Jump to content
 

Jojan265

Leden
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Jojan265 last won the day on July 1

Jojan265 had the most liked content!

Community Reputation

3 Neutraal

About Jojan265

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    toekomstig Kia e-Niro Executive 64 kWh

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik weet dat dit bij Toyota wel kan. Als je daar zachtjes de rem bediend met je voet, wordt de remenergie veroorzaakt door het leveren van energie aan de High Voltage accu. Pas bij heel hard remmen of langzamer dan 10 km/uur gebruik je de mechanische rem en gaat er dus energie verloren (wordt omgezet in warmte en wrijving). Ik weet (nog) niet of dit bij Kia ook het geval is. Het zou ook zomaar kunnen, dat de rempedaal alleen de mechanisch rem bediend en dan is dit natuurlijk zonde van de energie en zou je die zoveel mogelijk moeten vermijden. Ook voor het regenereren van (rem)energie
  2. Executive 64 kWh in Gravitiy Blue.
  3. Dan ben ik benieuwd of de nieuwe Private Lease e-Niro voor ons met of zonder Warmtepomp geleverd wordt....... Ik moet ook zeggen, dat wij ons gelukkig mogen prijzen. Onze auto is op 10 juli besteld en aankomende zaterdag kunnen we hem ophalen. Dat is precies 3 weken.
  4. Soms is een defecte USB stick de oorzaak. Heb je toevallig deze erin zitten, dan even proberen op te starten zonder USB stick.
  5. Ik ben het roerend met je eens. Ik vermoed dat dit nog wel wordt gestandaardiseerd op het moment dat er genoeg laadpalen zijn. Net als met je telefoon abonnement zou je laadpas voor heel Europa dezelfde tarieven moeten hebben.
  6. Dank voor de info allen. Hier kan ik iets mee. Inmiddels de Pro user Diamond SG2 besteld. Nu hopen dat de auto incl. trekhaak snel geleverd wordt.
  7. Ik wou zelf voor de Pro user Diamond SG2 gaan. Deze is aantrekkelijker geprijsd dan de Uebler of Thule (scheelt € 200,-). Bevalt de pro user goed?
  8. Dank voor de info. Zoals ik het begrijp zou een Uebler i21 dus wel geschikt zijn voor een e-Niro MY21 met afneembare trekhaak, waarbij de achterklep nog open kan indien de fietsendrager incl. fietsen is geplaatst.
  9. Het gaat mij er vooral om, of de achterklep nog open wil in gekantelde toestand van de fietsendrager. Dit is afhankelijk van het type trekhaak een drager. Dus mijn vraag was eigenlijk of er mensen zijn die een kantelbare drager hebben op een afneembare trekhaak, waarbij de achterklep nog gewoon open wil. Dit heb ik nog niet kunnen vinden op dit forum. Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
  10. Ik krijg binnenkort een nieuwe e-Niro met afneembare trekhaak en wil ook graag een fietsendrager waarbij de achterklep nog geopend kan worden. Nu kan ik natuurlijke wachten totdat de auto er is en dan passen, maar we willen al vrij snel daarna met de fietsen op pad. Aangezien er best ook levertijd op de fietsendragers zit (door Corona is heel NL aan het fietsen), zou ik al graag willen weten of iemand ervaring heeft met een opvouwbare kantelbare fietsendrager op de nieuwe e-Niro (2021).
  11. Ik gebruik voor de glanzende delen: Mequiars Supreme Shine Protectant en voor de matte delen: Mequiars Supreme Shine ProtectantMeguiars Car Scent Protection. Er zijn wel filmpjes te vinden hoe je deze het beste kunt aanbrengen (kwastje). Daarna uitwrijven en het lijkt weer als nieuw.
  12. ANWB had vorige week nog wel de e-Niro. Waarschijnlijk zijn ze door de voorraad heen of ze wachten totdat Kia is gestopt met de aanbieding (loopt nog tot eind juli). Ze waren wel iets duurder dan Kia nu met de aanbieding, maar voorwaarden zijn ook belangrijk.
  13. Alleen dus wel bij Eneco laadpalen. Bij niet Eneco betaal je meer: Vaste prijs per kWh • €3,- per maand. • Transactie kosten: Eneco laadpunt gratis, laden op een niet-Eneco laadpunt €0,61 (incl. BTW) per sessie. • Laden op een Eneco laadpunt €0,22 (incl. BTW) per kWh. Laden op een niet-Eneco laadpunt €0,36 (incl. BTW) per kWh (m.u.v. snelladers). • Kies uit een laadpas of laadsleutelhanger (druppel). • Gratis verzending.
  14. Mooi, dank voor de info. Ga ik zoeken naar een lader waarop je de max. stroom kunt instellen.
  15. Hartelijk dank voor de info. Ik zie echter in de handleiding nog steeds de 7.2 kW Onboard charger staan, terwijl de nieuwe e-Niro een 11 kW Onboard charger kan hebben (vanaf een bepaald type). Wellicht is er nog geen nieuwere handleiding of is dit misschien nog niet bijgewerkt. Daar had ik nu juist ook nog een vraag over: Ik had verwacht dat ik de laadstroom in de auto aan zou kunnen passen, maar dit lijkt niet te kunnen. Ik moet dus zorgen voor een 3 fasen lader waarop ik dat wel zelf kan instellen. Klopt mijn aanname?
×
×
  • Create New...