Jump to content

Afspelen vanaf USB

rocksoff

Recommended Posts

Een iPhone met alleen USB verbinden? Volgens mij werkt dat niet: met de speciale iPod-kabel

gaat de besturing en track-info via USB, maar gaat de audio alsnog over de AUX-poort.

Een iDevice met Lightningconnector zou moeten werken met de Dock-adapter van Apple.

Met €39 niet goedkoop, maar dat komt dan ook omdat in het blokje aan de Dock-zijde

een Audio-DAC (Digital to Analog Converter) zit die de volledig digitale signalen

van Lighning omzet naar analoge audio die op de AUX kunt aanbieden.

4.jpg

Lightning-naar-30-pens-adapter (0,2 m)

Er is ook een versie zonder kabeltje, die is €29, maar geeft IMHO meer belasting op de telefoon-aansluiting.

iPhone5_lightning_naar_30_pin_adapter_wh

Lightning-naar-30-pens-adapter

• Like 1

Ik heb een iPhone 5, en ik gebruik mijn lightning kabel, doet het zonder probleem.. Je hebt geen andere kabels nodig... Gewoon telefoon aansluiten op kabel en kabel in usb, dan geeft he radio Media aan, en dan doet hij het gelijk...

en als je iPhone via bluetooth verbonden is, kan je dan de muziek beluisteren?

Ja, als ik hem via bluetooth verbind en dan op media druk dan gaat hij automatisch je muziek afspelen, hij kan nog wel eens moeilijk doen als je andere muziek apps open hebt zoals spotify of soundcloud, dan moet je gewoon even in je tel naar je muziek gaan en handmatig een nummer starten/afspelen dan blijft hij bij je muziek ipv andere apps... Ik hoop dat je het snapt en er wat aan hebt, als je meer vragen hebt hoor ik het wel