Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

ISG nog niet kunnen gebruiken

Ga naar de oplossing Opgelost door SlamJam,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

In oktober mijn picanto gekocht en inmiddels 3400km op de teller staan, maar ik heb nog nooit van de isg gebruik kunnen maken. Ik laat de auto voor elk stoplicht uitrollen in de versnelling, maar het helpt niks; net voor ik stil sta springt het lampje aan en is isg niet beschikbaar :(

Hebben jullie die ervaring ook? Doe ik misschien iets verkeerd?

• Oplossing
Geplaatst

Hoi Xbro er staat super veel informatie over ISG op het forum even rondneuzen en de zoekfunctie gebruiken :)
Waarom het mogelijk bij jou niet lukt is dat je standaard je verwarming op Vooruitontwasiming heb staan? Hierdoor wordt ISG ook uitgezet is mijn ervaring.

Aan de andere kant ISG doet niet zo gek veel aan je verbruik ben ik van mening. 

Geplaatst

Ik had al gezocht op isg, geen hits. Misschien te klein woord.

Maar ik heb inderdaad mijn verwarming op voorruit ontwapening staan, zal het eens uitzetten!

Misschien dat isg niet veel doet, maar het zit erop dus het moet het doen ;)

Geplaatst

In oktober mijn picanto gekocht en inmiddels 3400km op de teller staan, maar ik heb nog nooit van de isg gebruik kunnen maken. Ik laat de auto voor elk stoplicht uitrollen in de versnelling, maar het helpt niks; net voor ik stil sta springt het lampje aan en is isg niet beschikbaar :(

Hebben jullie die ervaring ook? Doe ik misschien iets verkeerd?

ISG doet het toch alleen als je stilstaat en je auto staat in z'n vrij met de koppeling los? 

Geplaatst

Ik heb een Cee'd uit 2010 en mijn ISG doet het ook zelden. Sowieso zijn er een aantal condities waaraan voldaan moet worden voordat ISG werkt. In het vlakke Nederland laadt de accu vaak gewoon net niet voldoende genoeg op om ISG te laten werken. Heb wel begrepen dat sommige mensen een andere accu hebben gekregen met meer capaciteit, waardoor het systeem beter is gaan werken.

Ik was lang weekend in Duitsland, met leuke heuvels, en toen begon het te werken :) 3 dagen weer in Nederland rijden en het werkte weer niet

Geplaatst

Zoals elders ook al aangegeven,het is een loterij.

De ene dag doet ie niet,de volgende dag onder exact dezelfde omstandigheden wel.

Soms doet ie het een week niet,ook al voldoe ik aan alle voorwaarden.

Een verkeerde accu zou inderdaad wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Geplaatst

Ik moet zeggen dat ik nog niet/nooit gemerkt heb dat hij het NIET doet. (heb hem sinds januari)

Zodra ik hem in zijn vrij zet, koppeling los laat, schakelt hij de motor uit,......werkt perfect.

Ik heb wel een automatische airco, mischien dat die combinatie beter werkt.

Vind wel dat de automatische start wat aan de korte kant is.

Daar bedoel ik mee, dat als je voor een spoorboom staat, de motor alweer automatisch gestart wordt voordat de bomen omhoog zijn. (kan zijn dat het overdag met de koplampen uit, langer duurt, maar heb dit nog niet geprobeerd).

Geplaatst

Ja klopt

Hangt van de accu spanning af. Hij start automatisch wanneer deze nodig acht. Heb al eens 20 minuten met isg stilgestaan zonder dat deze zelf opsprong . Kmoest toen door dus heb zelf mijn koppeling ingetrapt en niet kunnen kijken hoe lang hij het ging volhouden. Moet er wel eerlijkheidshalve bijzeggen dat t in de zomer was maar t kan dus zeker wel ;) maar is echt weersgebonden,... Heb ook de automatische airco en wrs regelt die idd alles net wat beter dan ;)

• 3 maanden later...
Geplaatst

Even wat anders, maar omdat het over ISG gaat hier toch de vraag;

welke kleur is de indicator op het ISG-knopje eigenlijk? En is het ding rechthoekig of zijn de uiteinden afgerond?

Ben met een projectje bezig en kan dig op foto's niet goed zien. Terwijl ik mijn knutselwerk er wel zo OEM mogelijk wil laten uitzien.

Geplaatst

Even wat anders, maar omdat het over ISG gaat hier toch de vraag;

welke kleur is de indicator op het ISG-knopje eigenlijk? En is het ding rechthoekig of zijn de uiteinden afgerond?

Ben met een projectje bezig en kan dig op foto's niet goed zien. Terwijl ik mijn knutselwerk er wel zo OEM mogelijk wil laten uitzien.

owww dat klinkt spanend 

ben erg nieuwsgierig naar het projeckt  :-)

Geplaatst

Dankje! En de vorm van het "ruitje"?

Ja bij mijn weet wel. Het lampje in je dashboard, bij je toerental, is groen en rond met een A erin.

Geplaatst

Het gaat mij echt om de vorm van het lichtgevende "streepje" in de knop. Het icoontje ken ik, maar ga ik niet gebruiken; ik ben bezig mijn eigen knoppen te maken voor vier eigen functies. Twee krijgen bestaande iconen uit de auto-wereld, de andere moet ik nog bedenken.

De vorm van het streepje is voor mij van belang omdat dat invloed geeft op het eventueel kunnen verlichten van de icoontjes; het plastic is klein en dun, dus kwetsbaar.

Originele schakelaars gebruiken is helaas geen optie omdat de icoontjes waarschijnlijk zijn ingeperst en niet iedere knop een indicator heeft of kan hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...