Jump to content

Terp1234

Leden
  • Content Count

    124
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Terp1234 last won the day on March 26

Terp1234 had the most liked content!

Community Reputation

41 Excellent

About Terp1234

  • Rank
    Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Aa en Hunze
  • Werk
    IT architect
  • Auto
    Kia e-Niro Snow White Pearl, Executive 64 kWh

Recent Profile Visitors

834 profile views
  1. Vorige week heb ik de zomerbanden er weer onder gekregen en merkte direkt dat ze meer lawaai maken dan de winterbanden. Ik weer terug naar de Profile en die constateerden dat alle 4 de banden inderdaad gecupt waren. Helaas met nog te veel profiel om al te vervangen. Mijn vraag of ik dit had kunnen voorkomen, maar antwoord was dat het gewoon ontstaat, vooral bij bredere banden. Ik trek ook niet hard op of rem abrupt, rij het liefst zo zuinig mogelijk. Aan mijn rijgedrag zou het haast niet kunnen liggen. Wel irritant, het doet het stille karakter van elektrisch rijden teniet, bij sommige snelhed
  2. Nee, dat wat je het laatst ingesteld hebt blijft die op staan. Dus als je op Normaal of Sportief hebt gereden blijft die dat de volgende rit ook. Althans in mijn MY19.
  3. Die aanduiding voor terugwinning krijg je alleen in Eco modus te zien.
  4. Ik heb altijd gewoon de haken gebruikt. Op de plekken van de haken en op de bumper had ik die plakkers zitten. Het is toch wel van relatief hard materiaal en met name bij bevestigen kan het wat schuiven en krassen.
  5. Toen ik de Fabbri drager nog gebruikte, had ik de plaatsen van de haken boven spoiler en steunen op de bumper voorzien van transparante tape. Om mijn sportfietsen te beschermen tegen steenslag heb ik altijd een stuk 3M helicopter tape in huis liggen. Oersterk spul, maar er is waarschijnlijk ook wel iets goedkopere tape voor te vinden. Maar je de krassen toch beter voor zijn, je gaat ze anders zeker een kreeg krijgen.
  6. Ik heb onlangs eens zo'n BT Battery Monitor op mijn accu geplaatst en een tijdje aan het volgen hoe die het nu doet. Overigens nog steeds de originele accu na 2 jaar. Hieronder het verloop van 1 dag waarbij de auto de hele dag heeft stil gestaan. Om 0:00 uur had die 12,89 V, om 21:27 teruggezakt tot 12,56 V, toen werd die vanzelf weer opgeladen waarbij het middelste blauwe laadlampje op dashboard alleen knippert. Om 21:53 is die weer vol op 13,21 V. Maar dat patroon zie ik dus steeds, als de spanning zakt tot zo'n 12,5 V wordt die vanzelf weer opgeladen. Ik heb gekeken of ik ook verschil zie m
  7. Ik heb het zelf nog niet gedaan (nog geen ruimtegebrek in de praktijk meegemaakt), maar er zijn wel een paar voorbeeldjes van DIY op Youtune waar je geen buil op kan vallen.
  8. Wat mij betreft wel! Al heb ik van de leasemaatschappij te horen gekregen om voor de 160.000 een nieuwe bestelling te doen. Ik hoop dat ik dat nog kan rekken. En anders heb ik wel interesse deze privé over te nemen. Ik ben erg benieuwd wat de 2e hands prijs zal zijn voor deze auto. Ik ben nog nergens een occasion met dergelijke kilometers tegen gekomen.
  9. Hij heeft het gehaald! De eerste 100.000 km van onze e-Niro zitten er op. Tot nu toe totaal probleemloos verlopen, alles werkt nog zoals vanaf dag 1 en ik vind het toch wel een erg fijne auto om mee te rijden. Het was er eentje uit de eerste leveringen, dus met maar 1 optie: alles. Later nog de fietsdragerhaak eronder gekregen. Als ik zie wat er intussen in deze prijsklasse aan concurentie bij is gekomen doet het e-Niro het kwa uitrusting en efficiency het nog erg goed.
  10. Scheuren in het klepje blijkbaar ook een bekend fenomeen in Finland als je het begin van dit filmpje ziet
  11. Mijn e-Niro (MY19) heeft eind december een update gehad en de entree doet het nog steeds.
  12. Voor een Canadees camper avontuur had ik ooit eens een zuignap houder voor een tablet bij Ali besteld, zodat ik Sygic als navigatie kon gebruiken. Dat ding van een paar euro houdt het langer vol dan mijn verwachtingen en is in veel standen instelbaar. Mijn tablet, maar ook mijn smartphone klemmen er prima in. Voor lange vakantieritten waar ik ook ABRP onderweg wil gebruiken, past die houder ook prima in mijn Niro. De zuignap plakt mooi onder de middenconsole.
  13. Ha ha, ja, of nee dus eigenlijk. Ik kijk er naar uit zodra die te huur beschikbaar komen.
  14. Het aantal dataverbindingen van de laadpalen valt in het niet bij het aantal dataverbindingen die we ook al in al onze slimme elektra-meters thuis hebben zitten. Veruit de meesten hebben die al en die data wordt niet alleen 6x/jaar uitgelezen voor je meterstand, maar de logging van je meter veel frequenter. De laadpalen hangen echt niet allemaal aan een KPN of Ziggo kabeltje voor de verrekening via je laadpas. Mijn Newmotion laadpaal thuis heeft ook gewoon een eigen SIM. Wat betaalgemak van een tankstation in het buitenland betreft is dat ook niet over één nacht ijs gekomen. Ik ben nog va
  15. Eens dat daar nog wel een weg te gaan is in uniformering van betalen bij het laden. Maar eigenlijk heb ik daar bij snelladers nooit last van gehad in het buitenland en in Nederland al helemaal niet. Newmotion heeft bij mij altijd gewerkt (of heb ik misschien altijd geluk gehad?). Een ander verhaal wordt het wel bij kleinere laadpalen in buitenlandse binnensteden, dat kan wel verwarrend zijn en is er een wildgroei aan aanbieders. Ze kunnen allemaal leren van Fastned, daar hoef ik alleen maar de stekker erin te steken, mijn auto wordt automatisch herkend en afgerekend. Nog makkelijker dan benzin
×
×
  • Create New...