Jalke Posted May 17, 2022 Posted May 17, 2022 (edited) Beste, Trotse eigenaar van een Xceed zins gisteren Dynamic Plus line uit 2020 120pk Nu heb ik een paar vragen over de verlichting. De hendel staat op de “auto” stand maar ook bij zon branden alle lampen gewoon en normaal zou ik zeggen auto stand gaan ze vanzelf aan bij donker weer of avond of zie ik wat verkeerd hierin? Dan hebben we nog het andere. Als ik de auto open met de afstandsbediening savonds gaan de koplampen niet aan zoals ik overal zou lezen ook in de manual. Verder zou ik in de boordcomputer via het stuur het 1 en ander kunnen instellen blijkbaar maar dat menu heb ik niet. Kan iemand mij vertellen wat ik mis of verkeerd doe of gewoon niet begrijp? Want zelfs mijn Picanto GT Line uit 2018 gaan de lampen aan bij openen van de auto. Ander vraagje, type 1 grijs menu op infortainment en type 2 met paarse menu’s is geen update maar daadwerkelijk hardware verschillend? Alvast bedankt!! Gr Jalke Edited May 17, 2022 by Jalke 1 Quote
Murcielaygo Posted May 17, 2022 Posted May 17, 2022 Geen X-Ceed, maar ook bij mijn Picanto TA gaan soms bij zo'n de lampen aan, maar dan in het bijzonder als de zon van achter komt en de sensor onder de voorruit dus in de schaduw van dak of a-stijlen komt.Maar bij mij gaat de verlichting idd wel aan als je bij duister de auto opent met de remote. Bij gebruik van de Keyless Entry niet... 1 Quote
michelklok Posted May 18, 2022 Posted May 18, 2022 Het instellen van de automatische verlichting bij het openen van de auto gebeurt niet op de knoppen op het stuur en het scherm daarachter, maar via instellingen van het navigatiesysteem. Bij onze Xceed gaat de verlichting ook aan als we de auto via de keyless entry openen. Zie bijgaand filmpje rond 2:39 voor het instellen van deze optie: 2 Quote
Jalke Posted May 18, 2022 Author Posted May 18, 2022 Die opties heb ik ook allemaal niet dit is het paarse menu wat volgens Kia een type 2 systeem is. Ik heb type 1. 1 Quote
michelklok Posted May 18, 2022 Posted May 18, 2022 Initieel had onze Xceed ook het zwart/wit/grijze scherm op de foto's van de leverende dealer. Bij aflevering had men de software geupgrade, waardoor het nu dus de paarse uitvoering is geworden. Volgens mij maakt dat voor het veranderen van de instellingen van de auto niet veel uit, al ben ik niet heel blij met de manier waarop je nu bestemmingen in de navigatie moet inkloppen, maar dat is een andere discussie. Wat gebeurt er als je op <setup> (fysieke knop) drukt? Zie je dan de optie <voertuig>? Van daaruit zou je namelijk al die andere instellingen moeten kunnen doen. In dat Youtube-filmpje staan ook opties die niet van toepassing zijn op een Xceed, maar volgens mij moet er wel een optie <verlichting> staan. Daarin kan je het inschakelen van de verlichting instellen. Ik heb dit weleens in onze Xceed voorbij zien komen, maar heb er nooit iets aan veranderd. 1 Quote
Recommended Posts