Picanto 2
2011->2017
Alles over de Kia Picanto 2 vind je hier
1237 topics in dit forum
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
In mijn 2008 Picanto wil ik in de achterdeuren boxen plaatsen. In de iso-stekker zit de bekabeling al wel voorbereid, alleen niet bij de achterdeur. De plastic kappen heb ik al weggehaald en de kabelboom zie ik zitten, maar tot waar zit de speakerkabels voorbereid? Ik kan ze niet vinden, bij de B-stijl zit de kabel iig niet zoals ik met de zoekfunctie op dit forum vond!? Wie kan mij hiermee helpen?
Laatste antwoord door silver eagle, -
- 3 antwoorden
- 3,4k weergaven
Heeft iemand ervaringen met deze navigatie i.c.m. naviextras toolbox. Ik dacht laat ik een back-up maken van het microsd kaartje en deze weer terug zetten op een 2e microsd kaartje(8gb) om in het geval van verlies of beschadiging een back-up te hebben. Wat blijkt na het terug zetten en het plaatsen van het backup kaartje krijg ik een licentie foutmelding van het navigatie systeem, als ik het kaartje bekijk is het ook niet identiek aan het originele kaartje er missen bijvoorbeeld 2 bestandjes in de root, handmatig terug zetten van deze bestandjes blijft echter dezelfde foutmelding geven. De 2e vraag gaat over de map update's op mijn systeem staat Europa 2013Q2 ik heb bij n…
Laatste antwoord door verocom, -
- 8 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb deze auto aangeschaft, ik heb een vraag over die Comfort pack. Ik zie een aantal Picantos met comfort pack met die USB aansluiting. Maar ook vele zonder USB, hoort dit nou wel of niet bij de comfort pack.? Ik kan mij niet herinneren dit gezien te hebben in mijn auto.
Laatste antwoord door Leonocento, -
- 18 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik vind het een heel gaaf wagentje wat jullie? http://www.autoweek.nl/nieuws/27175/toyota-aygo-kiest-zn-eigen-weg Begint zelfs zo te kriebelen dat ik overweeg mijn Picanto in te ruilen.. Do or Dont?
Laatste antwoord door jelledeboer, -
- 22 antwoorden
- 7,8k weergaven
Is het mogelijk iTunes bestanden af te spelen op de ingebouwde radio?
Laatste antwoord door rocksoff, -
vandaag was het zover de Picanto gaat naar Alphen a\d Rijn om bij Ace te worden voorzien van een Webasto dak wat zijn ze super vriendelijk daar bij Ace, en ik kon van heel dichtbij de marteling van mijn Pica meemaken en alles werd uitgebreid uitgelegd hiebij wat foto's
Laatste antwoord door blankie01, -
Duitse benzine E10 1 2
door Henny- 27 antwoorden
- 8,9k weergaven
Hallo allemaal, Zijn er ook mensen die in Duitsland de goedkopere E10 benzine tanken in hun Kia Picanto en kan dat zonder schade aan te richten?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 1 volger
- 13 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hi allen, Tis dus zover ik heb mijn picanto nu ongeveer 1 jaar en paar maanden en er zit nu dus een deukje in de vouw van de deur iets voor de handgreep.. Helaas uitdeuken vind ik wat te prijzig dus wil iig de zwarte verf verwijderen iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik beschik niet over een polijstmachine oid Ik parkeer de auto altijd heel bewust maar toch interesseert het sommige gasten niet dat ik keihard werk voor mn autotje helaas..
Plekjes in lak
door artcev- 18 antwoorden
- 3,2k weergaven
Na poetsen zag ik een paar van deze plekjes Wat is het , Steenslag ?
