Jump to content

Cabjo

Leden
  • Content Count

    55
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Cabjo last won the day on March 24

Cabjo had the most liked content!

Community Reputation

12 Goed

About Cabjo

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Kia e-Niro

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Cabjo

    Kia laadpas

    Maingau heeft gewoon een deal gesloten, daar is niks oneerlijks aan. Verder zullen we het nooit eens worden, dus laten we er maar over op houden. Jij vindt jatten kennelijk prima, zolang je de ander maar kan verwijten dat ie niet goed geeft opgelet, ik niet. Ik betaal liver voor geleverde diensten/ spullen. Als ik als taxichauffeur een tientje wisselgeld te veel teruggeef, waardeer ik het ook als de klant mij daarop wijst.
  2. Cabjo

    Kia laadpas

    Dan zit ik anders in elkaar dan jij, ik vind nl van wel (oneerlijk). Het is net zoiets als je bij een pomp gaat tanken, en je ziet dat de teller het niet doet, die blijft elke keer op nul staan, zonder wat tegen de pomphouder (meestal franchise) te zeggen. Niemand een centje pijn zou je zeggen, maar A. zijn tank wordt wél leger en B jij doet iets waarvan je weet dat het niet in de haak is, ook al is het de fout van de ander, jïj steelt. Ik voel me daar niet prettig bij. En ik heb geen zin in eeuwigdurend juridies geharrewar met Plusurfing, want dat zou het worden, als ik die Kia-laadsleutel zou blijven gebruiken, want ik zou bezwaar maken tegen het tarief. Kia belooft in de app 24 cent incl, zij rekenen 28 cent ex. Met de Kiasleutel rekenen ze ook nog 10 euro abb per maand, die betaal ik bij Ecotap niet, dus zoveel duurder ben ik niet uit (34 cent incl) bovendien ben je met een ecotaplaadsleutel veel goedkoper uit dan met de meeste andere passen/sleutels bij de snelladers in Ansterdam, die zíjn namelijk van Ecotap (37 cent per kWh). Met de Kiasleutel is dat 53 cent bijvoorbeeld.
  3. Cabjo

    Kia laadpas

    Ik heb een zaak, en hou niet van dit soort geklooi, straks krijg ik in januari een factuur voor een paar duizend, euro, geen zin in. En ik doe liever eerlijk zaken.
  4. Cabjo

    Kia laadpas

    Kreeg net fantastische factuur van Plugsurfing, over 12 laadsessies bij een en dezelfde paal, bij mekaar zo'n 360 kWh, alle laadsessies € 0,00. Totaal dus ook € 0,00. Zo zie ik ze graag! Zoals eerder gezegd, heb die laadsleutel opgezegd, gebruik nu de Ecotap laadsleutel, ook op hun app zijn de laadsessies bij die paal niet zichtbaar. Over gebeld, commentaar: ja, sommige netwerkbeheerders geven de data later door, hebben wij geen invloed op. (Zucht mijnerzijds). We wachten af.....
  5. Cabjo

    Kia laadpas

    Nou, dat doen ze dus wel, kijk maar op je factuur. Plugsurfing, die achter het Kia-pasje zit, verlegt de btw, kennelijk hebben ze de keus. Verder zou ik es kijken op de site van de belastingdienst, zoeken onder 'btw verleggen binnen europa'
  6. Cabjo

    Kia laadpas

    Kreeg ook net weer 2 factuurtjes, alleen maar laadsessies, en wel van januari. Alle kWh-tarieven hoger dan afgesproken (€ 0,24 incl BTW, staat in de app), variërend tussen 28 en 31 cent EX BTW. Heb de boel opgezegd, gebruik nu meestal de ecotap-sleutel, betaal bij AC-ladets nu 34 cent incl. Dat is dus 28 cent EX, en aangezien het abonnement geen 10 euro maar 0 euro kost, voor mij als eenmanszaak dus een stuk goedkoper. Bij snelladers betaal ik 37 tot 38 cent incl. zeg 31 cent EX. Snelladers zijn in Amsterdam een stuk goedkoper dan elders, in Amstelveen bijvoorbeeld betaal je 59 cent. 31 cent is weer een stuk goedkoper dan Maingau , die rekenen 35 cent, incl 19% Duitse BTW, die hier dus niet verrekenbaar is. Je kunt die BTW wel terugvragen bij de Duitse belastingdienst, maar dat is een hoop gedoe en duurt lang. Anyways, ik houd het voorlopig bij Ecotap, en Nuonpasje bij Nuonpalen, voor mij het goedkoopste. Voor Duitsland en Belgïe moet ik misschien wat anders, nog uitzoeken
  7. https://www.gelderlander.nl/binnenland/20-000-extra-laadpalen-in-noord-holland-flevoland-en-utrecht~abff1965/?referrer=https://www.google.com/ En dat is exclusief Amsterdam, waar er nog eens 3000 staan, en er de komende paar jaar nog 40 snelladers bijkomen. Probleem is ook de infrastruktuur; hoewel er in principe overcapaciteit is, moeten er dikkere en meer kabels de grond in, moeten er bijvoorbeeld meer transformatorhuisjes komen, en moet er meer stroom opgewekt worden.
  8. Oh, die heb ik dan weer wel.
  9. Keer of 10 per dag; in het licht of in het donker maakt niet uit, in het kastje blijft het donker. Daarbij vind ik het tamelijk ridicuul dat dat in zo'n luxe kar niet zit, of eigenlijk in any car.
  10. 2019 OP KENTEKEN betekent 4 %, 2020--》8%, helaas.
  11. Op ev-database.nl staat AC laden met 11 kW, dat betekent dus 3-afgeladen.
  12. Nadeel van de Tesla (Model S) die mijn collega's op Schiphol rijden-160 stuks- dat het ding in de loop van de 2 à 3 ton 'uit elkaar gaat vallen' , bumper los, binnenpanelen vallen er vanaf. Ook is men teleurgesteld over de actieradius, maar ze rijden natuurlijk grotendeels snelweg. Bij de Kia vind ik de gordels een ramp, zitten zó tussen deur en chassis als he niet oppast, en de voorportieren gaan zover open dat er, zittend in de auto, niet bij kan om ze dicht te trekken. En waarom zit er wel airco maar geen lichtje in het handschoenenkastje? Verder, na 50.000 km, een prima auto, komt goed met het verkeer mee, no problemas.
  13. Op de website van Kia staat dat de nieuwe e-Niro op 3-fasen laadt.
  14. De nieuwe e-Niro heeft een 11 kW 3-faselader aan boord, staat op hun website. Ga naar modellen, kies de e-Niro, specs, technies, en daar staat het. Las ergens op dit forum (iemand die tussen twee e-Niro's moest kiezen?) dat ie geen snellaad-mogelijkheid heeft, kan er niks over vinden, lijkt me ook niet echt een verkoopargument. Mercedes heeft een B-tje waarmee je niet kan snelladen, er zijn er iets van 19 van verkocht, sinds een jaar.
×
×
  • Create New...