Jump to content

Cabjo

Leden
  • Content Count

    80
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2
  • Country

    Netherlands

Cabjo last won the day on March 24

Cabjo had the most liked content!

Community Reputation

16 Goed

About Cabjo

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Kia e-Niro

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tja, dat geldt voor elke auto, de een moet laden, de ander moet tanken.
  2. Ah, dat wordt lastig straatnamen lezen dan, misschien koppelen met google translate?
  3. Ja leuk, kan je straks goed de route vinden van Tampa (Fl) naar Baltimore (MD), maar niet van Minsk via Bad Oyenhausen naar Uitwellingerga, die zit er dan niet meer in. Vraag me af hoe je dat dan weer goed krijgt, tenzij je je huidige navigatiesysteem ook op usb hebt. Laatst een beurtje gehad, navigatie gratis ge-update. Leuk die gps snelheidsmeter, geeft zo'n 5 à 6% lagere snelheid aan dan je gewone kilometerteller.
  4. https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5174606/meer-schade-door-elektrische-autos-het-zijn-potentiele-moordenaars-tesla
  5. Cabjo

    Stoplichtbeïnvloeding

    Die beïnvloeding door het OV werkt met transponders (VETAG en VECOM) die werken op de detectielussen in het wegdek, al of niet in een gewone tra- of busbaan) én met zendertjes (KAR) . Natuurlijk heb ik geen zendertje, naar ik veroorzaak wél een elektrisch veld onder de auto (inductie) wat weer verandert als je extra remt met je flippers. Vandaar mijn gedachten erover, naast de dagelijkse praktijk. Dat KAR werkt niet optimaal, een buschauffeur heeft me dat eens uitgelegd. Bussen worden radiografisch aangemeld, als ze dan 'te laat' komen, bijvoorbeeld 20 seconden, is hun beurt 'voorbij' en als er dan geen detectielinten zijn, staan ze daar voor Jan met de korte achternaam, terwijl de rest van het verkeer doorrijdt-niet de bedoeling uiteraard, vandaar dat men voorlopig met twee systemen blijft werken. Ook rijden in de grote steden taxi's op tram-en busbanen, die hebben uiteraard geen zendertjes, dus daar blijven de detectielinten sowieso voor nodig.
  6. Cabjo

    lka LKA-perikelen

    Gewoon uitzetten als je met zo'n fietsstrook te maken hebt, kwestie van wennen, of gewoon je stuur goed vast houden, je weet wat er komen gaat, dus anticiperen is niet moeilijk. Als ik een spitsstrook oprijd, wil die me er ook vanaf rijden, dat houd ik dan ook tegen, anders zou het maar een bende worden op de snelwegen, met al die zelfdenkende auto's.
  7. Verbeeld ik het me nou, of ben ik soms eerder aande beurt bij stoplichtkruisingen, dan normaal zou zijn, als ik met m'n linker flipper tot stilstand kom. Sommige kruisingen ken je zo goed, dat je de stoplichtvolgorde kent, die altijd hetzelfde is, tenzij een tram of bus de boel in de war gooit (die hebben meestal 'prioriteit', zoals ze dat zelf noemen). Heb het gevoel dat ik met wat geflipper soms ahw kan voordringen. Je staat natuurlijk meestal op een detectielint bij een stoplicht, vraag me af of je dat met geflipper kan beïnvloeden, met je elektromagnetische auto. Iemand ook wel eens opgevallen?
  8. Cabjo

    Drive motor

    Laatst beurtje gehad, hoorde vreemde brom bij gas loslaten. Blijkt iets met de 'Drive motor' te zijn, wordt binnenkort vervangen. Op mijn vraag wat dat was, en hoe dat zou kunnen komen kwam de receptie werkplaats niet veel verder dan 'iets met de aandrijfas', waarop ik zei, dat kan niet, aandrijfas na 65.000 km, waarop hij het nog even ging vragen, nu was het 'iets' tussen de motor en de versnellingsbak. Elektrische auto dus hè. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen, ik kan er weinig tot niets over vinden?
  9. Cabjo

    Actieradius

    Oa ja. Als ie bijvoorbeeld 140 pk had gehad had ik hem niet gekocht, ik wil altijd overcapaciteit hebben, just in case. Daarbij wil ik een auto gebruiken waar ie voor bedoeld is: comfortabel opschieten.
  10. Cabjo

    Actieradius

    Zullen de mensen achter je prettig vinden, als je dat doet. Vraag me af wat de lol is aan het aanschaffen van een auto van € 45+k met 204 pk, en er dan als de natste krant aller natte kranten mee te gaan rijden.
  11. Cabjo

    Actieradius

    Dat lijkt me toch sterk. Ik zet hem op auto, met de linker flipper kan je evt bijremmen, of desnoods helemaal tot stilstand. Bedoeling van die regeneratie is niet verliezen, maar 'verdienen', nl kilometers. In je dashbord zie je hoeveel hectometer je ' verdiend' hebt, 00, 01, 02 enz. Als ik vanaf de A10-Zuid (rond Amsterdam) de afslag Rai of de afslag Zuid neem, 'verdien' ik meestal een kilometer of meer. Je moet er mee leren spelen, tijdig je gas loslaten, zodat je niet helemaal tot stilstand komt voordat je weer moet optrekken, bijvoorbeeld bij stoplichten, adaptive cruise control aan in files, auto z'n ding laten doen, hooguit een beetje gas bij geven bij weer optrekken, dat doet ie dan erg traag, storend voor degene die achter je zit. Overigens komt ie bij gebruik van dit acc altijd op tijd tot stilstand, je hebt immers ook de botsvermijding aanstaan, anders werkt de acc niet.
  12. Cabjo

    Actieradius

    Ja, binnenkort een beurtje, hopelijk gaat het dan gebeuren.
  13. Cabjo

    Actieradius

    Bij mij staat ie meestal ergens tussen de 14 en 17 kWh per 100 km, als ik hem na een beurtje weer ophaal, zit ie steevast altijd boven de 30. Dat betekent dus dat iemand hem in de sportstand volledig ingetrapt heeft.
×
×
  • Create New...