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 9 antwoorden
- 2,2k weergaven
Omdat mijn Pica in de garage staat i.v.m. braakschade,een paar dagen een leen Pica. Auto is aan het kenteken te zien nog geen half jaar oud en heeft 9000 km gelopen. Ik weet niet of het komt omdat Jan en Alleman er in rijdt,maar deze Pica loopt lang niet zo mooi als de mijne. Het begint al met de koude start,hoop lawaai en slaat aarzelend aan. Koppelt erg zwaar en motor loopt onrustig en het lijkt wel of er bij het optrekken een aanhanger achter hangt,nee Jack,de handrem is er wel af Komt al met al erg stug over. De monteur zij laatst al dat mijn Pica wel erg mooi liep. Misschien helpt mijn rustige rijstijl,of ik heb gewone een goede.
Slijtage stuur
door peerke26- 1 volger
- 16 antwoorden
- 3k weergaven
Ik rij nu bijna 3 jaar in mijn picco maar het stuur vertoond redelijke slijtage plekken voornamelijk bij de stiksels.... Al bij de dealer geweest die wijt aan gebruik..... Mn wagentje word bijna elk weekend gepoetst en ik werk op een kantoor dus geen vuile handen ofzo.. Hebben hier meer mensen last van? Het is echt slijtage en geen vuil..
- 1 volger
- 28 antwoorden
- 7,4k weergaven
Hallo, Ik heb sinds feb 2013 een nieuwe Kia Picanto en reed met veel plezier, wel heb ik een probleem waar de dealer niet uitkomt. Omdat er een rammel in het dashboard zat is deze in zijn geheel gedemonteerd. Na montage blijft er veel lawaai als je over trein-overgang rijdt of een beetje onregelmatige weg berijdt (piepen en rammelen). De dealer wil pas weer iets doen als er een oplossing is gevonden door Kia of in dit geval door mijzelf. Is er iemand die dit herkend? en nog beter is er een oplossing? . Het plezier is redelijk afgenomen omdat je iedere keer met die rammels bezig bent, wil nu eindelijk wel eens genieten van de Picanto. Vriendelijke groet, …
Laatste antwoord door bokjordi, -
- 1 volger
- 15 antwoorden
- 3,5k weergaven
weet er iemand waarom achter de radio de voor speakers ge bi-wired zijn en de achter speakers niet??? gr. wijnand
Laatste antwoord door wijnand1986, -
Kia Garantie
door bokjordi- 1 volger
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Zoals iedereen weet heb je 7 jaar garantie op een nieuwe Kia, wat nu als de dealer een 'reparatie' heeft uitgevoerd en daarna is het nog niet goed. De dealer geeft te kennen dat hij eenmaal kan declareren bij Kia en een tweede reparatie komt voor zijn eigen rekening en hij weigert daarom een tweede reparatie uit te voeren. Kan dit, mag je de 7 jaar garantie maar zo aan de kant schuiven? Wat vinden jullie hier van? of heb je hier zelf ervaring mee? Met vriendelijke groet, Marcel Jonkman
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
heb gezocht op het forum maar niets over gevonden topic titel zegt het al ? ik heb nu iets meer dan 5000 km op de pica staan en lees her en der dat men rond deze tellerstand dus een brandstofadditief toevoeg, qua prijs hoef je het niet te laten maar heeft het zin ?
Laatste antwoord door Jack_z, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Laatst mijn hele tank leeg gereden,tot deze begon te piepen Er daarna voor 55 euro in gedaan De meter kwam uit tot het bovenste streep bij de '1' Ik heb hard gereden 100-130 Ik zie de bc aantal km wel dalen Die staat nu rond de 430 km ,en mijn metertje is net bij het eerste bovenste streepje (Ik heb eerder meegemaakt dat het tanklampje brandde,maar ging daarna weer plotseling uit...) Probleem met de tankmeter??
