Henny Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Hallo allemaal, Zijn er ook mensen die in Duitsland de goedkopere E10 benzine tanken in hun Kia Picanto en kan dat zonder schade aan te richten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raimond24 Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Alle benzinemotoren van Kia, ongeacht het bouwjaar (inclusief de nieuwe geavanceerde GDI motoren), zijn geschikt voor E10 benzine (10% ethanol). http://www.kia.com/nl/kia-rijders/faq/milieu-en-techniek/e10-b7/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henny Posted April 16, 2014 Author Share Posted April 16, 2014 Ok bedankt! De eigen Kia website is er dus heel duidelijk in. Ik had het laatst eens getankt en volgens mij was de auto er zuiniger op en is de benzine ook nog eens een paar eurocent goedkoper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vitara 2 Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Dat doe ik ook gewoon in Nederland, nooit problemen mee gehad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Hallo allemaal, Zijn er ook mensen die in Duitsland de goedkopere E10 benzine tanken in hun Kia Picanto en kan dat zonder schade aan te richten? Beetje inlezen en zoeken op dit forum kan geen kwaad. Gewaardeerd lid bigmac rijdt nu al zo'n 90.000 km op die mais benzine en rijdt er zuiniger mee dan gewone eu 95.. http://bit.ly/1gCJfke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 43000 km op E10 gereden: 5,08/100km 15000 km op premium 95: 5,18/100 km 30000 km op EUR95: 5,21/100km 2000 km op EUR91: 5,25/100km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
biancaa Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Heb laatst ook E10 getankt idd het verbruik is lager de benzine is goedkoper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Ik tank ook al enkele jaren E10 en geen enkel probleem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_z Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Ik tank ook al enkele jaren E10 en geen enkel probleem. waarom iedere keer E10 je kan toch ook gewoon je tank volgooien voor E50 ? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ndekruijf91 Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Ik heb er nooit van gehoord, laat staan op gelet bij de tankbeurten.. Ik heb al even op google gezocht maar word er niet echt wijzer van. Waar kan E10 getankt worden? Word dit nu op grotere schaal uitgerold? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Ik heb er nooit van gehoord, laat staan op gelet bij de tankbeurten.. Ik heb al even op google gezocht maar word er niet echt wijzer van. Waar kan E10 getankt worden? Word dit nu op grotere schaal uitgerold? Geen zorgen met jouw auto, feit. Een beetje zoeken en inlezen helpt, hoe moeilijk is dat ? een paar voorzetjes: http://bit.ly/1migr59 http://bit.ly/1maPxi5 Je kunt ze allemaal lezen maar de conclusie is dat er voor jouw auto niks aan de hand is, inclusief 7 jaar garantie. Da's fijn toch ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Ik woon in de buurt van de grens met Dld., daar is E10 bij elke tankstelle te verkrijgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henny Posted April 17, 2014 Author Share Posted April 17, 2014 Bedankt allemaal, voortaan dus E10. @bigwade, ik had wel degelijk de zoek functie gebruikt rechts boven aan de site maar er werd niets gevonden op E10, maar toch bedankt voor je inbreng. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ndekruijf91 Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Dankje biwade. Mijn vraag was echter waar dat getankt kon worden. Mijn google werkt idd bedankt voor je duidelijke uitleg.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Bedankt allemaal, voortaan dus E10. @bigwade, ik had wel degelijk de zoek functie gebruikt rechts boven aan de site maar er werd niets gevonden op E10, maar toch bedankt voor je inbreng. De zoekfunctie werkt niet zo goed. Dat is vaak op forums. Als je bijv. hier op LPG gaat zoeken krijg je ook niks. Via Google met "kiaclub.nl+zoekterm" gaat het prima. E10 komt vooral in Frankrijk en Duitsland voor dacht ik. Helaas wordt er kostbare landbouwgrond voor gebruikt om dat spul te maken. Heeft iets te maken met de groene gekte 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Kanon Posted April 19, 2014 Share Posted April 19, 2014 Landbouwgrond kost 7 euro per meter en zo lang (sommige) boeren nog betaald krijgen om hun grond braak te laten liggen. Palmolie is het echte probleem. Ook komt een groot deel van de ethanol,want dat zit er voor 10% in,vandaar de naam E10, volgens mij uit restafval zoals houtsnippers. Opofferen van kostbare landbouwgrond valt m.i. derhalve wel mee. Overigens rijdt een auto op E10 minder zuinig,ong. 2% ,omdat er minder energie in zit,staat op Wikipedia. Volgens de ADAC is het verbruik 1,5% hoger. Als je met E10 zuiniger rijdt dan met gewone benzine,heeft dat dus een andere oorzaak. Misschien dat je na het tanken van E10 iets bewuster gaat rijden. Morgen naar het Schwarzwald,dat wordt dus minimaal 3 volle tanks met E10. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sander GT Posted April 19, 2014 Share Posted April 19, 2014 Tanken van E10 in Nederland is totaal onzinnig: - Het verbruik is hoger - Het bedrag per liter is zelfs iets hoger dan 95 Met mijn huidige auto was ik "verplicht" om de duurdere 98 te tanken; ik ben blij dat ik zometeen weer "gewoon" 95 erin mag gooien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Kanon Posted April 19, 2014 Share Posted April 19, 2014 Ik zou met die GT die je krijgt ook 98 tanken. Misschien niet nodig,maar mijn ervaring ( Mercedes C klasse uit 95) is dat de motor mooier loopt,prestaties zijn beter en verbruik is lager. Door dat laatste is de prijs per km amper meer. Om het in mijn Pica te gooien gaat me net iets te ver,maar bij een Pro Cee´d GT ligt dat toch anders. Noodzakelijk is het uiteraard niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sander GT Posted April 19, 2014 Share Posted April 19, 2014 Dat hoeft tegenwoordig met een standaard motor echt niet meer John. Ik doe het in de FR nog wel, omdat deze gechipped is en de tuner het ook aanraadde. Als ik gewoon "standaard" zou rijden, zoals ik met de GT van plan ben, dan is het absoluut niet meer nodig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Ik begrijp dat hele E10 verhaal sowieso al niet, je auto wordt er niet zuiniger door en bepaald goed voor je motor is het ook niet… 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Google maar eens op biobrandstof en bijvoorbeeld regenwoud. http://tinyurl.com/mavp5do http://tinyurl.com/mxfck9k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mieske007 Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Van de week ook even E10 over de grens getankt voor € 1,55 per liter . Dat scheelde toch een hoop centen op een volle tank benzine tegenover euro 95 hier in Holland. Aangezien mijn ouders aan de grensstreek wonen kan ik bij een bezoekje meteen even langs onze oosterburen. Dat wordt dan mooi een goedkoop(er) ritje! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wilcovdongen Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Heerlijk dat iedereen elkaar tegenspreek. De een zegt ik rij zuiniger en de ander niet. De een zegt kan geen schade veroorzaken en volgens de ander weer wel. Heerlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 In overleg met KMNL kwam E10 ook ter sprake en ons werd verzekerd dat alle Kia motoren vanaf bouwjaar 2010 sowieso geschikt zijn voor deze brandstof. Ter bevestiging hebben wij gevraagd dit ook op hun site te vermelden, zodat dit ten overstaan van eenieder duidelijk was. En zo geschiedde..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Ik tank die zooi uit principe niet, lijkt me wel zo fijn als er nog een paar bomen overblijven voor het nageslacht.. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts