Jump to content
  • Sign Up

Cabjo

Leden
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutraal

About Cabjo

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Kia e-Niro

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja, klopt, ik ga meestal bij ze langs, ze weten inmiddels van me dat ik niet los laat, bellen vind ik bloedirritant, eerst moet je zo'n telefoniste uitleggen waarom je belt, om daarna weer op een wachtveld te komen, om vervolgens het hele verhaal weer opnieuw te kunnen vertellen. Gelukkig woon ik vlakbij een dealer.
  2. Vanavond Radar op NPO1 over Tesla.
  3. Cabjo

    lka LKA-perikelen

    LKA werkt binnen de bebouwde kom niet, want pas vanaf 60 km, staat in het boekje. Wat betreft het laat remmen op de cc: die afstand kan je instellen, met het auto-knopje op je stuur, je kunt uit 4 verschillende afstanden kiezen.
  4. Ding op sport zetten en op een oprit 'vol gas' de snelweg op blazen, dan verbruikt ie 50+ kW per uur, die airco/verwarming maakt niet zoveel uit, behalve als het erg heet/koud is. Het ergste wat ik heb meegemaakt is een verschil in je actieradius van 40 km, maar toen was het ook 38° in de schaduw, een tijdje in de zon staan resulteert dan in 45°, die je dan eerst moet afkoelen natuurlijk bij start rijden, maar zo Kom je nooit op 30 kW/Uur.
  5. Cabjo

    Kia laadpas

    Ik gebruik sinds juni een Kia laadpas, kwam er door toeval achter dat ie bestond, na 5 maanden, dealer had hem er niet bij gedaan, terwijl dat wel hoort. Nu nog steeds geen factuur ontvangen. Bekend probleem?
  6. Ikea Haarlem heeft 7,2 kW laadpalen, verder heb ik ze nog niet kunnen ontdekken.
  7. Cabjo

    Traag opladen

    http://tiny.cc/k9g4cz 1000 volt en meer dan 350 ampère, zal lekker warm worden.
  8. Cabjo

    Traag opladen

    'Elke auto met een Combined Charging System-stekker kan gebruik maken van het laadstation in Berlijn-Adlershof. ' staat op die website van het Porsche centrum Amsterdam.
  9. Cabjo

    Actieradius

    @Hippe lip nee Hippe Lip, de actieradius nam af door lagere dag- en vooral nachttemperaturen. Ik vond die harde banden-3 bar- gewoon niet lekker rijden, dus nu iets zachter, dat kost ook actieradius uiteraard. Met regeneratiestand 3 vind ik prima rijden, ben er inmiddels aan gewend. Voorbeeldje: als ik vanaf de A10 Zuid de afslag RAI neem, krijg ik er hierdoor 1 km bij. Ook Als je je 'gas' niet helemaal loslaat, regenereer je nog. Minder goed gaat het met de adaptive cruise control, die zet de auto weliswaar op tijd stil (gelukkig!) Maar gebruikt daarbij de remmen, zodat er minder op de motor geremd wordt.
  10. Cabjo

    Traag opladen

    Porsche heeft al een redelijke tussenoplossing, hoger voltage idd: https://www.porschecentrumamsterdam.nl/nieuws-evenementen/nieuws/porsche-neemt-eerste-snelladers-met-800-volt-technologie-in-gebruik-1682
  11. Tesla model 3 is 1 1/2 keer zo duur als de Niro, en je krijgt er dan dingen bij waarvan je je afvraagt, wat moet ik ermee(?), zoals 0 naar 100 in 4,8 sec, een Vmax van 250 km. (Alleen het meest luxe model wordt hier voorlopig op de markt gebracht). Geef mij dan maar de Niro, snel genoeg als je wilt, genoeg ruimte en actieradius, Vmax = 167 km, dus ook geen dikkere kabels nodig, zoals de Tesla, praktische auto.
  12. Cabjo

    lka LKA-perikelen

    Lka kan je idd niet uitzetten, maar FCA (forward collision avoidance) wel. En LKA werkt niet, als FCA uitstaat, heb ik begrepen.
  13. Cabjo

    Actieradius

    Tijdje met 3 bar gereden, vind ik te weinig comfortabel, heb ze nu op voor 2,6 en achter 2,8 staan. Ik rijd er taxi mee in Amsterdam, veel korte stukjes, maar ook aardig wat snelweg (100 of 80 kmh). Toen het zo warm was, had ik een actieradius van 520 km, nu het wat koeler is, vooral 's nachts en m'n banden wat zachter, is die altijd nog 480 km. Ik rijd vaak als een natte krant moet ik zeggen, altijd eco, behalve als ik een Golf, BMW of Porsche of zo naast me zie bij het stoplicht, dan gaat ie soms wel es even op sport, toch leuk, zo'n e-Niro dan; altijd recuperatie op 3, veel adaptieve cruisecontrol, is in het begin wennen, maar het werkt, je kan de afstand tot je voorligger wat variëren, als he die bijvoorbeeld te kort vindt. Ook wel es naar Groningen gereden, heen Noord Holland, terug Flevogedoe, overal 130 waar het mocht, bleef er zo'n 380 km over van de 510. Tja...rustig rijden helpt het meest en regenereren op 3.
  14. Cabjo

    Traag opladen

    Bedankt voor de info. Dus als de ander wel op 3 fasen kan laden, krijgt hij er 2 en ik 1, omdat mijn auto alleen enkelfase toelaat? Begrijp ik dat goed?
  15. Cabjo

    Traag opladen

    Op een 11 kW paal laadt de Niro met 3,2 kW per uur max, op een 22 kW met 5,8 kW max, is mijn ervaring tot nu toe. Wat mij opvalt is dat, als er aan de andere aansluiting een Mitsubishi Outlander, een Jaguar Ipace, of een BMW i3 gaat hangen, mijn laadsnelheid enorm keldert, bij een 22 kW-paal bijvoorbeeld naar 2,6 kW/h. Weet iemand hoe dit kan? Zou een dikkere kabel, met minder weerstand dus, helpen?
×
×
  • Create New...