Jump to content
  • Sign Up

jmo

Leden
  • Content Count

    122
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

jmo last won the day on July 10 2015

jmo had the most liked content!

Community Reputation

84 Excellent

About jmo

  • Rank
    Lid
  • Birthday 12/15/1952

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    B
  • Hobby's
    kamperen, PC, hond, fietsen
  • Werk
    vakantie van 1/1 tot 31/12 ;-)
  • Auto
    Carens IV CRDi 1.7 136pk automaat - 5 stoeltjes

Recent Profile Visitors

671 profile views
  1. ik vind het nog steeds erg onoverzichtelijk, ik ging er vol goede mee aan de slag maar HET WENT NIET. Nog nooit meegemaakt dat nieuwe forumsoftware helemaal niet went. Ik wil eigenlijk niet afhaken maar ik merk dat ik dit forum steeds vaker over sla als ik de forums die mij interesseren "afloop". Ik vrees zelfs dat er al wat mensen afgehaakt hebben, naar mijn gevoel is er nu reeds minder animo op dit forum, helaas.
  2. heeft mijn Carens ook, het betreft een radio zonder GPS. Het toestel werd reeds vervangen, helaas zonder succes. Probeer eens of dit helpt: sleutel in het slot en draaien tot de radio opstart, enkele sekonden wachten en dan de auto starten.
  3. heb je toevallig dakdragers gemonteerd?
  4. jammer dat Breukelen voor mij zo ver weg is (240km)
  5. jmo

