Jump to content

Cerba

Leden
  • Content Count

    100
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Cerba last won the day on February 24 2015

Cerba had the most liked content!

Community Reputation

28 Excellent

About Cerba

  • Rank
    Lid

Recent Profile Visitors

554 profile views
  1. Wij zijn best benieuwd naar deze auto. Hìj wilde al langer een automaat. Ik kan er mijn voordeel mee doen, heupproblemen en koppelen....... De ruimte boven ons hoofd en de knieruimte zijn voor ons de eerste bespreekpunten, we zijn allebei groot, zoon die achterin terechtkomt nog groter. Wij gaan altijd eerst zitten. Daarna naar huis OF ruiken, voelen, proberen en praten. Hij en ik in de voorstoelen van mijn Picanto (stoel zo laag mogelijk) gaat prima. De zoon daar achterin is geen optie. Een Niro zou de Mazda gaan vervangen, niet de Picanto, die vind ik nog steeds zo leuk en ze is nog te jong.
  2. Ik heb geen mening over winterbanden. Op onze 'hoofdauto' zitten ze er al onder, Picanto mag hoe dan ook thuisblijven met beroerd weer. Ik heb wel een mening over al die chauffeurs die met winterbanden en op sneeuw dezelfde rijstijl aanhouden als op een mooie zomerse dag. Het fenomeen winterbanden mag wat mij betreft uit het collectief geheugen.
  3. Ontopic: De 5e deur van onze Mazda5 gaat alleen open als de motor uit is. Ik begrijp dat dat niet over personen gaat die uit willen stappen maar ik vind het wel een fijn idee dat niemand in de kofferbak kan grazen als we bijvoorbeeld bij een rood licht staan. Offtopic: Fonzie, ik wil niemand achterin mijn 3deurtje en zal zelf ook niet achterin een 3deur gaat zitten. Gaan we met meer dan 2 personen op stap, dan niet met mijn Picanto. Ik heb het fenomeen van mensen op een achterbank van een 3deur nooit begrepen.
  4. Mee eens, 5 deurs makkelijker in/uitstappen bij strak parkeren, deur ook lichter (in gewicht), makkelijker toegang tot achterbank. Niettemin heb ik een 3 deurs gekozen omdat ik de stoel wat ver naar achter stel en ook nog graag achterover zit en bij een 3deurs tegen de raamlijsten aankijk. Nu zitten die achter mij en kijk ik vrij naar links (en rechts). De achterbank wordt in ons geval nooit gebruikt voor personen en ik heb airco dus met open achterramen rijden hoeft voor mij niet.
  5. Picanto is de goedkoopste auto over 3 jaar van de stadsautootjes. Ook over 6 jaar. Kan niet doorlinken want inloggen bij CB. Picanto 1.0, bij 16.000km, bij 1,72/liter, Nieuw - 3 jaar 310 euro/mnd Nieuw - 6 jaar 295 euro/mnd Gem. stadsauto 360 euro/mnd (Als ik lieg, lieg ik in commissie)
  6. Ik stem voor de dealerpluim pluim
  7. Cerba

    15.000 km beurt

    Wegbrengen en weer halen doet (of deed) onze mazdadealer ook. Verder geen goed woord voor deze dealer. Of onze KIA dealer deze service aanbiedt weet ik niet want nog niet hoeven gebruiken maar verder alleen maar lof voor onze dealer. Ik hoop dat ze zo goed blijven want de Mazda zal een keer vervangen worden.
  8. Het geluid van "tandjes poetsen" ken ik. dus. Onze Mazda 5 met 6 versnellingen heeft de achteruit linksvoor en de echtgenoot ging achteruit ipv voorruit. Vanuit stilstand en niet aan een gracht. Vandaar dat mijn vraag op kwam of het mogelijk is dat ík de achteruit verwissel. Dank voor julie antwoord.
  9. Kan dat eigenlijk? Soms maak zelfs ik een schakelfout en dan vraag ik me af of het mogelijk is om bijvoorbeed van 3 naar 4 of van 5 naar 4 per ongeluk de pook in zijn achteruit te zetten. Rijdend, op de snelweg of in een tunnel......
  10. Cerba

    Veiligheidsgordel

    Dank je Xtra40. Dat lijkt ergens op. Misschien geeft dat ding net dat extra centimetertje dat het snijden voorkomt en toch de boel strak genoeg houdt. Iets heel anders, ik heb net op een ander forum zitten lezen en daar werd nogal gekwoot uit een pdf waarnaar niet gelinkt werd, dat veel van die dingen niet eens mogen.
  11. Cerba

    Veiligheidsgordel

    Blackie, een man van weinig woorden Over een maand of wat rij ik weer met een trui en een sjaal en dan is dat snijden over. Strak niet.
  12. Cerba

    Veiligheidsgordel

    Hmmm... Ik heb de laatste twee posten gemist. Jammer. Dank u heren. Wat Blackie laat zien, dat heb ik nodig. Ben helaas al bij Halford's geweest en heb clips gekocht die niet doen wat ik wil. Ik heb zo'n ding nu op de heupgordel, daar moet de borstgordel of hoe dat heet dan doorheen schuiven. Ik denk dat op de lange duur de gordel daarvan kaduuk gaat, er zit een heel vreemde slag in de borstgordel, bij veelvuldig in/uitstappen is het ronduit onhandig maar het allerbelangrijkste is wat Murcielaygo al aangeeft. Al is mijn clip anders. De gordel zit nu niet meer tegen de hals maar nog steeds te strak. Ik vraag me serieus af als je die gordel met de clip die ik nu heb verstel, en je maakt een enorme noodstop, voorzover je dan niet al met je snufferd in de airbag zit, als dat ding knapt heeft je gordel zo'n 20 cm speling. Ik wil eigenlijk niet weten hoe dat af loopt ik beschouw die tien euro als leergeld. Nu op zoek naar die andere clip die Blackie laat zien. Of iets wat zo werkt. De stoel staat al op de hoogste stand. Nog hoger zitten wordt'm niet. Murcielaygo, ik snap wat je bedoelt met dat inschieten. ik heb ook de suggestie gezien van een wasknijper op de gordel. Die gaat het hoe dan ook begeven als je een beetje spanning op de gordel hebt, denk ik. Ook een knijper lijkt onhandig bij veel in/uitstappen. Een beetje warrig verhaal geworden nog.
  13. Hmm. Point taken JohnKanon. Dank. Niet goed bezig, Kia.
×
×
  • Create New...