Jump to content

Terp1234

Leden
  • Content Count

    102
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4
  • Country

    Netherlands

Terp1234 last won the day on January 31

Terp1234 had the most liked content!

Community Reputation

37 Excellent

About Terp1234

  • Rank
    Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Aa en Hunze
  • Werk
    IT architect
  • Auto
    Kia e-Niro Snow White Pearl, Executive 64 kWh

Recent Profile Visitors

548 profile views
  1. Zoals je misschien op de foto kan herkennen, gebruik ik alles (koffer, drager, maar ook fietsendrager) van Thule. Misschien soms iets prijziger, maar altijd gewoon goed spul en vaak weer (deels) herbruikbaar op een andere auto.
  2. Sorry, ben een tijdje niet meer op dit forum geweest. Maar het verlengkabeltje dat ik ooit besteld heb is van het type deze. https://nl.aliexpress.com/item/32951899757.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.4b3a6bfbJD2HQm&algo_pvid=1cef0e49-45a0-42d9-b582-011c9e5d9138&algo_expid=1cef0e49-45a0-42d9-b582-011c9e5d9138-27&btsid=0ab6f82c15928363144465376ee448&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ Kost wat, maar dan heb je ook wat. En als je dan de 2 lipjes aan de zijkant van de connector in de auto indrukt, kun je hem met verlengkabel en al verder naar achteren duwen zodat het dekseltje er weer voor kan.
  3. Was aan mij gericht, maar had ook al een PM. Was net al verkocht via MP (voor de afkorting liefhebbers).
  4. Klopt niet helemaal. Op een vijdag merkte ik dat het abonnement verlopen was en dinsdag erop had ik met de dealer geregeld dat die weer actief werd. De ritten daartussen ben ik kwijt.
  5. Kia Nederland kon mij niet verder helpen met mijn vraag waarom mijn abbo een maand te vroeg is afgelopen. Ik heb dan weer contact opgenomen met de mijn dealer in Assen. Die kon he, weer activeren voor een jaar maar kon niet mijn rekeningnummer kwijt. Hij staat dus weer aan, ben benieuwd wanneer ik wat over de kosten te zien krijg.
  6. Bij mij is die vorige week verlopen, terwijl mijn auto pas laatste week maart is geleverd. Ik mis bijna een maand! Heb een mail gestuurd naar Kia om per direct weer te activeren, verwacht er alleen niet al te veel van...
  7. Ik laad thuis 4x/week gewoon tot 100% en na 64.000 km is ook mijn SOH in Torque Pro nog steeds 100%. Ik heb het volle bereik van de accu gewoon nodig en met 1500km/week bespaar ik met 100% lading in de ochtend gewoon tijd onderweg. Ben benieuwd wanneer die voor het eerst geen 100% SOH bij mij gaat aangeven, ik offer me wel op als testcase.
  8. Terp1234