    beslagen ruiten

    voor mij blijft ventileren de beste manier om beslagen ruiten te voorkomen. Ik rij steeds met alle ventilatiopeningen open, de ventilator draait en het ventilatiesysteem haalt buitenlucht naar binnen. Last van beslagen ruiten heb ik met deze werkwijze haast nooit, ook niet als het dagen na elkaar plenst. Wat wel condens oplevert zijn natte jassen, paraplus en dergelijke.
  6. in België gewoon KIA-ASSISTANCE bellen, zorg dat je de gegevens van de auto bij de hand hebt. Vraag hen of je in aanmerking komt 2. Hoe bereikt u Kia Motors Assistance en welke gegevens moet u doorgeven? De bijstandscentrale van Kia Motors Assistance is dag en nacht, het hele jaar door bereikbaar op het telefoonnummer 02/286.31.21. Uit het buitenland draait u eerst de toegangscode tot het internationale net, gevolgd door het nummer +32.2.286.31.21. Let op! Om recht te hebben op de bijstand van Kia Motors Assistance, moet u, op het ogenblik van de feiten, de bijstandscentrale oproepen. Uw Kia Motors Assistance bijstandsverlener zal meteen de nodige maatregelen treffen om de bijstand op gang te brengen. 3. Wanneer u contact opneemt met de bijstandscentrale via telefoon, gsm of praatpaal, heeft u volgende gegevens nodig:Chassisnummer, nummerplaat, type en kleur van uw Kia; Plaats waar u zich bevindt (tracht de plaats zo nauwkeurig mogelijk te omschrijven, b.v. straatnaam en huisnummer, n° van de autosnelweg, km-paal en richting, …); Naam en adres waarop de wagen is ingeschreven, datum van inschrijving van de wagen (zie roze inschrijvingskaart); Korte beschrijving van het probleem; Eventueel, het telefoonnummer waarop de bijstandscentrale u kan bereiken.
  7. is een goede winterband voor SUV volgens de vele tests die op het internet te vinden zijn. Als je zeker weet dat de eigenaar er geen stommitieten mee uitgehaald heeft (stoepen op en af, ... zodat de inwendige versterkingen geleden hebben), het profiel gelijkmatig is en de velgen onbeschadigd, dan is het zeker het overwegen waard. Aan jou om de prijs te beoordelen maar voor 500€ zal je geen nieuwe vinden.
  8. Geeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
  9. Oef ik dacht al dat je zou zeggen dat het aan het mooie kleur van de auto ligt Ernstig nu: bedankt voor deze informatie. Wat ik tot nu toe gevonden heb is dat de scharnierpunten van de draagarm(en) speling zouden kunnen hebben. Dat kan natuurlijk hetzelfde effect hebben als een verkeerde positionering ervan. Ik praat erover met mijn dealer;
  10. speling in stuurhuis is inderdaad deel van het probleem, bij mijn Carens was er echter meer nodig (waarover later waarschijnlijk meer). Nu stuurt de auto veel directer daarover ben ik tevreden. Bij mij doen de banden er overigens weinig toe, had de Hankooks nexus prime² en nu de Michelin Primacy 3 voor de zomer en 's winters Continental ContiWinterContact TS 850. Er is echter nog een probleem dat speelt, vooral boven de 70kmh: ga ik van het gas trekt de auto iets naar rechts, geef ik gas bij trekt ie vrij fors naar links. Dat maakt dat bij iedere verandering van het gaspedaal een stuurcorrectie nodig is, dat is echt balen. Mijn dealer beaamt dit en heeft het gemeld bij KIA, die reageren echter niet snel ...
  11. wat een onzin. Zowat alle testen tonen aan dat 4 seizoensbanden nergens in uitblinken (ik druk me mild uit) dus zijn ze deze winter ook niet beter. Overigens moet mss ook even verduidelijkt worden hoe dat zit met de betere prestaties van de betere winterbanden t.o.v. de betere zomerbanden bij temperaturen onder de 7°C. Dat klopt wel (al is 7°C geen exacte wetenschap) de rubbers van de betere zomerbanden presteren bij lage temperaturen (iets) minder goed dan de zachtere rubbers van de betere winterbanden. MAAR daaruit besluiten dat winterbanden slechter presteren boven de 7°C is nog nergens bewezen, ze slijten hoogstens wat sneller. En ook nog dit: dit topic gaat niet over de huidige winter of over het weer maar wel over gebruik van winter- of zomerbanden in winterse omstandigheden.
  12. Ook hier vanaf vandaag weer op winterslofjes. Voor mij staat het vast: In de zomer op goede zomerbanden en in de winter op goede winterbanden. Wat goede zijn haal ik uit de vele beschikbare tests (ANWB, ADAC, gespecialiseerde pers, ...). Die tests vergelijken het actuele aanbod onder identieke omstandigheden, dat kan geen enkele bandenboer. Je leert er ook uit dat er soms enorme verschillen zijn (en dus bvb ook 'winterbanden' die gewoon slecht zijn op meerdere testcriteria) maar ook dat de besten uit de test zowel op droog, nat, ijs en sneeuw behoorlijk presteren. Er zijn ook tests van alle-seizoen-banden, die tonen vrij duidelijk aan dat dit soort niet aan mee kan met de betere zomer- en winterbanden. Ieder jaar opnieuw zijn er tal van discussies over zin en onzin van winterbanden en daar is mij opgevallen dat tegenstanders vooral mensen zijn die er geen hebben en ook dat wie er ooit in winterse omstandigheden mee onderweg was niet zonder wil of kan. Dat lijkt mij een duidelijk signaal. ik wil ook nog even ingaan op volgende bijdrage: Wat noem jij 'gevaarlijker'? Ik lees in de testen dat de beter scorende banden op alle aspecten goed tot zeer goed presteren. Of noem jij een 2 meter langere remweg gevaarlijk? Als dat zo is dan moet je vooral niet het gehele jaar door op winterbanden, dat is dan pas echt gevaarlijk!
  13. Wielgeometrie is uiteraard uitgemeten maar er is niets aan gewijzigd, dat kan ik wel kwijt. Ik zie in je profiel een Picanto en een Cee'd staan dus mag je gerust uitsluiten dat er enige relatie is met de constructie van de Carens IV.
  14. Even een update. Mijn Carens stuurt nu zoals het hoort. Bij mijn Carens was het echter niet eenvoudig, er waren meerdere oorzaken voor het slechte stuurgedrag. Wat er allemaal aan de hand was kan ik momenteel niet in detail zeggen maar ik kan wel kwijt dat het een hele klus was en er verschillende tussenstappen nodig waren met telkens ook uitgebreide observatie en analyse. Zoiets kost tijd, veel tijd (en ook zenuwen) en resulteerde in 2 A4-tjes dicht bedrukt met gegevens, probleemanalyses en dergelijke meer. De communicatie met mijn dealer gebeurde op respectvolle en vriendelijke manier en mijn bevindingen werden telkens ernstig doorgenomen en besproken. Nog dit: ik ben uiterst tevreden over de aanpak van mijn dealer en uiteindelijk ook met mijn Carens, als het goed is mag het ook eens gezegd worden. Voor mij staat ook vast dat "maar een KIA of Koreaan" een foute bewering is. KIA heeft mijn complex probleem tot volle tevredenheid opgelost, dat kon ik in het verleden bij mijn europese merken niet altijd zo ervaren.
×
×
  • Create New...