal het nog maar eens zeggen, KIW vervalt NIET bij minibeurt (en kost NIETS extra). Kreeg de minibeurt geadviseerd vanwege km stand en kreeg ongevraagd KIW verlengd. Blijft alleen de vraag wíe ik ga bellen, ANWB of KIA. JohnKanon, tijd voor een "second opinion"? Quote
John Kanon Geplaatst 24 Juli, 2014 Geplaatst 24 Juli, 2014 Nou. Ik zal het nog maar eens zeggen, KIW vervalt NIET bij minibeurt (en kost NIETS extra). Kreeg de minibeurt geadviseerd vanwege km stand en kreeg ongevraagd KIW verlengd. Blijft alleen de vraag wíe ik ga bellen, ANWB of KIA. JohnKanon, tijd voor een "second opinion"? Zoals je kunt lezen op de site van Kia,wordt de KIW niet (meer) verlengd bij een minibeurt. Tot voor kort was dat misschien zo,maar ook bigmac geeft nu aan dat het onlangs veranderd is. Als jouw dealer hem toch verlengd,dan is dat een presentje,is niet gangbaar (meer). Volgens mij laten ze bij de minibeurt niets achterwege dat het verklaard om de KIW niet te verlengen,maar een kleine beurt is voor de garage natuurlijk meer kassa. Dus gebruiken ze dit wapen Quote
Cerba Geplaatst 24 Juli, 2014 Geplaatst 24 Juli, 2014 Hmm. Point taken JohnKanon. Dank. Niet goed bezig, Kia. Quote
Gast Jaap van Deursen Geplaatst 28 Juli, 2014 Geplaatst 28 Juli, 2014 Waar ik me al jaren bont en blauw aan erger zijn de kosten voor ruitenwisservloeistof. Deze wordt standaard berekend terwijl ik vloeistof tot de dop toe vul vóór een beurt. Moet iedere keer weer om teruggave vragen van het schokkende bedrag van 1,75 ex.btw. Maar het gaat om het principe van betalen voor een niet verrichte dienst/levering. De vorige receptionist maakte het helemaal bont: Mijn vloeistof was vervangen!! Was die bedorven dan???? Nee maar hij kon niet bijgevuld worden..... Ik verdom het om van te voren te melden dat ik geen bijvulling/vervanging wens. Ze moeten dit gewoon niet standaard berekenen maar aan de klant overlaten of die dat wil of niet. Ik denk dat alle garages in Nederland heel wat geld extra vangen omdat bijna niemand het opvalt of er geen moeite voor wil doen om zijn geld terug te krijgen. En nee, ik ben geen beroepsklager, komma- dan wel mierenneuker. Daarvoor relativeer ik teveel en heb ik teveel meegemaakt aan wel erge dingen. Quote
bigwade Geplaatst 28 Juli, 2014 Geplaatst 28 Juli, 2014 Je hebt van die labeltjes van karton met een elastiekje. Die kun je om de vul opening hangen met de boodschap : "hij zit al vol schat.." Eens kijken wat er als donderpoes dan gebeurt Quote
blackie Geplaatst 28 Juli, 2014 Geplaatst 28 Juli, 2014 En nee, ik ben geen beroepsklager, komma- dan wel mierenneuker. Daarvoor relativeer ik teveel en heb ik teveel meegemaakt aan wel erge dingen. ja dat geloof ik meteen donderpoezen maken heel wat mee lol mijn vrouw is ook een donderpoes of was het nu een stoeipoes ???? ik weet het niet meer Quote
oude Geplaatst 28 Juli, 2014 Geplaatst 28 Juli, 2014 Ach, bij mijn vorige garage kreeg je gratis een leenauto mee met het verzoek om de gebruikte brandstof even te tanken . Zat bijna nooit veel benzine in. Maw de klanten dachten kennelijk bekijk het maar. Dus zo krijgt de garage nog iets terug via litertje ruitensproei vloeistof. Quote
Gast Jaap van Deursen Geplaatst 29 Juli, 2014 Geplaatst 29 Juli, 2014 Je hebt van die labeltjes van karton met een elastiekje. Die kun je om de vul opening hangen met de boodschap : "hij zit al vol schat.." Eens kijken wat er als donderpoes dan gebeurt Godskanonne, wat een infantiel antwoord. Voor jouw soort zijn er andere fora. Quote
Gast Jaap van Deursen Geplaatst 29 Juli, 2014 Geplaatst 29 Juli, 2014 ja dat geloof ik meteen donderpoezen maken heel wat mee lol mijn vrouw is ook een donderpoes of was het nu een stoeipoes ???? ik weet het niet meer Ook dit is weer een zeer volwassen puberaal antwoord wat totaal niet gerelateerd is aan het onderwerp. Quote
blackie Geplaatst 29 Juli, 2014 Geplaatst 29 Juli, 2014 grappen horen er eenmaal bij anders is het hier zo saai maar wat Bigwade schrijft en ik zit wel de KERN van de waarheid in LOL Quote
bigwade Geplaatst 29 Juli, 2014 Geplaatst 29 Juli, 2014 Godskanonne, wat een infantiel antwoord. Voor jouw soort zijn er andere fora. Mevrouw, ik ben geen soort en de suggestie die ik deed was er één om nou juist dat eindeloze betaalde bijvullen te voorkomen. Dat u de knipoog niet begrijpt , tja.... 2 Quote
John Kanon Geplaatst 29 Juli, 2014 Geplaatst 29 Juli, 2014 Ook dit is weer een zeer volwassen puberaal antwoord wat totaal niet gerelateerd is aan het onderwerp. Als je jezelf donderpoes noemt,dan kun je dat verwachten. Die naam staat vast niet in je paspoort. Niet gewaardeerde antwoorden kun je ook gewoon negeren. Er worden hier genoeg reactie´s verwijderd,dus zolang ze staan,kan het door de beugel. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.