    Traag opladen

    Hou er rekening mee dat bij een slimme meter van generatie DSMR 4 of ouder dat het interval op de P1 iedere 10 sec bedraagt. Vanaf DSMR 5 is het interval 1 sec. Daarom hebben ze bij mij een load balancer (ook Newmotion) met stroomspoelen geplaatst ipv op de P1. Ondertussen heb ik een nieuwere DSMR 5 hangen vanwege een defecte gasmeter.
  9. Als je het beeldscherm in het midden ziet, lijkt me dat nog geen MY20 te zijn, dan zou die toch wel breder moeten zijn. De plek van de OBD is inderdaad een stuk handiger. Ik heb het opgelost door een verlengkabel met een zo plat mogelijke stekker bij Ali te bestellen. Dan past die nog niet helemaal achter het klepje, maar ik heb de lipjes aan de zijkant van de stekker ingedrukt en kun je hem een stuk naar achteren drukken, klepje sluit dan wel weer.
  10. Ik zoals altijd op de gewone ECO. Goede reis!
  11. Ik heb de winterstand altijd aan staan, maar snelladen is bij mij nooit vroegtijdig gestopt. Afgelopen weekend teruggekeerd uit besneeuwd Zwitserland, met -8 vertrokken, en 6 snelladers achter elkaar bezocht. Allemaal bleven ze laden tot ik het zelf afbrak.
  12. In Nederland heb ik zelf nog niet aan Allego geladen. Meestal laad ik thuis (7,2 kW) en op het werk. Een enkele keer moet ik onderweg bijladen, dat is dan eigenlijk altijd Fastned. Maar in de meeste gevallen zit ik tijdens het snelladen niet in de auto, maar ergens binnen. Dank kijk ik af en toe in de app hoe vol die is, maar laadsnelheid wordt helaas nergens getoond of gelogd. Ik kan dus helaas niet bevestigen of ontkennen of dat bij mij ook optreedt.
  13. Nee, niet in de auto zelf. Heb je een OBD scanner en app voor nodig. Ik heb zelf de OBDLink LX. Met een plat verlengkabeltje en de connector uit de houder geklikt zodat de klep van zekerkastje weer dicht kan. De app die ik gebruik is Torque Pro (moest toch eens wat besteden met het tegoed wat ik met Google Rewards verdien). Daar ik heb onderstaand dahsboardje in gemaakt met de data die ik interessant vind onderweg. Overigens kun je ook gratis EV Notify gebruiken, maar vind ik er minder fraai uitzien en niet zelf aan te passen is.
  14. Ik heb alleen maar de normale verwarming gebruikt op 21 C. Bij ons hebben de mannen de stoelverwarming nooit aan, de dames bijna altijd. Ik heb het ooit echt prettig gevonden, hooguit even als de stoel steenkoud is bij start. Maar het verbruik van de verwarming over de hele rit was maar tussen de 2 en 3%, dus daar heb ik verder geen compromissen voor hoeven maken. Ik heb inderdaad ook wel eens met de snelheid geexperimenteerd, tussen de 105 en 130. 105 ging me echt te langzaam (dat bewaar ik maar voor maart in Nederland, maar niet in Duitsland). 130 lag verbruik wel merkbaar hoger, maar tussen 110 en 120 merkte ik niet veel verschil (af en toe de teller even gereset om te vergelijken). Als je maar constant rijdt en niet te veel zelf het pedaal bijdrukt. Laat de auto zelf maar zoveel mogelijk regelen met de adaptive cruise control.
  15. Ik heb de Polo liters nog niet bekeken, ga ik wel even doen. Wat de dakkoffer betreft; op de heenreis was onze eerste laadstop bij Fastned bij Gladbeck (Bottrop). Daar was net voor ons aan een gezin met een lookalike witte e-Niro als die van ons, maar zonder dakkoffer. Later stonden zij ook net weer voor ons bij de Fastned van Herbolzheim (voor Basel). Dus die dakkoffer heeft netto niet zo veel in de reistijd uitgemaakt. Het verbruik van rond de 22 kWh/100km viel mij ook erg mee, was eerst van 25 uitgegaan. Maar misschien heb ik wat efficiënter geladen (of ze zitten zelf toevallig ook op dit forum, ben dan ook erg benieuwd naar hun ervaring). En inderdaad nergens last van cold gate gehad. Zelfs niet op terugreis toen de accu met -4 C begon. Tijdens het rijden steeg die naar 10 C en bij de eerste snellader ging die gewoon op 44 kW laden en steeg de temp naar 25 C en is de rest van de reis niet meer lager geweest. Op één keertje na dan dat ik bij zo'n Allego paal zat te klooien en te bellen voor die weer aan oplader hing, toen daalde de temp toch vrij snel naar 18 C. Van de Wintermodus heb ik overigens niets gemerkt. Dat zal waarschijnlijk alleen maar inLapland in werking treden.
×
×
  • Create New...