PICANTO TURBO ?
door xtra40- 1 volger
- 15 antwoorden
- 8,9k weergaven
Het is dus echt mogelijk om er op te bouwen
Laatste antwoord door ouwe, -
- 20 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hi kia fans Vandaag is mijn pica voor een kleine beurt geweest allemaal goed gegaan geen noemwaardige dingen wat ik wel zie op het factuur is: Recall 130015 r.v stekker cont en ik zie ook recall floor wiring: floor wiring reinstallation under passenger set n93 c29 vooral die 2 dingen weet iemand hier wat dit was?
Laatste antwoord door Cerba, -
- 1 volger
- 14 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo mensen, Ik heb een picanto uit 2012 super pack met een Smart key. Dus knopje drukken en auto start. 2 keer heb ik gehad dat deze niet in 1 keer startte dusniet wilde aanslaan. Kan het de accu zijn? volgens mij 1 keer vergeten de deur op slot te doen maar daardoor gaat een accu toch niet leeg? Valt een accu ook onder garantie?
Laatste antwoord door artcev, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Beste Kiaclub members, Ik had het idee om updates en software (O.a. Navigatie) te verzamelen voor de Witson radio. Aangezien die ook best moeilijk te krijgen zijn af en toe. Als je ze upload: - Naam (datum, etc erbij) - Wat je er van vind en wat beter kan - Makkelijke upload site Ik hoor het graag van jullie!
Laatste antwoord door kia_21, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo ik heb een vraag weet iemand hoe ik een kabel van 12 volt direct vanaf de accu kan doorvoeren naar in de auto tbv mijn vesterker
Laatste antwoord door Double-g, -
Bonkerig onderstel 1 2 3
door Stimpy- 50 antwoorden
- 9,9k weergaven
Het rijplezier wordt de afgelopen dagen wat gematigd omdat ik me stoor aan het onderstel van de picca. Ik begin me toch af te vragen of dit geheel conform norm is. Heb namelijk best veel last van een 'bonkerig' onderstel. Ik hoef maar een kleine verhoging of verlaging (oneffenheid) in de weg op te rijden en het apparaat geeft een 'bonk' uit het onderstel. Meestal gepaard met wat bochtwerk, maar soms ook gewoon rechtuit. Drempels e.d. gaan prima. De bandenspanning heb ik al naar beneden gebracht naar 2.2 rondom. Desondanks voelt het nog redelijk 'hard' aan. Het gevoel bij mij heerst dat de stabistangen of aanstootrubbers van de dempers niet goed zijn. He…
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 34 antwoorden
- 8,5k weergaven
Ik zal het anders verwoorden... Het schakelen van zijn 1 naar 2 gaat niet lekker. Is niet te vergelijken van 2 naar 3, 3 naar 4 en hoger Het lijkt wel dat in de bak een knikje zit waardoor ik hem niet snel naar me toe kan trekken. Gevoelsmatig zet ik hem vaak in zijn vrij en vanuit Zijn vrije stand in de 2. Zo lijkt het mij safer. Is het bij jullie wel in alle versnellingen even soepel en vooral van zijn 1 naar 2??
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 4,3k weergaven
Ik zou heel graag gebruik willen maken van DAB+ in mijn Picanto. Ik vind het ontvangst van de witson niet zo aan de beste kant. Misschien is dit wel de oplossing. Ik zag al een kastje voor €50,- Ik heb alleen geen idee wat je verder nog nodig hebt Mijn vragen aan jullie: - Heeft iemand hier ervaring mee? - Wat heb je nodig? - Hoeveel kost het uiteindelijk (of wat waren jullie kosten)?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 10 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo , ik overweeg om in mijn picanto ( meest uitgebreide versie) lpg te laten leggen . Ik rijd elke 90 km en het lijkt mij een stukj goedkoper. De dealer en kia nederland geven geen info of dit kan. Zijn er mensen die lpg hebben laten inbouwen en wat zijn hun ervaringen ( kleppen) en hebben jullie een klepsmeersysteem. De nieuwe kia op lpg is helaas niet zo uitgebreid. gr. Roland
Laatste antwoord door Jack_z,