Jump to content

Pioneer Avic-F550BT 2 vragen

verocom

Recommended Posts

Heeft iemand ervaringen met deze navigatie i.c.m. naviextras toolbox. Ik dacht laat ik een back-up maken van het microsd kaartje en deze weer terug zetten op een 2e microsd kaartje(8gb) om in het geval van verlies of beschadiging een back-up te hebben. Wat blijkt na het terug zetten en het plaatsen van het backup kaartje krijg ik een licentie foutmelding van het navigatie systeem, als ik het kaartje bekijk is het ook niet identiek aan het originele kaartje er missen bijvoorbeeld 2 bestandjes in de root, handmatig terug zetten van deze bestandjes blijft echter dezelfde foutmelding geven. De 2e vraag gaat over de map update's op mijn systeem staat Europa 2013Q2 ik heb bij naviextras gevraagd wanneer er nieuwe kaarten komen, het antwoord was dat ze dat niet kunnen vertellen. Overigens zie ik dat de kaarten behoorlijk duur zijn. Weet iemand of er ook alternatieven zijn?

Vast bedankt,

Ronald

Heeft iemand ervaringen met deze navigatie i.c.m. naviextras toolbox. Ik dacht laat ik een back-up maken van het microsd kaartje en deze weer terug zetten op een 2e microsd kaartje(8gb) om in het geval van verlies of beschadiging een back-up te hebben. Wat blijkt na het terug zetten en het plaatsen van het backup kaartje krijg ik een licentie foutmelding van het navigatie systeem, als ik het kaartje bekijk is het ook niet identiek aan het originele kaartje er missen bijvoorbeeld 2 bestandjes in de root, handmatig terug zetten van deze bestandjes blijft echter dezelfde foutmelding geven. De 2e vraag gaat over de map update's op mijn systeem staat Europa 2013Q2 ik heb bij naviextras gevraagd wanneer er nieuwe kaarten komen, het antwoord was dat ze dat niet kunnen vertellen. Overigens zie ik dat de kaarten behoorlijk duur zijn. Weet iemand of er ook alternatieven zijn?

Vast bedankt,

Ronald

misschien kan je met je eerste probleem langs een dealer gaan van pioneer of contact opnemen met een servicecenter

• 3 weeks later...

Inmiddels de vraag over de back-up bij naviextras.com gesteld.

Antwoord: een back-up op een ander(nieuw) sd kaartje is niet mogelijk, op mijn vraag wat dan als je sd kaartje gestolen of defect raakt moet ik nog antwoord krijgen. Dus wordt vervolgd.

Een ding weet ik wel al, bij een volgende nieuwe auto komt er geen Pioneer meer in.  :?

Weer antwoord gekregen van naviextras.com als je het sd kaartje niet meer hebt of als het defect is dan heb je pech en moet je je maar melden bij Pioneer of de verkoper, echt te gek voor woorden. Ik zal binnenkort mijn dealer is vragen hoe ze hier mee om gaan.

De backup optie van de toolbox heeft dus weinig nut. Had ik dit bij de koop van de auto geweten dan hadden ze de navigatie mogen houden en had ik de nieuwste TomTom aangeschaft.